Ranska lopettaa alle 55 vuotiaiden rokotukset AstraZenecalla!
Tanskalla on sama suunnitelma.
Miksi Suomi ei reagoi mitenkään?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Kai tässä yritetään peitellä veritulppia. Iäkkäämmillä veritulpat voidaan aina laittaa jonkun muun asian syyksi. Nuorilla tämä hankalampaa.
Meinaat, etteivät nuoret ole saaneet aikaisemmin veritulppia vai?
Miksi Suomen pitäisi keskeyttää turvallinen ja hyvin etenevä rokotusohjelma, jos joku muu keskeyttää omansa?
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään ei ole pakko mennä ottamaan sitä rokotusta!
Koettakaa nyt hyvät ihmiset muistaa se.
Itse jätän väliin. En vaan luota siihen, että niistä on hyötyä enmmän kuin haittaa.
Minä en aio missään tapauksessa ottaa rokotetta. Mietin vain, mitkä kaikki perusoikeudet minulta otetaan tämän takia pois. Todennäköisesti en pääse enää matkustamaan tai osallistumaan tapahtumiin. Mutta saanko ulkoilla? Saanko käydä kaupassa?
Saanko edes asua kotonani?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Astra, Johnson ja Sputnik on kaikki tehty mRNA perusteisesti. Näillä kaikilla veritulppa riski. DNA käytetyillä ei ole.
Tiedän tämän ja siksi olenkin ihmetellyt miksi ihmiset odottavat kuin kuuta nousevaa Sputnikia ja Johnsonia.
Pfizer ja Moderna ovat turvallisempia.
Paitsi Pfizer ei käy allergisille. Ainakin briteissä informoivat niin.
Sitä ei pidäkkään antaa niille jotka eivät suostu käyttämään maskia vedoten astmaan.
Maskin käytöstä kieltäytyville ei muutenkaan pitäisi antaa rokotteita. Muutkin sairaalapalvelut löytyvät heille omakustanteisesti yksityiseltä puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse jätän väliin. En vaan luota siihen, että niistä on hyötyä enmmän kuin haittaa.
Minä en aio missään tapauksessa ottaa rokotetta. Mietin vain, mitkä kaikki perusoikeudet minulta otetaan tämän takia pois. Todennäköisesti en pääse enää matkustamaan tai osallistumaan tapahtumiin. Mutta saanko ulkoilla? Saanko käydä kaupassa?
Saanko edes asua kotonani?
Toivottavasti mahdolisimman monet.
Koronan sairastamiseen liittyy paljon suurempi veritulppariski kuin rokotteeseen. Esim. viime vuonna koronaan kuolleet kuolivat pääosin sen aiheuttamaan veritulppaan.
Epidemiologisesti tukoksia (veritulppia) todetaan n. 1-2 per 1000 ihmistä vuodessa.
11 maaliskuuta mennessä EU:ssa on ilmoitettu 30 tapausta per noin 5 miljoonaa AZ:n rokotetta saanutta.
Jos tukokset johtuisivat rokotteesta, tapauksiahan pitäisi olla tuhansittain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virossa koronakuolemat roihahtivat sen jälkeen kun aloittivat rokotukset. Viro on nyt Euroopan rokotetuin maa ja samalla koronatilanne muuttui Euroopan pahimmaksi :(
Siis onko Viro tosiaan Euroopan rokotetuin tällä hetkellä?
Kyllä, siellä on 13,8% rokotettu. Euroopassa keskimäärin on 9,8% rokotettu.
Viro 14,1 % = n.196000, Suomi 13,6 %= n.750 000
Itse asiassa Malta ja Islanti ovat prosentuaalisesti tökkineet eniten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tässä yritetään peitellä veritulppia. Iäkkäämmillä veritulpat voidaan aina laittaa jonkun muun asian syyksi. Nuorilla tämä hankalampaa.
Meinaat, etteivät nuoret ole saaneet
aikaisemmin veritulppia vai?
Juuri näin. Itse sain parikymppisenä veritulpan aivorunkoon e-pillerien takia.
Ainakin Pfizer ja muut rokotevalmistavat käärivät hyvät voitot, jos AZ sivuutetaan... Näinä aikoina sopii epäillä kaikkien motiveja.
Jännä sinänsä seurata, miten eri maat viittaavat kintaalla mm WHOlle ja EMAlle. Jollain tasolla jopa viihdettä.
Astraan, Sputnikiin ja Johnsoniin sisältyy myös yksi vielä vakavampi riski. Sellainen mikä ei tule koronaa sairastaessa. Alkaa s-kirjaimella.
Pfizeriin ja Modernaan ei liity tätä riskia sillä toimivat eri mekanismilla.
En ole rokotekriittinen lainkaan mutta on syitä miksi Astraa ei anneta alle 18 vuotiaille.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi, Astran rokote ei suojaa juuri ollenkaan tietyiltä viruksen muunnoksilta, jotka alkavat olla enemmistönä tartunnan lähteissä. Esim. Virossa yli 90% on brittimuunnosta. Virusmuunnokset lisääntyvät koko ajan, ja AZ rokotteen hyöty laskee laskemistaan. Ensimmäisen piikin jälkeen teho on pieni, joten joudut altistumaan veritulpalle vielä uudestaan muutaman kk päästä. On puhuttu jo kolmannestakin buusterista. Huhhuh. Alkaa jo rokotteen riskit kumuloitumaan.
Vierailija kirjoitti:
Epidemiologisesti tukoksia (veritulppia) todetaan n. 1-2 per 1000 ihmistä vuodessa.
11 maaliskuuta mennessä EU:ssa on ilmoitettu 30 tapausta per noin 5 miljoonaa AZ:n rokotetta saanutta.
Jos tukokset johtuisivat rokotteesta, tapauksiahan pitäisi olla tuhansittain.
Läheskään kaikkia tapauksia ei raportoida rokotteen haittavaikutuksina. Oikeasti noita on paljon enemmän, siksi asiasta nousi haloo.
Mistä minäkään tiedän, paljonko rokotteella on syytä veritulppiin ja muihin hyytymishäiriöihin.
Vierailija kirjoitti:
Syöpäriski.
Tarkoitatko, että rokote sisältää karsinogeenejä?
En taatusti ota tuota. Olen 52 v nainen, jolla kolesterolilääkitys ja korkea verenpaine.
Sitä ei pidäkkään antaa niille jotka eivät suostu käyttämään maskia vedoten astmaan.