”Kai sä tajuut, että oot vaan laastari?”
Mies, jota olen nyt tovin tapaillut, on eronnut tosiaankin pieni tovi sitten. Tajusinhan minä jo alkuun, kun mies hyvin hiljattaisesta erostaan kertoi, että taidan olla hänelle ”laastari” vain. Mutta se, miten hän sen toi julki, satutti silti.
Viime viikonloppuna, illan mittaan humalluimme, ja lopulta mies tokaisi tuon, mitä otsikossa lukee.
En minä osannut siihen oikein mitenkään reagoida. Taisin sanoa vaan joota tai juuta, enkä edes älynnyt lähteä pois. Harrastimme seksiä, aamulla kylläkin poistuin mahdollisimman vähin äänin.
Ja SILTI kaipaan hänen seuraansa. Silti, vaikka tuo oli kai kuitenkin viesti, että älä tule lähemmäs.
Tuossa tänään hän laittoi viestiä, että tulenko tänään istumaan iltaa. Miksi järkikin sanoo, että älä mene:
1. Hän kutsui minua laastariksi
2. Kutsui laastariksi ikävällä tavalla
3. Mielestäni tuo oli jotenkin ala-arvoista
4. Mies taitaa olla alkoholisoitunut
Vai onko tämä vain minun päässäni? Entä jos hän ei tarkoittanut ”pahalla”, vaan tarkoitus oli vain muistuttaa erosta, josta ei ole kauan? Että otetaan hitaammin?
Niin tai näin, olenko ihan tavallaan turhaan loukkaantunut, jos tuo kerran on fakta? Periaatteessa: oliko tuo jopa suoraselkäistä?
Kannattaako mennä enää, vaikka pyytää? Joo joo, tähän tiedän vastauksen itsekin. Kiitos kumminkin.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies oli suoraselkäinen. Tavallaan. Ja vaikka se oli fakta, se voi silti sattua ja saat olla loukkaantunut.
Mies haluaa sinulta vain seksiä ja koska on ilmoittanut suoraan tämän laastaritouhunsa niin silloin voi vapaasti hyväksikäyttää tunteitasi kun molemmat tiedätte missä mennään. Jos sinä aiot miestä tapailla ja toimia hänen panopuunaan siinä toivossa että hänellä heräisi tunteita, on vaikea syyttää tästä miestä, vaikka eihän se nyt oikein olisi.
Olette molemmat vastuussa siitä mitä teette itsellenne sekä toisillenne.
Tunteet saavat monesti ihmisen tekemään silmittömän typeriä asioita, joista saattavat kärsiä lopun elämäänsä. Miten sinä aiot tehdä?
Hemmetin hyviä pointteja. Tiedän nyt MITÄ tehdä, mutta en tiedä MITEN. Olen vaan sen verran ihastunut.
Ap
Miettikää ihan oikeasti, että naiset perustavat tällaisten miesten kanssa perheitä, jos mies sen mahdollistaa...koska rakkaus❤️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies oli suoraselkäinen. Tavallaan. Ja vaikka se oli fakta, se voi silti sattua ja saat olla loukkaantunut.
Mies haluaa sinulta vain seksiä ja koska on ilmoittanut suoraan tämän laastaritouhunsa niin silloin voi vapaasti hyväksikäyttää tunteitasi kun molemmat tiedätte missä mennään. Jos sinä aiot miestä tapailla ja toimia hänen panopuunaan siinä toivossa että hänellä heräisi tunteita, on vaikea syyttää tästä miestä, vaikka eihän se nyt oikein olisi.
Olette molemmat vastuussa siitä mitä teette itsellenne sekä toisillenne.
Tunteet saavat monesti ihmisen tekemään silmittömän typeriä asioita, joista saattavat kärsiä lopun elämäänsä. Miten sinä aiot tehdä?
Hemmetin hyviä pointteja. Tiedän nyt MITÄ tehdä, mutta en tiedä MITEN. Olen vaan sen verran ihastunut.
Ap
Jos MITÄ tarkoittaa, että et enää halua tavata miestä niin MITEN tapahtuu siten, että et enää tapaa häntä. Aluksi tuntuu todella pahalta. Ajan kanssa alkaa helpottaa. Tärkeintä on pysyä lujana, koska jos sirrit tapaamaan häntä niin ”irtautuminen” alkaa taas alusta. Ja kaikki tunteet tulevat uudestaan pintaan. Ja joudut käymään koko irtaantumisprosessin alusta..
Tai ainahan voit myös pitää vain hauskaa miehen kanssa. Mutta kysymys kuuluu PYSTYTKÖ siihen? Onko tunteita liikaa jo? Jos on niin en suosittele tätä. Tunteet voimistuvat ajan kanssa ja ero aikanaan tulee olemaan sitä vaikeampi.
Itse jätin vastaavassa tilanteessa hyvästit. Eli kun tein päätöksen suhteen lopettamisesta, kävin vielä kerran tapaamassa miestä. Pidin hauskaa ajattelematta tulevaisuutta ja kun lähdin sieltä tiesin, että se oli viimeinen kerta. En sanonut mitään silloin miehelle, mutta myöhemmin, kun hän ehdotti uutta tapaamista sanoin, ettei tapaaminen ollut hyvä idea ja toivottelen hyvää jatkoa. Inhottavaa ehkä, mutta en usko, että hän itki perääni..
Vierailija kirjoitti:
Ei ikinä kannata sekaantua vastaeronneeseen. Olen sen karvaasti oppinut. Vastaeronnut ei kykene kuin seksisuhteeseen. Vaikka yhdessä olisikin kivaa ja toivoisit yhteistä tulevaisuutta, olet aina pelkkä laastari. Usen myös vanha suola alkaakin janottaa ja kohta ollaan taas entisen puolison kanssa.
Juokse, niin voit säilyttää itsekunnioituksen.
Ei pidä yleistää, että vastaeronnut ei kykene muuhun kuin seksisuhteeseen. Riippuu ihan ihmisestä ja tilanteesta.
T. Nainen joka ollut kolme vuotta parisuhteessa joka alkoi laastarina.
Sanoisin itse että juttu on nyt ohi. En hae laastari suhdetta vaan vakavampaa. Hyvästi.
Äh! Pitkä vastaukseni meni sensuuriin, nyt varon pnpuita ja muita.
Kiitos siis kaikille yhteisesti. Tällaiset kommentit olivat toivottuja, koska periaatteessa tiesin tosiaan itsekin vastauksen.
Haluan voida kunnioittaa itseäni, ja se, että mies laukaisi noin, loi itsessään valta-asetelman.
En halua olla nolla.
Viimeinen kysymys: olisiko hyvä viesti esimerkiksi tällainen:
”Moi. En usko, että meidän on hyvä enää tavata. Hyvää jatkoa.”
Yritys olla jämäkkä.
Ap
Tunnista oma tarvitsevuutesi ja pidä se erossa. Kaipaat itsellesi hyvää miesseuraa - siinä ei ole mitään pahaa. Mutta kun toinen selkeästi sanoo, että olet laastari, niin lakkaa olemasta. Lähde.
En katselisi tuollaista menoa päivääkään.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos siis kaikille yhteisesti. Tällaiset kommentit olivat toivottuja, koska periaatteessa tiesin tosiaan itsekin vastauksen.
Haluan voida kunnioittaa itseäni, ja se, että mies laukaisi noin, loi itsessään valta-asetelman.
En halua olla nolla.
Yritys olla jämäkkä.
Ap
Tarvitseeko sinun sanoa tai miettiä sanomisiasi enää. Et vaan enää vastaa, jos mies ottaa yhteyttä.
Kiittäisin rehellisyydestä, toteaisin etten ole kenenkään laastari ja toivottaisin hyvää jatkoa. Vetäisin varmaan kiukkukännin ja unohtaisin pian koko luuserin.
Vierailija kirjoitti:
En halua olla nolla.
Yritys olla jämäkkä.
Ap
Oikein hyvä viesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua olla nolla.
Yritys olla jämäkkä.
Ap
Tarvitseeko sinun sanoa tai miettiä sanomisiasi enää. Et vaan enää vastaa, jos mies ottaa yhteyttä.
Kai sitä itse voi toimia reilusti ja hyväkäytöksisesti vaikka toinen ei niin teekkään? Plus on tuo itsellekin tietty rajan vetäminen ja selkeä lopetus. Jos ei mitään sano, niin on aina mahdollisuus vastata ja laittaa viestiä myöhemmin.
Mies tasoltaan korkeampi, kun asian voi noin selväsanaisesti ilmaista ja sinäkin kovin haikailet perään. Eli suhdetta ei tuosta ole milloinkaan tulossa. Toimi kuten parhaaksi näet.
Maisa-80 kirjoitti:
Ei voi kyllä yleistää etteikö kaikki juuri eronneet olis valmiita suhteeseen. Se riippuu siitä, mikä on on ollut eron syy, miten on erottu, onko rakkaus loppunut jo vaikka kauan sitten jne. Onhan paljon liittoja, jotka ovat kuolleet jo paljon aikaa ennen eroa. Tosin nyt mies viestitti ainakin epävarmuutta, ettei tiedä mitä kanssasi haluaa. Sitä kannattaa ehkä kuunnella. Jos sulla on sellainen tunne, että välillänne olisi jotain, niin anna hänelle aikaa- ota pieni aikalisä. Mutta tyyliin viikko ei riitä.
Ei hän viestinyt epävarmuutta siitä, mitä haluaa. Hän oli hyvin selvä ilmaistaessaan mielipiteensä eli, ettei halua ap:n kanssa mitään muuta kuin väliaikaisen laastarisäädön.
Vierailija kirjoitti:
Mies tasoltaan korkeampi, kun asian voi noin selväsanaisesti ilmaista ja sinäkin kovin haikailet perään. Eli suhdetta ei tuosta ole milloinkaan tulossa. Toimi kuten parhaaksi näet.
Missä vaiheessa möläyttelevä, kännäävä, kätöstavaton mies on korkeatasoinen?
Kunnioita itseäsi!!!! Heivaa mies mäkeen, ihan turha olla edes tekemisissä.
Tapaatte humalassa, mies sanoo törkeyksiä. Nyt vain katsotaan onko sinulla itsekunnioitusta tippaakaan. Sinä päätät nyt jatkatko itsesi traumatisointia vai et. Tästä lähtien sinä valitset miten haluat itseäsi kohdeltavan ja se on valinta, ei enää vahinko.
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa, että sitoutumiskyvyttömät, emotionaalisesti etäiset, jne. tunne-elämältään ongelmaiset miehet eivät todellakaan kaikki ole "tasoltaan korkeampia". Ja kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
En halua olla nolla.
Yritys olla jämäkkä.
Ap
Sen jälkeen mitä hän sanoi niin sun ei kyllä pitäisi lähettää hänelle yhtään mitään.
Mä olen itse vähän eri mieltä siitä, että mies oli loukkaava. Siis pahaltahan se tuntuu kuulla, mutta mieluummin noin, että tekee asian selväksi eikä tulkinnanvaraa ole kuin se, että katselee kun tunteita herää toisella ja käyttää sitä hyväksi, vaikka tietää ettei halua mitään.
Itse varmaan laittaisin ihan rehellisesti siis takaisin.
Hei,
kiitos kun olit minulle rehellinen. Kyllä sitä mietinkin, että mahdatko hakea mitään vakavampaa tuoreen eron jälkeen. Oli silti hyvä kuulla se suoraan, jotta en itse odota liikaa. Asia on kuitenkin niin, että minä en halua olla kenellekään pelkkä laastari. Siksi on parempi, että jätetään asia tähän. Hyvää jatkoa kuitenkin sinulle.
Törkeä mies.Se on moro kiitos ja näkemiin.
Niin. Ylipäätään on tilanne mikä tahansa, en suosittele olemaan miehen kanssa, joka laukoo tuollaisia 'totuuksia'. Se ei ole mitään rehellisyyttä vaan huonoa käytöstä. Mieti nyt itse, millainen suhteestanne voisi tulla, jos hän jo noin alussa käyttäytyy tuolla tavalla. Lisäksi alkoholisti ei parane vaikka kuinka rakastaisit häntä. Ei. Ikinä.