Ergo vai patapum?
Pian ollaan hankkimassa tuhdimpaa kantovälinettä,käy jo pieneksi tuo BabyBjörn ja äidin selkä kovilla.
Patapum oli ilmeiseti hieman halvempi,mutta kertokaahan mielipiteitänne käyttäjät!
Poika siis nyt 9kk-ikäinen.
Kommentit (6)
Tässä linkki:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8024371&p=5&tmode=1&smode…
Itse äänestin Ergoa, on aivan mielettömän hyvä!!!
Mia79 ja touhukaksikko 8,5kk (9,6kg ja 9,2kg eivätkä tunnu painavan juuri mitään, kun heitä kantaa Ergossa)
Ostin lauantaina Ergon 3,5kk pojallemme (8kg) ja on aivan yliveto! Rintareppua olen käyttänyt paljon kun käymme koiran ja vauvelin kanssa metsäkävelyillä, mutta nyt vauvan kantaminen siinä alkoi olla jo melko raskasta. Odotin että ergossa matkaaminen olisi hieman kevyempää mutta ero oli todella huima, olen aivan myyty!
Hommasin Ergon neljännelle lapsellemme trikooliinan jälkeen ja se on ollut hintansa väärti aivan varmasti. Viime kesänä vaihdoin uuteen New Generation Ergoon ja myin vanhemman pois. Olemme käyneet Ergon kanssa sienimetsällä, ahtaissa kaupoissa, kirppiksillä, laivalla jnejne. Tällä hetkellä meillä käyttää Ergoa 3 lasta :) 3v8kk on 13 kg ja menee minullakin vielä kivasti selässä vaikka olen 156cm. 1v9kk on tällä hetkellä pääasiallisin ergoilija, esim laivalla sai poitsun kätevästi selkään eikä tarvinnut rattailla änkeä joka paikkaan ja ravintolassa syöttötuoliin kiinni Ergon lantiovyöllä niin ei herra päässyt nousemaan seisomaan. Nyt meidän nuorimmainen neiti on 4kk ja on aloittanut Ergoilun etupuolella, hyvin on unetkin siinä maistuneet.
Paras ominaisuus Ergossa on just tuo selässä kantaminen, sisälläkin saa tehtyä kotihommia hyvin kun ei edessä keiku kukaan ja pikkuinen kulkee onnellisena mukana eikä tarvitse kitistä ja roikkua äidin jalassa ;o) Meillä tuo vajaa 4v on Ergon kyydissä lähinnä silloin kun kuljetaan pidempää matkaa ja jalat väsyy ja muut pienemmät kulkevat rattaissa.
Aion ostaa toisen Ergon koska meillä on tosiaan näitä käyttäjiä ja välillä ois kiva saada kummallekin vanhemmalle lapsi selkään. Mieskin tykkää käyttää vaikkei liinoille lämmennytkään. Mietin Patapumia toiseksi kantorepuksi, mutta en nyt muista mikä siinä tökkäsi niin että päädyin toiseen Ergoon.
Mandi ja kuuden katras -92-06
Juuri kävin Ergon tilaamassa babyidean sivuilta ja metsäretkeä suunnittelemaan!
Itse päädyin ergoon siksi että Patapumista on kaksi kokoa, taapero-Patapum erikseen, kun taas Ergo käy koko ajan.
kun ajattelin huomenna hankkia jommankumman..