Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Enskat Perjantaina***

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskausviikot lasketaan edellisten kuukautisten alkamispäivästä, siitä ne laskee sen siellä neuvolassakin.

Ultrassa sitten tarkistetaan ja vahvistetaan viikot.

aika äkkiä se aika siihen ekaan neuvolaan kuluu, mä en koskaan käynyt alkuraskauden ultrassa yksityisella.

Neuvolassa sattui olemaan ultra siinä vieressä käytävässä niin pääsin kurkkaamaan silloin ekan kerran massuun, valitettavasti kaikki eivät pääse silloinkaan vielä vaan joutuvat odottamaan np-ultraan.

Jos mun ois tarvinnu sinne viikolle 12 odottaa niin varmaan olisinkin päräyttänyt yksityiselle, maksoi mitä maksoi.

nytkin olen menossa 4D-ultraan joka maksaa kelakorvausten jälkeen 140 ¿ mutta siinäpä sitten maksaa.

Näin ekan kanssa on kiva päästä massuun ihan kunnolla kurkkaamaan mitä siellä näkyy.

Ihanaisen aurinkoista viikoloppua kaikille ja Niameylle tsemppiä toivottavasti pääset ominavuin synnyttämään ettei tartte käynnistää.

sup-sup-suppareita lähettelen kovasti sinne !

AA

Vierailija
22/29 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi pitää kirjoittaa, että kävin äsken kelan sivuilla ja näyttäisi siltä, että mun äitiysraha ym. paperit olisi otettu käsittelyyn. Ehkäpä jo maanantaina siellä näkyy päätös ja milloin pakkauksen saisi, jee!

AinoAuroralla ja Nealla kyllä huumorin kukka kukkii! Nauroin ihan kippurassa, vaikkei se kovin hyvälle tunnukaan tämän masun kanssa. Meillä on 7-vuotias kolli ja tuo lääkkeen antaminen kuulosti niiiiin tutulta. Syksyllä oli suunnitelmissa taas antaa matolääke, katsotaan, mitä siitä tulee.

Viipulille mukavaa mökkiyötä!

Niameylle nostan hattua rauhallisuuden takia! Lähettelen kuitenkin vähän suppareita, josko tiiti haluaisikin jo tulla ennen käynnistystä...

Auroralla oli kivat neuvolakuulumiset ja tosiaan jännä nähdä, tuleeko päiviä takaisin sitten np-ultrassa.

Kiva, että Larskukin oli käynyt moikkaamassa! Kyllä se aika sinne lokakuulle pian kuluu! Yrität vain olla ajattelematta sitä ja puuhailet kaikkea muuta...

Feonia NKL:lle ollaan mekin menossa. Aluksi jouduttiin käymään siellä tarkastuksessa kohdun ulkopuolisen raskauden pelossa, niin oli luonnollista valita se synnäriksi. Ja hyvää palvelua sieltä on ainakin ultrissa saanut. Ja hyvät kokemukset on kavereilta sieltä synnyttämisestäkin...

Nyt lähden miestä halimaan, kun tuli juuri töistä!

Mukavaa viikonloppua! Sippu ja pikku-tikru 34 edelleen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joops, ihan merkillinen päivä, kun en vielä ole ehtinyt tätä ennen koneelle ;))

MiaMik, sulla on kyllä aika mielenkiintoiset unet ;)

Mitäs muuta oli puheltu, en nyt jaksa muistaa, kun aivot on sulanu kuumuudesta :)

Aamupäivällä oli neuvolalääkäri, tosiaan tapasimme vasta nyt ekan kerran. Jotenkin ihan hauska täti, vaikka aika moinen höpöttäjä! Se ei missään vaiheessa sanonut että " otan nyt sen ja sen mitan" tai muuta vastaavaa, se höpötteli kaikkea muuta ja sit vaan samalla yhtäkkiä otti ja teki ;) Mutta oli oikeen ymmärtäväinen kun selitin mun työkuvioita ja sanoi, että jos tosiaan tuntuu ettei jaksa olla niin hän kyllä kirjoittaa sairaslomaa ihan suosiolla. Hyvä tietää! Ja vaikka fyysiseltä kantilta jaksaisikin, niin on tuo henkinenpuoli sitten toista, kun ei vaan yhtään motivoi mennä sinne... No, jos nyt viikon tai pari katselis, sit voisin jäädäkin jo pois!

Ahaakin voi ihan hyvin yksiössään :) Kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni, kohdunkaula lyhentyny neljästä nyt kolmeen senttiin, mikä lienee ihan ok. Painoa on tullu nyt yhteensä seisemisen kiloa alkuun nähden, muutosta ei taaskaan ole kirjattu :( Turvotusta ei oo ja pissa oli puhdas, RR 137/84. Sf-mitta nyt 26 cm, taitaa olla ihan keskikäyrillä. Tarjontaakin se lääkäri on jotain koukeroita rustaillut, tietäis vaan mitä... Liikkeistäkin Ahaa sai jälleen kaksi plussaa, että jotain se siellä hytkyilee, vaikkei kovin usein potkikaan mun mahanahkaa kohti :)

Neuvolan jälkeen kävin taas masentumassa äippävaate osastoilla. Kun ei kertakaikkiaan mitään järkeviä housuja löydy mistään, tai no, yhdet 74 e farkut oli " siedettävät" , mutta en millään viitsis noin paljon maksaa, varsinkin kun ne ei olleet mitekään erityisen hyvät.

KappAhlin " tavisvaateosastolla" sen sijaan oli paljon kaikenlaisia paitoja, joissa oli leikkaus just rintojen alla, ja väljempi helma. Tämä siis vinkiksi muillekin! Yhden paidan sieltä sit ostin, mutta suuri ongelma on edelleen housut :( Masentavaa :(

Sit käytiin vielä yhdessä vaunukaupassa katsomassa " jäännöserien" tarjous. Alkaa olla aika selvä, että Teutonia Mistralit hankitaan ja Britaxin kaukalo samalla, mutta käydään nyt huomenna vielä kyselemässä KehäIII:n liikkeistä tarjoukset. Nyt tuntuu nuo kärryt olevan jo valmiiksi aika alessa, kun myyvät vuoden viimeisiä malleja. Tähän mennessä paras " pakettitarjous" on 730e. Aika moisia summia saa kyllä noistakin tavaroista maksella!

Sen kyllä huomaa, että kaupugilla juoksentelun ja neuvolan jälkeen on nykyään aivan katkipoikki väsynyt. Vaikka enhän mä ollut kuin muutaman tunnin kaupungilla :/ Ja maanantaina pitäis töihin mennä, lapset tulee sitten tiistaina... Yksi opekaveri kyllä muistutti mua, että ajattele mikä ihana tilanne, jos ei jaksa/ motivoi, voi aian ajatella ettei tarvii mennä enää väkisin, kun voi hakee sairaslomaa :)

Tuli vähän omanapaista juttua tällä kertaa, sori vaan, mutta kun aivot ei nyt oikein toimi ;)

t. Ope + Ahaa rv 29+4

Vierailija
24/29 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollu niin " kiirepäivä" , että en oo ehtiny tänne, kun vasta nyt... ja nyttenkin ihan pikasesti, kun pitää lähtee kaverille. =) Eli meillä oli mun iskä yötä, kun oli täällä suunnalla työreissulla... ja se olikin melkein koko päivän meillä virittämässä navigointilaitetta kännykkäänsä mun ukon kaa. Mä tein siinä samalla penni-ennin mahakuva-albumia " valmiiksi" , kun huomenna on ne babyshowerit, niin voi sitten näyttää, kuin on maha kasvanu.. =)

Larsku: toi teijän seksikuvaus kuulosti niiiin tutulta. :D piti ihan miehellekin lukee se pätkä. =)

Imetyksestä vielä sen verran, että monet on sanonu gallupissa sitä, että " riippuu tuleeko sitä maitoo ja minkä verran" ... noh. Ainakin mitä oon noissa imetystukiryhmissä nyt käyny, ni voin sanoo, että KYLLÄ SITÄ MAITOO TULEE JA SE RIITTÄÄ - luottakaa siihen! Töitä sen eteen saattaa joutua tekemään enemmän tai vähemmän, mutta vois melkeen sanoo että kaikilla on kyllä mahdollisuudet siihen!!!

Tuli kandin ja niameyn jutuista mieleen, että miten pitkään muut ootte aatellu olla vauvan kaa kotona??? Mä oon aatellu aika samoin ku niamey -> eli pitkään (3v?)! Vauva ja lapsuus menee muutenkin niin nopeesti ja lapsi kehittyy siinä ajassa niin hurjan paljon, että en kyllä halua jäädä mistään paitsi!!! Töitä ehtii kyllä tehdä myöhemminkin! Ja onhan se niin, että lapsenkin kannalta olis tosi hyvä, että olis kotona ainakin sen pari vuotta...

Mut nyt pitää mennä sinne kaverille ja sieltä kun tulee niin pitää siivoilla huomista varten... äippä, sisko ja täti tulee jo n.klo 11 aikaan tänne pyörii, niin aamulla ei välttämättä kerkee kovin kauheesti mitään hommailla...

Burde ja Pannari-Pennari 32+5 (jee jee jorma... kohta taas vaihtuu viikko :D)

Vierailija
25/29 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää itkee tihrustin tunnin kun sain äitiyspvrahapäätöksen.....400euroo miinus verot kuussa,ja mies työttömyyskorvauksilla,eli 370e saa kuussa.........kyllä mä nyt tiesin ettei se hyvä tuu olemaan mut miten sitä muka elää päälle 300e kuussa,eihän mulla riitä rahat ees lainanlyhennyksiin ja laskuihin,saati sit elämiseen.Nyt kyllä vituttaaaa niin pahasti että ei tosikaa,kyllä mustalta näyttäää :(Tästä onki hyvä jatkaa,aaaaaaaaaaaaaargh!

Ei nyt pyöri mikää muu mielessä,toivottavasti muut saatte ees vähä paremmin!

-Pepsi ja Villipylly rv 35+5

Ai nii,viikossa oli tullu 1,6kg painoo lisäää,jee,ja yhteesä tullu jo 17kg........jalat tosi kovilla ja kantapäät halkeumilla...uuuuuuuh

Vierailija
26/29 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=hotpink]Pepsille[/color] suuren suuri lohtuhali! Ymmärrän hyvin, että rahahuolet painaa. Itsekin oon opiskelija, joten ihan minimipäivärahan tuun saamaan (eli jopa huonomman, kuin opiskelijana!). Meillä tosin mies on ihan hyvässä duunissa. Toivottavasti kaikki kääntyy pian parhain päin ja lohdutuksen sanana voin luvata, että Suomessa ei tarvii nälkään kuolla. Haette sitten vaikka toimeentulotukea. Paremmin en osaa neuvoa, kun itsellekin Kela tuntuu vaan isolta ja pelottavalta, byrokraattoselta laitokselta.

Kovasti paljon voimia ja jaksamista toivottelen. Jospa se Villipylly potkiskelisi äipän paremmalle mielelle! *Haleja*

[color=blue]Kesämorsian, rv 6+1

Vierailija
27/29 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mä taian tunnistaa supparin......!Tällasta ei ookkaa enne ollu....kiristää helkutisti ylä ja keskimahaa,niiku joku koittas kiristää jo kireellä olevaa nahkaa vielä kireemmälle ja tuntuu ettei voi paljoo liikahtaa......tää iha sattuuu,hui,yäk,tällasiiko ne onki?Vaikuttasko teistä supistukselta?Hui,millasiakoha ne oikeet synnytyssupparit mahtaa olla.......................ja villipylly myllää minkä ehtii :)Nyt tullu ainaki 3 supparia puolessa tunnissa.

Vierailija
28/29 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jee. tätä hetkeä oon odottanu, netti toimii, mulla on taas elämää :D heheh. no on oikeesti ollu aika outoo ilman nettiä.

oon lukenu nyt ke-pe pinot.. meni ties kuin kauan, eikä kyl muista mitä kaikkee piti kommentoida.

Vatsakivuista.. Muilla siis ollu samanmoisia.. Ihanaa kuulla,etten oo ainoa jolla aamusin koskee mahaan. Mulla särkee yleensä, sit kun pääsee vessaan ( ja saa pierastua..heh.) helpottaa.. Eikä muuten mahaan satu.

Olikos AinoAuroralla myös vatsa sekasin?

Mul on nyt ollu tän viikon parempi olo, mut oli tossa yli 2 viikkoa maha ihan sekasin. Jouduin öisin käymään kaks kertaa paskalla, ja sit heti kun aamulla heräs, piti juosta vessaan. Herään normaalisti kerran tai pari vessaan kun rakko melkein halkeaa.. Mut sillon jouduin menemään isomman hädän takia.. Oli aika inhottavaa:/

Ja Fiolle piti jotain sanoa.. öö.. Ainiin, painokin meillä noussu saman verran. Tai mulla nousi jo ennen ekaa neuvolaa 2 kg.. Sen jälkeen tullu sit 5.. Eli riippuu vähän mistä laskee..

MiaMik: Ehkäpä ne onkin enneunia. Mä oon nähny muutaman unen, et ultrassa näky poika.. Ja mulla onkin ihan poikaolo niitten takia. Muut taas on varmoja, et tulee tyttö. Mut mä oon kyl ihan varma,ku oon ennenki nähny enneunia. No ei oo väliä, kuhan saadaan oma pieni rakas:)

Olipa taas lämmin ilma tänään. Harmi kun ei pääse rannalle töitten takia:/ Ens viikolla lähen työporukan kanssa laivalle ja stokikseen. jeppisjee. aattelin ostaa vauvalle jotain kivaa sieltä:) pitää yrittää jaksaa katella muitten kännimeininkiä..

Neuvolassa kävin tänään, kaikki oli erinomaisesti.

Hemis oli noussu o_O (En oo ees muistanu sit rautaa syödä)

Verenpaineet hyvät.

Painoa +2,5kg.

sf-mitta 23cm.

liikkeet ++ (syke oli ensin 152, kun pikkunen just jotain riehu, mut sit rauhottu ja syke laski 136)

öö.. ja sit niistä viikoista. Eli ultrassahan viikkoja tuli yks lisää, mut ei nyt kuitenkaan lasketa sen mukaan. Ja mä olin jo laskenu niin. Höh.

No sano kuitenkin, et ei varmaan yliaikaseks mee.. Ja sano myös, et kohtu jo sen kokonen, että pidemmällä ollaan. En tajua miksei sit lasketa sen mukaan?? Hassua.. Mutta eihän se mitään,kun tietäähän sen kuitenkin...

Mut nyt siis onkin viikkoja vaan se 22+3, kun palattiin entisiin lukemiin.. Noh, ehkä mä totun takasin noihin:)

Nyt miehen kainaloon,se teki tänään 16 tunnin työpäivän. Mä en jaksais ikinä.

Hyviä vointeja kaikille!

lara ja osku 22+3

Vierailija
29/29 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Pepsis, toivottavasti kaikki järjestyy! Ja yleensähän asiat aina tuuppaa järjestymään, vaikka ensin näyttäisikin pahalta. Nyt vaan tiukka syyni tarpeellisista ja tarpeettomista menoista, ja katsotte tulevan syksyn ja talven budjetin. Voimia!

Laralei, mullakin seilaa viikot, tosin alle tuon muutettavan päiväluvun. Eli mulla on nyt joko 20+3 tai 19+6, itse käytän noita np-ultrassa saatuja suurempia viikkoja. Kun ne toiset viikot on 28-päiväisen kierron mukaan, ja mulla oli ihan varmasti lyhyempi kierto. Eli uskon siihen np-ultran kokoarvioon... Nyt rakenneultrassa kätilö sanoi, että hyvin voi ollakin neljä päivää isompi. Silti ei viikkoja muutettu.

Muhku potkii niin ihanasti! :) Ja kaikenlaisia muljahduksia tuntuu myös. säännöllisesti. Se tuntuu olevan hereillä ihan älyttömän usein, tai sitten on tullut isäänsä ja potkiskelee unissaan ;) Mutta vähintään parin tunnin välein tuntuu potkuja, eli en joudu olemaan huolissani.

Nyt on pitkä ja visainen Monopolin peluu takana, ja pitäisi mennä nukkumaan. Tai no, eiköhän me vaihdeta pikkusiskon kanssa kuulumisia yöpuvuissamme vielä parisen tuntia.. :) Mutta huomiseen!

Kandi & muhku 20+3