Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helvetin liitoskivut! Taas en viimeyönä saanut nukuttua :(

Vierailija
11.08.2006 |

Nivusiin sattuu todella paljon ja lonkka/lantio paukkuu! Kääntyily on mahdotonta kun sattuu....

rv 35 :( Joutuuko nyt sit kärsimään noista kivuista synnytykseen asti? eikai?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten vielä luin palstalta kuinka jotkut täällä haukkui vaappuvasti kulkevia raskaana olevia naisia teeskentelijöiksi.

Tsemppiä. Tuo kaikki unohtuu kohta. Ja uutta raskautta suunniteltaessa et enää muista koko juttua.

Vierailija
2/11 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyl enää IKINÄ kärsi tälläisestä! :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolina vain kuului, kun jalkoja siirsin. Vaunun jarrua en pystynyt jaloilla käyttämään ollenkaan. Mutta seuraavissa raskauksissa kivut loppuivat synnytykseen. Onhan se aika rankkaa, kun kuukausia ennen lapsen syntymää ei pysty nukkumaan. Pelkkä sängyssä kääntyminen on työn ja tuskan takana. Silti uskaltauduin viisi lasta tekemään.

Vierailija
4/11 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei niitä vissiin ole? Ainakaan mä en keksi mitä ne vois olla. Mutta ikäväähän tommosen täytyy olla, tsemppiä ap:lle!

Vierailija
5/11 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kipeitä, ettei edes kunnolla pysty kävelemään, jos siis yhtään!

Toivottavasti sulle ei tule näin pahoja! :)

ap

Vierailija
6/11 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jouduinkin jäämään saman tien loppuajaksi sairaslomalle. En nimittäin pystynyt kävelemään ollenkaan muuten kuin käsillä jalkoja siirtäen. Kaikille ei liitoskipuja tulekaan, t. 6.

Vierailija
7/11 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se taas johtuu siitä, että naisen elimistö tuottaa tätä pehmenemiseen johtavaa hormoonia enemmän kuin kanssasisarrensa. Minulla 2 lasta. Ensimmäisellä kerralla liikkuminen loppui 5kk kohdalla, toiselta pysytin olemaan töissä 4kk odottaessa. Vatsaakaan ei näkynyt kun itku jo tuli seistessä kauan paikallaan. Mies haaveilee vauvasta, minä näen itseni itkemässä nojaten puuhun, kun jalkojen siirtäminen tuotti niin hirvittävää kipua. Toisen raskauden jälkeen kivut jatkuivat noin kk. Kuulemma hormoonin ylituotanto on naisesta itsestään kiinni, ja toistuu joka raskaudessa noin 95% varmuudella.

Vierailija
8/11 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuksista voi lainata ns SI-tukivyön (tarkoittaa risti-lantioluiden) tukea. Se laitetaan alaselkään ja -vatsaan tarralla tai soljilla ja nivusiin pujotetaan remmit kuten pelastusliivissä. Sellainen voi auttaa tämäntyyppisissä kivuissa. Sitä voi käyttää pelkästään yöllä tai ympäri vuorokauden. Joillakin tämä auttaa hyvin. Soita terveyskeskuksen fysioterapiaan ja käy kokeilemassa.

terv. fysioterapeutti

Vierailija
9/11 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntemuksia mut auttais ehkä paremmin nukkumaan. Itselläni ainakin auttanut raskauksien aikaansaamiin juilimisiin, kolmatta nyt odotan.

Vierailija
10/11 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se oli niin ahdistava ja hiostava kesäkuumalla, että mieluummin olin ilman. Ei sen kanssa voinut nukkua enkä oppinut sitä päivälläkään pitämään. En edes huomannut, että se olisi mitään helpotusta oloon tuonut silloin, kun sitä yritin pitää. Saattaahan se joillekin auttaakin, t. 6.

Vierailija
11/11 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jäi laittamatta heti alkoi jomotus. Suosittelen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi