Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies löi käden läpi ovesta

Vierailija
18.03.2021 |

Tiedän kyllä miten neuvoisin muita tässä tilanteessa, jos löi nyt ovea niin kohta lyö mun naamaa. Mutta eihän mun mies nyt sellaista tekisi.. Tosin enpä uskonut että se oveakaan rikki löisi. Tosin nyt tuli mieleen että on se pari kertaa aiemminkin lyönyt ovea tai tuolia mutta ne eivät ole hajonneet.

Riideltiin ja yhtäkkiä mies flippasi, heitti tavarat kädestä (hajosi), meni toiseen huoneeseen ja löi käden läpi ovesta ja ilmeisesti tässä rytäkässä hylly tippui seinältä. Sitten tuli takaisin mun luo, ihan naamaan kii ja hymyillen toisteli että miltä nyt tuntuu kun sain sen noin sekoamaan, miltä nyt tuntuu, kun sain sen noin sekoamaan, miltä nyt tuntuu.. Pelkäsin aika paljon enkä osannut sanoa muuta kuin että et sä mua pelota.

Tilanteen rauhoituttua yritin nätisti sanoa että pitäiskö meidän pitää vähän taukoa jos saadaan toisemme noin pois tolaltaan. Kuulemma mun täytyy tehdä päätös koska kaikki riippuu musta koska mä sain flippaamisen aikaan.

En oikein voi sanoa tuohon mitään kun kerran mies provoili mulle niin lopulta heitin lasin lattialle. Joten ihan yhtä huono minäkin olen. Mutta jotainhan tälle on kuitenkin tehtävä, koska kuten arvata saattaa niin tottakai meillä pitää olla pieni lapsi (joka ei ole todistanut näitä kohtauksia, mutta en halua että niin jatkossakaan käy).

Mies ei ota vastuuta erosta, kuulemma se on mun päätös. On vaan vaikea päättää. Kun itse olen yhtä huono kun sen lasin heitin. Olenko yhtään sen parempi. Haluan kuitenkin tehdä hyvin lapsen kannalta. Niin ja miehen raivokohtaukset alkoivat lapsen syntymän jälkeen eikä niistä ollut mitään ennakkotietoja. Ja ei kai sillä ole väliä kumpi on oikeassa ja kumpi väärässä, kun lopputulos kuitenkin on että ilmeisesti emme pysty yhdessä elämään ja on tärkeintä että lapsella olisi turvallinen kasvuympäristö. Tuntuu jotenkin vaikealta kun mitä kaikkea pitäisi tehdä, uusi asunto, uudet huonekalut, pankkitilien vaihto, auto, muutto...

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän siinä vauvassa saa sairaat yksilöt tolaltaan? Kun täällä kerrotaan "mies muuttui vauvan tulon jälkeen". Vauvan avuttomuusko, näkevät siinä itsensä?

Se että vauva on niin tarvitseva. Ei jää miehelle yhtä paljon huomiota. Ja jos ei ole itse saanut hoivaa, se vauvan tarvitsevuus voi ahdistaa.

Vierailija
42/62 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon. Toivottavasti teillä asuu seinänaapureita, jotka ilmoittaa asiasta sossuun ja tarvittaessa poliiseillekin. Kun sossuun menee ilmoitus että teillä on perheväkivaltaa (vaikkei lapset ois silloin edes olleet kotona), niin aika selvät ukaasit antavat: joko sinä muutat lasten kanssa pois tai lapset muuttaa ilman vanhempiaan. Tiedän ihan omakohtaisesta kokemuksesta, sillä mulle kävi just noin. Siihen saakka olin samanlainen lapanen kuin sinäkin. Minä otin ja erosin, ja lähdin lasteni kanssa. Olisi pitänyt vaan lähteä jo paljon aiemmin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ero parempi. Tulee kalliiksi ostaa aina uudet huonekalut ja muut, jos se vaan jatkuu ja jatkuu. Suhde ei ole sitä, että toista pitää pelätä, vaikkei mitään satukaan - aggressiivisuus on aina vähän vaarallista jos joku riehuu. Hänen pitäisi käsitellä turhautumista omassa asunnossaan, ei sinun kotonasi.

Vierailija
44/62 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tuosta jatkaa, jos sovitte, että tää oli viimeinen kerta kun näin käyttäydytte, molemmat. Tavaroiden tai paikkojen rikkominen ei ole aikuisen käytöstä. Perheneuvonta tai joku muu paikka, missä voitte opetella vihanhallintaa. Jos ette tee asialle mitään, niin tappelut todennäköisesti jatkuvat ja mahdollisesti pahenevat.

Vierailija
45/62 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tuossa tilanteessa. Molemmat totesimme, että suhde ei voi jatkua jos vastaavaa vielä tapahtuu. Tilanteessa minä löin häntä, kun hän haukkui minua ja läheisiäni naamani edessä. Sanoi ärsyttäneensä tahallaan minut siihen pisteeseen. Hän sanoi, ettei oikeasti kykene hallitsemaan itseään suuttuessaan ja voi vielä lyödä minua. Niin oli käynyt myös edellisessä suhteessa. Meidän suhde päättyi lopulta. Ei hajoillut enää ovet, mutta henkinen väkivalta jatkui eri tavoin. Minusta tuli varjo itsestäni ja pelkäsin suuttumista koko ajan. Yritin miellyttää kaikin tavoin mutta mikään ei auttanut. Käytännössä hän päätti kaikista asioista, koska en uskaltanut mistään olla eri mieltä. Jälkeenpäin karmii ajatella tuota aikaa, olisi pitänyt ymmärtää lähteä.

Minä suosittelen eroa ellei mies ole halukas pitkään yksilöterapiaan. Muista että mikään ei tule muuttumaan ellei mitään muutu. Kuljette yhä syvemmälle ja vaikeampiin ongelmiin. Menetät paljon energiaa toimimattomaan suhteeseen. Lapsi tulee pelkäämään isäänsä, näin ainakin meillä. Lapsella oli hyvä jos edes toisessa kodissa saa olla oma itsensä. Teillä sitä ei saa olla kuin mies.

Vierailija
46/62 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko lapsi samassa huoneistossa, kun riitelitte? Ja sinä taivastelee, että mitähän tekisit... mieti nyt vähän edes sitä lasta. Voi olla vauva vielä, mutta luuletko että tuo tilanne muuttuu lapsen kasvaessa?

Vierailija
47/62 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.haaste.om.fi/fi/index/lehtiarkisto/haaste42015/lahisuhdevak…

Tästä tuli mieleen että mies on myös useasti uhkaillut tappavansa itsensä, siis riidan keskellä huutaa että ajaa sillalta alas tai rekan alle ja lähtee paiskoen ovia. Sitten tulee ehkä parin tunnin päästä takaisin. Olen kertonut miten ahdistavaa tuo on, kun en tiedä että mitä jos tällä kertaa onkin tosissaan. Käytös kuitenkin jatkui ja kerran en enää reagoinut uhkaukseen. Silloin mies suuttui vain enemmän kun nyt en enää edes välitä vaikka hän kuolisi.

En osaa jäsennellä ajatuksiani mutta lähinnä siis vaikka tiedän miten pitäisi toimia, niin tuntuu että onko mulla oikeus erota ja hajottaa perhettä, koska en ole itsekään täydellinen. Ihan typerää varmaan mutta siltä musta tuntuu. ap

Sinulla on oikeus erota. Se et ole tässä sinä, joka "hajottaa perheen", mies tekee sitä jo ihan täysillä. Tuollainen väkivaltainen käytös on lapsille erittäin traumatisoivaa, vaikkei koskaan kohdistuisi heihin. Sinulla on oikeus erota, "vaikket ole itsekään täydellinen". Itsemurhalla uhkailu on pahinta henkistä väkivaltaa ja sinun syyttämisesi tässä pahinta manipulointia. Ei tarvitse olla täydellinen, mutta jossain menee raja. Missä menee sinun rajasi?

Vierailija
48/62 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä tuli mieleen että mies on myös useasti uhkaillut tappavansa itsensä, siis riidan keskellä huutaa että ajaa sillalta alas tai rekan alle ja lähtee paiskoen ovia. Sitten tulee ehkä parin tunnin päästä takaisin. Olen kertonut miten ahdistavaa tuo on, kun en tiedä että mitä jos tällä kertaa onkin tosissaan. Käytös kuitenkin jatkui ja kerran en enää reagoinut uhkaukseen. Silloin mies suuttui vain enemmän kun nyt en enää edes välitä vaikka hän kuolisi.

En osaa jäsennellä ajatuksiani mutta lähinnä siis vaikka tiedän miten pitäisi toimia, niin tuntuu että onko mulla oikeus erota ja hajottaa perhettä, koska en ole itsekään täydellinen. Ihan typerää varmaan mutta siltä musta tuntuu. ap

Ap! Lue (tai kuuntele äänikirjana) Laura Mannisen omakohtaisiin kokemuksiin perustuva romaani Kaikki anteeksi. Niin tutun oloista käytöstä tuo miehesi touhu...

Vierailija
49/62 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvältä vaikuta, jos mies ei ota vastuuta omasta huonosta käyttäytymisestään, vaan syyttää muita (sinua). Jos noin totaalisesti menettää itsekontrollinsa, niin joku kerta nyrkin alla voi olla lapsenne tai sinä. Sillä ei ole merkitystä, kuka on syypää miehen pillastumiseen. Vain teoilla on väliä ja sen perusteella sinuna alkaisin pakkaamaan kamojani kiiruusti. Ei kannata tuhlata elämäänsä huonossa parisuhteessa elämiseen.

Vierailija
50/62 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mies on käyttänyt sinuun myös henkistä väkivaltaa ja manipuloinut sinua. Väkivalta on muuttunut nyt fyysiseksi. Kohta se kohdistuu ovien sijasta ihmisiin. Eihän tuossa tarvitse enää yhtään miettiä, mitä pitäisi tehdä. Vie lapsesi turvaan. Hän tarvitsee kodin, jossa äitiä ei ahdista, eikä kenenkään tarvitse olla varpaillaan tai pelätä.

Vierailija
51/62 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele lapsen parasta. Vaikka lapsi ei ole vielä kirjoittamasi mukaan tuollaista käytöstä todistanut, ei siihen kauaa mene, jos mies syyttää huonosta käytöksestään sinua. Olette kuin taistelupari, millä tarkoitan miehen uhmakkuutta ja väkivaltaista käytöstä, mutta myös sinun tarvetta osoittaa hänelle olevasi vahva ja alistumaton. En toki tarkoita, että tässä tilanteessa sinun tulisi millään lailla alistua miehen huonolle käytökselle tai hyväksyä sitä ajatellen, että et ole itsekään sen parempi. Voit kuitenkin tehdä ratkaisuja suojellaksesi lastasi ja itseäsi, mikäli mies ei käsitä, että hän ainoastaan itse on vastuussa huonosta käytöksestään ja kukaan muu ei siihen voi lähtökohtaisesti vaikuttaa.

Vierailija
52/62 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aggressiivinen käytös, itsemurhauhkailut ja lapseen liittyvät raivokohtaukset. Minä näen tässä potentiaalisen perhesurman tekijän. Mies voi vaikka ajaa rekkaa päin sinä ja lapsi kyydissä.

Miehen käytös ihan todella ennakoi erittäin pahaa. Sinä ja lapsi ette ole turvassa tuollaisen ihmisen kanssa. Ihan ehdottomasti tässä pitää erota, mutta eroaminen on syytä hoitaa niin, että pääsette turvallisesti lähtemään. Ero on erittäin vaarallinen hetki kun on tuollaisesta miehestä kyse. Vaikka mies sanoo, ettei piittaa, niin et voi tietää mitä hän suunnittelee. Minä menisin ihan vaikka turvakotiin lapsen kanssa.

Vierailija
53/62 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oottepa upea pari ap, epäilemättä koko naapuruston suosikki

Vierailija
54/62 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä löin miestäni nyrkillä päähän riidan päätteeksi. Sen jälkeen pyysin anteeksi ja ilmoitin ottavani eron, koska tämä on nyt viimeinen niitti. Eroa ei kuitenkaan tullut, vaan mies lopetti toiminnan joka aiheutti tilanteen, ja minä en enää koskaan lyönyt häntä.

Vierailija
55/62 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin hermostujan kannalta, miten kauan sitä ärsyttämistä tulisi sietää? Loputtomasti, minnekään ei saa mennä, mitään ei saa tehdä vain kuunnella sitä? Mistä riitelitte?

Vierailija
56/62 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sairasta touhua

Toivottavasti tämä ei ollut Totta?

Eikai vaan lapsia noilla hulluilla?😕

Vierailija
57/62 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa.

Vierailija
58/62 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ero ole ainoa vaihtoehto. Juttele miehellesi ettei tuo käytös ole ok, ja että hän tarvitsee apua. Mahdollisesti tarvitset myös itse apua tunnesäätelytaitoihin. Jo lapsenkin takia miehesi olisi parempi saada itsensä kuntoon.

Omani haki apua täältä: https://www.miessakit.fi/toimintamuodot/lyomaton-linja/

Oli juurikin sellainen huonekalujen paiskoja, mutta on nyt rauhoittunut. Masennuslääkitys auttoi myös, voisiko teilläkin kyse olla siitä?

Vierailija
59/62 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon todella, että päätät pikaisesti erota tuollaisesta mielipuolesta. Mies pääsee helpolla, kun sanoo ettei ota vastuuta erosta vaan jättää kaiken sinun hoidettavaksi. Siitä huolimatta, tuosta ei hyvää seuraa, jos tuohon tilanteeseen jäät, varsinkin kun teillä on lapsi. Ei kai nyt asunto, auto ja kaikki huonekalut sentään miehellesi kuuluu? Omistaako mies asunnon vai voitko vaatia häntä lähtemään ja jäädä itse lapsesi kanssa nykyiseen kotiinne?

Mielestäni sinun kannattaisi lähteä nyt lapsen kanssa turvakotiin. Sieltä saat tukea ja asiantuntevaa keskusteluapua ja voit rauhassa miettiä miten tästä edetä. Voimahalaukset:)

Vierailija
60/62 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottava mies.