Mies löi käden läpi ovesta
Tiedän kyllä miten neuvoisin muita tässä tilanteessa, jos löi nyt ovea niin kohta lyö mun naamaa. Mutta eihän mun mies nyt sellaista tekisi.. Tosin enpä uskonut että se oveakaan rikki löisi. Tosin nyt tuli mieleen että on se pari kertaa aiemminkin lyönyt ovea tai tuolia mutta ne eivät ole hajonneet.
Riideltiin ja yhtäkkiä mies flippasi, heitti tavarat kädestä (hajosi), meni toiseen huoneeseen ja löi käden läpi ovesta ja ilmeisesti tässä rytäkässä hylly tippui seinältä. Sitten tuli takaisin mun luo, ihan naamaan kii ja hymyillen toisteli että miltä nyt tuntuu kun sain sen noin sekoamaan, miltä nyt tuntuu, kun sain sen noin sekoamaan, miltä nyt tuntuu.. Pelkäsin aika paljon enkä osannut sanoa muuta kuin että et sä mua pelota.
Tilanteen rauhoituttua yritin nätisti sanoa että pitäiskö meidän pitää vähän taukoa jos saadaan toisemme noin pois tolaltaan. Kuulemma mun täytyy tehdä päätös koska kaikki riippuu musta koska mä sain flippaamisen aikaan.
En oikein voi sanoa tuohon mitään kun kerran mies provoili mulle niin lopulta heitin lasin lattialle. Joten ihan yhtä huono minäkin olen. Mutta jotainhan tälle on kuitenkin tehtävä, koska kuten arvata saattaa niin tottakai meillä pitää olla pieni lapsi (joka ei ole todistanut näitä kohtauksia, mutta en halua että niin jatkossakaan käy).
Mies ei ota vastuuta erosta, kuulemma se on mun päätös. On vaan vaikea päättää. Kun itse olen yhtä huono kun sen lasin heitin. Olenko yhtään sen parempi. Haluan kuitenkin tehdä hyvin lapsen kannalta. Niin ja miehen raivokohtaukset alkoivat lapsen syntymän jälkeen eikä niistä ollut mitään ennakkotietoja. Ja ei kai sillä ole väliä kumpi on oikeassa ja kumpi väärässä, kun lopputulos kuitenkin on että ilmeisesti emme pysty yhdessä elämään ja on tärkeintä että lapsella olisi turvallinen kasvuympäristö. Tuntuu jotenkin vaikealta kun mitä kaikkea pitäisi tehdä, uusi asunto, uudet huonekalut, pankkitilien vaihto, auto, muutto...
Kommentit (62)
Olet ihan oikeassa siinä, että seuraavaksi kohde olet sinä. Tuo oli nyt iso hälytysmerkki. On myös todella huolestuttavaa, että mies alkoi saada raivokohtauksia lapsen syntymän jälkeen. Seuraavaksi miehen raivon kohde voi olla ihan suoraan lapsi. Eroa, nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Kokemusta on, mies muuttui aggressiiviseksi lapsen saannin jälkeen. Lähde vielä kun tilanne on siedettävällä tasolla. Usko mua, se ei parannu vaan pahenee.
Miehillä romahtaa testot kun pitää alkaa perheilemään. Mielialat alkaa heittelemään. Antiikin rooman aikaan legioonalaisilla oli oma leiri ja toisessa leirissä oli sotilaiden vaimot lapsineen. Tiedettiin että naisen ja lasten läsnäolo tekee heikoksi.
Vierailija kirjoitti:
Tavallisen välioven läpi nyt saa hyvin helposti lyötyä nyrkin läpi, eihän se ole kuin kovalevyä ja pahvikennoa välissä. Näyttää tietysti dramaattiselta, mutta se on kuin elokuvalavaste rakenteeltaan, varmaan nainenkin saisi lyötyä nyrkin semmoisen oven läpi :D
Oletko kokeillut? Elokuvalavasteissa tuo toimii, oikean oven kanssa ei.
Ette tunnista "NAAMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN" provoa?
Hohhoijaa
Perus perjantai. Sitten vaihdetaan uusi ovi ja ens viikolla uusiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tavallisen välioven läpi nyt saa hyvin helposti lyötyä nyrkin läpi, eihän se ole kuin kovalevyä ja pahvikennoa välissä. Näyttää tietysti dramaattiselta, mutta se on kuin elokuvalavaste rakenteeltaan, varmaan nainenkin saisi lyötyä nyrkin semmoisen oven läpi :D
No mä ainakin teininä hentoisena löin oveen reiän 😅
"Oletko kokeillut? Elokuvalavasteissa tuo toimii, oikean oven kanssa ei."
Siis täh? Ihan tavallinen "pahvinen" väliovi. Todellakin menee voimakkaasta lyönnistä rikki. Otanko sulle kuvan että uskot?
Kiva että jonkun mielestä olen joku provo josta en ole edes kuullut. Mulle tämä on kuitenkin tällä hetkellä ihan totta. ap
No en kyl yhden tällaisen perusteella eroais. Meil ollut viimeiset 25v tollasta. Rakkautta on paljon mut herkästi kun reagoidaan niin tollasta tulee. Itse ainakin räjähdän sekunnissa ja sit taas kaikki hyvin. Lapset toki ihmettelee mut tottuvat varmasti et on erilaisia luonteita.
Miehellä meni kuitenkin pahasti tunteisiin, mutta pystyi kanavoimaan sen muualle kuin väkivaltaan. Eli ei se ainakaan tuon suhteen huono mies ole. Ja se, että mahdollinen ero herättää vahvoja tunteita, lienee hyvä asia, sillä se merkitsee ettei hän halua erota sinusta. Tuollaisia vahvoja tunteita on joskus vaikea ilmaista selkeä sanaisesti jos sisällä on vain iso möykky. Eli mielestäni teillä on ihan hyvä mahdollisuus jatkaa yhdessä, jos nyt vain otatte aikaa ja pystytte puhumaan avoimesti. Tuollaisessa tilanteessa puhe ja "argumentit" eivät aina ole hirveän selkeitä ja jäsenteyneitä, mutta kuuntelu ja avoin mieli auttaa asiaa. Ja eivätkä asiat kertaistumalta selviä, vaan keskustelujen välillä tarvitaan taukoja, jotta asiat ehtivät jäsentyä ja asettua. Tärkeää on myös, että antaa toisen kertoa näkökulmansa ilman, että suuttuu välittömästi kesken keskustelun. On myös hyvä huomata, että pienen lapsen hoito aiheuttaa väsymystä vanhemmille, ja väsyneenä ihminen ei ole oma itsensä. Tämä voi vaikuttaa sekä sinun että miehesi käytökseen, eli tällaiset asiat olisi hyvä koittaa huomioida ja antaa anteeksi puolin ja toisin.
Minusta pahinta tuossa on se, että hän syyttää omasta maltinmenestyksestään ja aggressiivisesta käytöksestään sinua: katso mitä sait minut tekemään. Eli ei ota vastuuta omasta käytöksestään. Tuolla logiikalla voi sitten suutuksissaan tehdä mitä vaan, ja sinä ikäänkuin aiheutat sen.
Tunteet kirjoitti:
Miehellä meni kuitenkin pahasti tunteisiin, mutta pystyi kanavoimaan sen muualle kuin väkivaltaan. Eli ei se ainakaan tuon suhteen huono mies ole. Ja se, että mahdollinen ero herättää vahvoja tunteita, lienee hyvä asia, sillä se merkitsee ettei hän halua erota sinusta. Tuollaisia vahvoja tunteita on joskus vaikea ilmaista selkeä sanaisesti jos sisällä on vain iso möykky. Eli mielestäni teillä on ihan hyvä mahdollisuus jatkaa yhdessä, jos nyt vain otatte aikaa ja pystytte puhumaan avoimesti. Tuollaisessa tilanteessa puhe ja "argumentit" eivät aina ole hirveän selkeitä ja jäsenteyneitä, mutta kuuntelu ja avoin mieli auttaa asiaa. Ja eivätkä asiat kertaistumalta selviä, vaan keskustelujen välillä tarvitaan taukoja, jotta asiat ehtivät jäsentyä ja asettua. Tärkeää on myös, että antaa toisen kertoa näkökulmansa ilman, että suuttuu välittömästi kesken keskustelun. On myös hyvä huomata, että pienen lapsen hoito aiheuttaa väsymystä vanhemmille, ja väsyneenä ihminen ei ole oma itsensä. Tämä voi vaikuttaa sekä sinun että miehesi käytökseen, eli tällaiset asiat olisi hyvä koittaa huomioida ja antaa anteeksi puolin ja toisin.
Kyllä tuo oli väkivaltaa, vaikkei kohdistunut kauan AP:hän.
Vierailija kirjoitti:
https://www.haaste.om.fi/fi/index/lehtiarkisto/haaste42015/lahisuhdevak…
Tästä tuli mieleen että mies on myös useasti uhkaillut tappavansa itsensä, siis riidan keskellä huutaa että ajaa sillalta alas tai rekan alle ja lähtee paiskoen ovia. Sitten tulee ehkä parin tunnin päästä takaisin. Olen kertonut miten ahdistavaa tuo on, kun en tiedä että mitä jos tällä kertaa onkin tosissaan. Käytös kuitenkin jatkui ja kerran en enää reagoinut uhkaukseen. Silloin mies suuttui vain enemmän kun nyt en enää edes välitä vaikka hän kuolisi.
En osaa jäsennellä ajatuksiani mutta lähinnä siis vaikka tiedän miten pitäisi toimia, niin tuntuu että onko mulla oikeus erota ja hajottaa perhettä, koska en ole itsekään täydellinen. Ihan typerää varmaan mutta siltä musta tuntuu. ap
Mitä ap tuo flippaus tuossa aloitustekstissäsi tarkoittaa? Miksi pitää valita tuollainen sana, kun sille on hyviä vastineita suomen kielessä.
On sulla oikeus erota. Mies tekee kuvauksesi perusteella henkistä väkivaltaa, myös tuo itsetuho-uhkailu on sitä. Samoin sun syyttely omasta riehumisesta. Yrittää pelotella ja manipuloida sua ja laittaa sut vastuuseen omasta huonosta käytöksestään. Täällä ihmiset voi sanoa sulle ihan mitä vain, googlaa ja soita johonkin tukipuhelimeen missä koulutettu ammattilainen juttelee sun kanssa, sen voit tehdä nimettömänä. Toivon sulle ja lapsellesi hyvää. Pystyt kyllä eroon vaikka se vaikeaa onkin.
Vierailija kirjoitti:
Jännäää<3
Tee jotain hyödyllistä yhteiskunnan eteen , k ilttis.
Vierailija kirjoitti:
Tunteet kirjoitti:
Kyllä tuo oli väkivaltaa, vaikkei kohdistunut kauan AP:hän.
*Vaikkei kohdistunutkaan AP:hän.
Mikähän siinä vauvassa saa sairaat yksilöt tolaltaan? Kun täällä kerrotaan "mies muuttui vauvan tulon jälkeen". Vauvan avuttomuusko, näkevät siinä itsensä?
Vierailija kirjoitti:
Mikähän siinä vauvassa saa sairaat yksilöt tolaltaan? Kun täällä kerrotaan "mies muuttui vauvan tulon jälkeen". Vauvan avuttomuusko, näkevät siinä itsensä?
No se puoliso ei ole pelkästään enää miestä varten. Mies joutuu esim seksuaalisissa tarpeissaan odottamaan. Tulee niin kovasti painetta!
Jännäää<3