HS: Poliisipäällikkö ehdotti, että suostumuksen seksiin voisi antaa mobiilisovelluksella
Ei tämä nyt niin huono ajatus ollut.
"Fullerin ajatus oli, että olemassa oleviin deittisovelluksiin voisi liittää ominaisuuden, jonka kautta ihminen pystyisi ilmaisemaan suostumuksensa seksiin – ennen tapaamista. Vaihtoehtoisesti olisi mahdollista kehittää erillinen suostumussovellus."
Fullerin idea olisi huomattava parannus esim. Tinderiin.
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000007868124.html
Kommentit (76)
Poliisipäällikkö reppanalla on ilmeisesti perustavanlaatuisia vaikeuksia sosiaalisessa kanssakäymisessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos joka toisella työnnöllä tekee mieli ja joka toisella ei.
Mielialanvaihtelut kun on toisella sukupuolella aika yleisiä.
Melko provokatiivinen kommentti, mutta ei valitettavasti ihan täyttä tuubaa... :-/
Itse olen aikanaan ollut pienessä pulassa tällaisen "ei minua oikeasti huvittanutkaan"-tapauksen kanssa.
Ihan käräjille asti ei onneksi mennyt, mutta lähellä oli ! :-(
Pojan opiskelukämppään vein tupaantulias-lahjana kelloradioksi naamioidun kameran, ja vannotin että sitä sitten kannattaa myös käyttää, on paljon paremmissa asemissa jos jälkipyykkiä tulee, kun on videotallenne esittää miten tilanne oikeasti meni.
Muistatko tapauksen axel smith.
Sitä Muhiskin kaipasi Ayshan kanssa.
On tämäkin parempi kuin naisten odottama ajatustenlukeminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko provokatiivinen kommentti, mutta ei valitettavasti ihan täyttä tuubaa... :-/
Itse olen aikanaan ollut pienessä pulassa tällaisen "ei minua oikeasti huvittanutkaan"-tapauksen kanssa.
Pojan opiskelukämppään vein tupaantulias-lahjana kelloradioksi naamioidun kameran, ja vannotin että sitä sitten kannattaa myös käyttää, on paljon paremmissa asemissa jos jälkipyykkiä tulee, kun on videotallenne esittää miten tilanne oikeasti meni.
Sellainen lapsettoman keski-ikäisen persulin fantasia tällä kertaa. Eikä sitä lähellä piti -tilannettakaan koskaan ollut kun oma käsi ei voi toimia kantajana oikeudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvaamisesta tulee paljon lievempi tuomio kuin raiskauksesta. Siispä kuvaaminen on pienempi riski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein hyvin muistan.
Ja toki varoitin poikaakin että edes kavereihin ei kannata luottaa niin paljoa että alkaa mitään "Haippi-rinkiä" pyörittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän pitäisi olla appi, että vastapuoli suostuu session kuvaamiseen. Voi loppua pojalta pesän saaminen.
Luontevintahan olisi, että appi pitäisi olla koko suorituksen ajan päällä, jotta voidaan varmistua kaiken tapahtuneen alusta loppuun hyvässä yhteisymmärryksessä. Tämän voisi varmistaa esim. siten että osapuolet pitävät sormea kosketusnäytöllä koko suorituksen ajan. Ja jos kännykän virta uhkaa loppua, niin sitten vain vauhtia peliin...
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän nöyrä suomi lammas tekee mitä vaan jos joku auktoriteetti käskee! Olette kyllä ihme sakkia😀
Nyt tuli hyvä kommentti itätrollilta. 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän pitäisi olla appi, että vastapuoli suostuu session kuvaamiseen. Voi loppua pojalta pesän saaminen.
Mitä appia tähän tarvitaan?
Kun ei videoita huvikseen levittele, pitää niitä vain jemmassa omaksi turvakseen, se mielestäni riittää taklaamaan perusteettomat syytökset.
Vierailija kirjoitti:
Minusta traumatisoitumista ei pitäisi normalisoida (ja siksi suojella), vaikka se melko yleistä onkin.
Jos voi painostaa yhdyntään, eikö voi painostaa suostumuksen antoonkin? Sitten on turha tehdä tutkintapyyntöä. Vai onko tarkoitus karsia päihteiden käyttäjien vastuuttomuus, kun pää on sekaisin suostumuksen anto vaikeampaa kuin haarojen levitys? Suojeleeko suostumus miehiä turhilta syytteiltä? Mikään näistä ei kuulosta normaalin ihmisen käytökseltä. Suostumusta tarvitaan luonenvikojen kompensointiin. Lähtökohta on väärä, vaikka halutaan suojella luonnevikaisia. Ongelmat vain muuttaa muotoaan?
Kuulostat luonnevikaiselta logiikkasi kanssa. Ei siinä mitään traumatisoitumista normalisoida ja suojella VAAN MIEHIÄ, oletko idiootti (vai trolli vai molempia). Poliisi on siinä vaan hakemassa HELPPOA RATKAISUA PUUPÄISEEN MIEHIÄ SUOJELEVAAN TYYLIIN.
Tämä etukäteinen kirjallinen sopimusidea EI edistä rikosten ennaltaehkäisemistä eikä uhrien suojelemista mitenkään, päinvastoin. Siitä tulee silloin jopa raiskaavalle miehelle kannustin ja "ase", jota käyttää tapaamisen yhteydessä mieltään suostumuksen suhteen muuttavaaa naista (ja se on jokaisen oikeus!) vastaan.
Ei ole normaalia puuhaa tällainen että kuin koneet annettaisiin sitovia suostumuksia etukäteen ja sitten niiden mukaan mentäisiin, vaikka tilanteet ja ihmiset olisivat mitä ovatkaan.
Tässä ajetaan miesten asiaa. Ja sinä taukki hiljene uhreiksi joutuneiden ja traumatisoituneiden häpäisemisen trollaamisesi kanssa. Itselläsi on päässä vikaa, luonnevikaisuutta mikä ilmenee jo netissä.
Seksi sallituksi vain virallisislla seksinharrastuspaikoilla (vrt. äänestys)! Viralliset valvojat pitävät huolen, että kaikki sujuu asianmukaisesti ja molemmat osapuoletvallekirjouttavat paperin, joka hyväksytään leimalla ja laitetaan uurnaan talteen.
Vierailija kirjoitti:
Perskutarallaa...
Tää vesipää on jo niin puhki, että kylvää tätä ihan joka ketjuun.
Olisin kyllä huolissani tietoturvasta.
Miten hieno verotusautomaatti tämä olisikaan! Viisi euroa kerta huviveroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perskutarallaa...
Tää vesipää on jo niin puhki, että kylvää tätä ihan joka ketjuun.
Wöö on vesipäilläkin tunteet, lopeta vesipäiden sheimaaminen heti!! Wöö!!
Vierailija kirjoitti:
Nykysysteemi on paras. Syytön kunnes toisin todistetaan.
Nykysysteemi? Syytön kunnes toisin todistetaan?
Kyllä jo pelkkä epäilys leimaa miehen loppuiäkseen, eli en pidä tätä nykysysteemiä mitenkään hyvänä.
Parasta olisi dna-rekisteri kaikille. Rehellisille ei olisi ongelma.
Eli seksikin saadaan nykyaikaan! Hienoa!