Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karttakieli kirvelee, mikä avuksi?

Vierailija
18.03.2021 |

Refluksitauti ja karttakieli vaivaa. Monellahan tuo on kivuton muutos mutta minulla kieli kirvelee. Mikä tähän auttaisi? Luin että lääkäri voi määrätä jotain kortisoni-sienivoidetta mutta saakohan apteekista mitään ilman reseptiä vaivaan?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla usein niin, että kieli vaivaa? Silloin lääkkeestä voi olla apua. Itsellä melko harvoin on niin kipeä, että ei voi mitää suolaista tai hapanta syödä. Itsellä auttaa, että kerran päivään harjaan kielen hammasharjalla. Ja tietty silloin kun on aktiivinen niin välttää niitä suolaisia ja happamia tuotteita. 

Vierailija
2/13 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivaa melkein joka päivä. Koitan välttää ruokia ja juomia mitkä ärsyttää lisää mutta aina se alkaa jossain vaiheessa kirvelemään, on tosi herkkänä. Mikä lääke voisi auttaa? Voin toki mennä lääkäriin mutta mietin jos olisi joku omahoito ensin mitä koittaa. t:ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma, jään seuraamaan ketjua.

Vierailija
4/13 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/13 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on noin kipeä niin epäilen kyllä jotain sieni-infektiota. En keksi kyllä mitään omahoitoa, valitan. Kannattaa mennä kysymään apteekista saako jotain ilman reseptiä, jos mitään ei löydy niin sitten varmaan ainoa vaihtoehto on lääkäri. 

Vierailija
6/13 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jogurtti rauhoittaa.

Vierailija
7/13 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

raudanpuute voi saada kielen kihelmöimään/kirvelemään/tuntumaan kipeältä

Vierailija
8/13 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matala ferritiiniarvo (alle 50) voi olla syynä.

Vierailija
9/13 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ferritiini kunnossa, hiivakuuri kieleen koitettu. Luin että joillakin se vaan on kipeä mutta joku voide lievittää, mikähän tuo voide voisi olla?

Vierailija
10/13 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuo vuosia sitten. Sitä kesti aikansa (ehkä joitain kuukausia, en muista tarkemmin), ja parani sitten itsestään. Hammaslääkäriltäkin kysyin, mitä se on ja mitä sille pitäisi tehdä, mutta eipä tuo osannut mitään neuvoa. Yritin sitten vain vältellä kirveleviä ruokia, kun en muutakaan voinut. En tiedä mistä se sitten tuli ja mikä sen lopulta paransi.

Vierailija
11/13 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin itse että karttakieli ei parane, sen kanssa pitää vaan oppia elämään :/ Tutulla on sama muutos mutta kuulemma ei kipeä, itsellä taas kirvelee jatkuvasti. Ehkä se on mentävä lääkäriin vaan suosiolla. 

Vierailija
12/13 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut karttakieli aina, koko ikäni. Jokainen uusi hammaslääkäri/suuhygienisti kysyy ensimmäisenä, onko kieleni ollut aina tämän näköinen. Ja kyllä, on ollut. Ruma kieli, mutta ikinä ei ole mitään vaivaa ollut.

Vierailija
13/13 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin itse että karttakieli ei parane, sen kanssa pitää vaan oppia elämään :/ Tutulla on sama muutos mutta kuulemma ei kipeä, itsellä taas kirvelee jatkuvasti. Ehkä se on mentävä lääkäriin vaan suosiolla. 

No mulla parani, vuosia sitten jo, eikä ole palannut. Ihan omia aikojaan parani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme