Ärsyttävät puhelinmyyjät ja numeroiden estot ??
Kysymystä puhelinmyyjien puheluista ?
Itse laitan estoon näistä tietyistä numeroista tulevat puhelut
Eli estossa olevia numeroita on kertynyt jo useita kymmeniä puhelimeeni.
Minulla on ns markkinointikielto, mutta silti soittelee näitä ärsyttäviä Aku-Ankan yms kauppaajia.
Osaako joku kertoa, miten käy jatkossa ?
jos estoon laittamani puhelinnumero esim. siirtyy jollekin toiselle esim yksityishenkilölle, silloinhan soittajan puhelut ovat tuhansissa puhelimissa jo estettyjä, kun numero on aiemmin ollut lehtimyyjällä tai muulla vastaavalla kaupittelijalla.
Kannattaisin sitä , että vain markkinointiluvan antaneet saisivat puhelinmyyjiltä soittoja, jos lupaa ei ole annettu ei saisi myöskään näitä häirikkösoittoja. Eli kielto käytäntö korvattaisiin lupakäytännöllä. Äsken laitoin juuri kaksi lehtimyyjältä tulleita numeroita estoon.
Onneksi netistä löytyy palvelu Kuka soitti, josta voi usein tarkistaa numeron.
Kommentit (22)
Minkä ihmeen takia et tee puhelinmarkkinointikieltoa?
Vierailija kirjoitti:
Olen ratkaissut tilanteen sillä, että en vain enää vastaa tuntemattomiin numeroihin. Loppujen lopuksi hyvin harvoin kukaan soittaa tuntemattomasta numerosta järkevällä asialla. Minulla on läheisteni numerot tallessa, en hae tällä hetkellä töitä tai odota treffikutsuja. Luotan myös siihen, että jos asia on tärkeä, henkilö osaa jättää tekstarin.
En sano, että tämä olisi hyvä vaihtoehto, mutta paras minkä keksin.
Joskus jää sitten tärkeä puhelu saamatta...
No, ei haittaa minua.
Et varmaan mene avaamaan oveasikaan kun ovikello soi? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ratkaissut tilanteen sillä, että en vain enää vastaa tuntemattomiin numeroihin. Loppujen lopuksi hyvin harvoin kukaan soittaa tuntemattomasta numerosta järkevällä asialla. Minulla on läheisteni numerot tallessa, en hae tällä hetkellä töitä tai odota treffikutsuja. Luotan myös siihen, että jos asia on tärkeä, henkilö osaa jättää tekstarin.
No, ei haittaa minua.
En menekään. Kolme viimeisintä kertaa kun olen avannut jollekin muulle kuin odottamalleni ihmiselle, siellä on ollut pizzakuski väärässä osoitteessa, helluntaiseurakuntalainen ja feissari.
Ap:lla taisi olla markkinointikielto. En tykkää turhista soitoista ja itselläni on markkinointikielto, mutta niin vaan tulee soittoja lehtimyyjiltä ja sähkökauppiailta. On hankalaa laittaa noita estoja. Usein odotan itselleni tärkeitä puheluita ja siksi joudun vastaamaan varmuuden vuoksi myös tuntemattomiin numeroihin. Luonnollisesti kaikki tärkeät numerot on talletettu puhelimeen eli sukulaiset ystävät ym.
Olisi tosi hyvä jos noita kauppiaspuheluja tulisi vain jos on antanut siihen luvan. Tätä kannatan minäkin.
Kannattaa vaihtaa soittoääni kaikille tutuille ja tärkeille, ’sallituille’ yhteyksille. Oudompi melodia kiinnittää huomiota ja panee
epäilemään = älä vastaa!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei haittaa minua.
En menekään. Kolme viimeisintä kertaa kun olen avannut jollekin muulle kuin odottamalleni ihmiselle, siellä on ollut pizzakuski väärässä osoitteessa, helluntaiseurakuntalainen ja feissari.
Helluntaiseurakuntalainen? Eihän ne kierrä ovilla.
040923-alkuiset on pahimpia. Eivät välitä kielloista, eivät ikinä lakkaa soittamasta.
Jos joku soittaa minulle kiellosta huolimatta, pyydän aina poistamaan numeroni heidän soittolistaltaan.
Olen sitä mieltä että puhelinmyyjät syyllistyvät kotirauhan rikkomiseen, yleensä sanon että olenko pyytänyt teitä soittamaan, enpä ole että älkää soitelko enää. Kannatan että ihmisille saisi puhelinmyyjä soittaa vain jos tällaisen luvan on antanut. Tällä palstalla asiassa pysytään yhä harvemmin, yleensä juttu leviää johonkin sivuraiteelle, niinkuin nytkin nuo ovilla kierävät saarnaajajutut, miten ne liittyvät puhelinmyyntiin.
Ei kannata vastata tuntemattomiin numeroihin ellei odota jonkun puhelua. Jos on oikeasti tärkeää niin ainakin minulle on pistetty tekstiviestillä perään tieto asiasta.
En vastaile ollenkaan tuntemattomien soittoon, vaan googlaan heti soittajan numeron, ja pistän tarvittaessa suoraan estoon. Istun muutenkin tietokoneella kännykän läheisyydessä, joten voin soittamisen aikana googlata numeron nopeasti. Ikävää, mutta haen töitä tässä samalla, niin ei oikein muuta voi..
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata vastata tuntemattomiin numeroihin ellei odota jonkun puhelua. Jos on oikeasti tärkeää niin ainakin minulle on pistetty tekstiviestillä perään tieto asiasta.
Juuri näin. Tai sitten henkilö soittaa kymmenen minuutin päästä uudestaan. Kokemukseni mukaan kauppiaat eivät juuri koskaan soita kahta kertaa saman päivän aikana. Aika harva tosi tärkeä asia menee ohi sillä, ettei vastaa puhelimeen, kun joku ekan kerran soittaa. Voihan sitä nyt hemmetti olla vaikka vessassakin tai roskia viemässä.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia et tee puhelinmarkkinointikieltoa?
Etkö osaa lukea? Ap:llä on puhelinmarkkinointikielto.
Vierailija kirjoitti:
040923-alkuiset on pahimpia. Eivät välitä kielloista, eivät ikinä lakkaa soittamasta.
Jep, tälläkin viikolla tullut joka päivä tuon alkuisesta numerosta, loppuosa vaihtelee. Ketuttaa kun noita estettyjä numeroita alkaa olla jo enemmän kuin tuttujen numeroita.
Minullekin tulee markkinointipuheluja, vaikka minulla ns. puhelin-Robinson voimassa. En ole edes näiden firmojen asiakas, jolloin saoiitaminen olisi ok.
Turhaan estelet kun ne vaihtavat säännöllisesti numeroitaan.
En vastaa jos en tiedä kuka soittaa.
Mulle soitti joku ihme numero joka oli joku nuorten päihdetyön tai vastaavan jonkun tukilehden asialla. Tuntui että soittaja on kännissä tai jossakin pöhnässä eikä puhelu oikein kuulunut. Soitti ja soitti yli vuoden ajan pari kertaa viikossa. Silloin en saanut tuolle numerolle estoa. Lopulta sanoin että jollei ne puhelut lopu niin otan yhteyttä viranomaisiin niin sitten lopetti. Se oli jotenkin hemmetin outoa.
Toinen oli joku suomalainen puhelinmyyjä jolle en vastannut kertaakaan kyllä tms. Sanoin että EN tilaa ENKÄ osta mitään niin puhelinmyyjä sanoi että: "Kiitos, laitetaan tulemaan!" ja löi luurin korvaan. Jäin kauhulla odottamaan että mitä on tulossa kun en mitään tilannut, painokkaasti sanoin etten tilaa mitään enkä sanonut kyllä tms. yhdessäkään kohdassa. Ei onneksi tullut mitään ainakaan postissa.
Sitten soitti eduskuntavaalien alla joku numero. Asiallisen oloinen kyselytutkimuksen tekijä mutta päättelin lopulta ettei ollut mikään virallinen kyselytutkimus. Sanoin äänestäväni Vihreitä niin aloin saada sähköpostiin valtavasti kaikkea Trumpin jne spämmimeilejä ja jotain Suomen hallituksen haukkumisviestejä tms. En niitä koskaan avannut niin en tiedä mitä niissä oli.
Estin yhden puhelinmyyjän numeron. Seuraavana aamuna soitettiin toisesta samantapaisesta numerosta. Sen jälkeen kun en vastannut, soittivat iltapäivän mittaan kuusi kertaa siitä edellisestä numerosta.