Millä mielellä kissasi on tänään ja mitä puuhaillut?
Kommentit (1040)
Oli mennyt ja syönyt kalakeittoni lautaselta kun olin ollut vessassa, joo tilasin wolttista lounaan
Kissat ulkoilevat keskenään, en päästä niitä nyt sisälle hetkeen. Kevät tekee sen, että kissat ramppaavat jatkuvasti ulos-sisään-ulos-sisään-ulos-sisään.
miau. minulle kuuluu aivan mahtavaa! Tyhmä emäntäni on vihdoin oivaltanut mistä kissanhoidossa on kyse!
Hän on ollut jo vuoden täällä kotona minun täyspäiväisenä palvelijana! Tämä on vahvistanut suhdettamme positiivisesti!
Pääsen ulkoilemaan aina kun haluan!
Ulkoilukin on parantunut! Ennen hän jäi aina suustaan kiinni typerien naapureiden kanssa, mikä ärsytti minua suunnattomasti! Nyt hän vain tyytyy heiluttamaan ja jatkamme saman tien matkaa.
Olen myös osallistunut emäntäni työpalavereihin netin välityksellä. Myös kaksi muuta kissaa on mukana palaverissa emäntineen. Työryhmään kuului myös yksi koira, mutta hän käyttäytyi täysin sopimattomasti. Hän huuteli mielipiteitään ja puhui muiden päälle.
Hänet suljettiin täysin ymmärrettävistä syistä, palaverin ulkopuolelle, jonkun oven taakse, mistä hän sitten huuteli protestejaan.
Meidän 11 -vuotias kolli nukkuu nyt meidän sängyssä, olemme aina sanoneet, että talossa on hiljaista kun poika nukkuu, kohta varmaan herää ja alkaa kamala mouruaminen,tietää koska on ruoka-aika.
Vierailija kirjoitti:
No nyt on hyvän mielen ketju! (Ellei ole kovin ilkeä / pirullinen kissa :D )
Ei sellaisia kissoja ole olemassakaan, jotka ilkeitä/pirullisia olisivat.
Kaikki kissat on ihania.
Maailma olisi paljon huonompi paikka ilman näitä ihania kissoja.
On minun onneni, ettei täällä ole isoja kissoja, en malttaisi pitää käsiäni erossa niistäkään.
Oma kissani on minikokoinen toisinto mustasta pantterista.
Vierailija kirjoitti:
miau. minulle kuuluu aivan mahtavaa! Tyhmä emäntäni on vihdoin oivaltanut mistä kissanhoidossa on kyse!
Hän on ollut jo vuoden täällä kotona minun täyspäiväisenä palvelijana! Tämä on vahvistanut suhdettamme positiivisesti!
Pääsen ulkoilemaan aina kun haluan!
Ulkoilukin on parantunut! Ennen hän jäi aina suustaan kiinni typerien naapureiden kanssa, mikä ärsytti minua suunnattomasti! Nyt hän vain tyytyy heiluttamaan ja jatkamme saman tien matkaa.
Olen myös osallistunut emäntäni työpalavereihin netin välityksellä. Myös kaksi muuta kissaa on mukana palaverissa emäntineen. Työryhmään kuului myös yksi koira, mutta hän käyttäytyi täysin sopimattomasti. Hän huuteli mielipiteitään ja puhui muiden päälle.
Hänet suljettiin täysin ymmärrettävistä syistä, palaverin ulkopuolelle, jonkun oven taakse, mistä hän sitten huuteli protestejaan.
Täälläkin palveluskunta on huomattavasti parantanut suoritustaan. Ennen ne häipyivät täältä melko pian sen jälkeen, kun olin saanut vihdoin läpi toiveeni nauttia aamiaista. Aika pitkiä aikojakin olivat poissa, en tiedä ihan tarkkaan, koska päiväuniaikani on silloin. Nykyisinkin kyllä yrittävät olla kuin eivät huomaisikaan, tuijottavat ruutua ja joskus puhuvat sille. Minulla on keinoni saada huomio käännettyä minuun. Kerran viikossa palveluskunta tilaa minulle pahvilaatikkoja. Palveluskunta on rakentanut niistä minulle sokkelon huoneeni nurkkaan. Hiukan harmittaa oman huoneen menetys ja se, että huonetta kutsutaan ”työhuoneeksi”. Riittää askareita keittiössä ja kylppärissäkin. Nytkin täytyy naukua kovaa, että hiekkalaatikko pitää siistiä asap.
Pehvaansa nuolee eikä puhu mulle mitään.
Vierailija kirjoitti:
Näin TikTokissa sellaisen jutun, että avaa suu kissalle ja mitä se sitten tekee. Yleensä kissat työntää pään tai tassun sinne mölytoosaan. Availin sitten suutani ja kissa ei katsonut edes kohti. Miehelle kyllä heti pisti päänsä ammottavaan monttuun. Muutenkin kohtelee meitä ihan eri tavalla. Kun minulla on leipä, ilmestyy kerjäläiskissa välittömästi jaolle, mies saa syödä leipänsä rauhassa vaikka ne on samanlaisia leipiä! Ja kun makaan sohvalla, kissa luulee minua patjakseen. Mies saa olla ilman kissaa. Hyvä niin, se on minun kissa. Aivan ihana, siitä ei ole mitään riesaa koskaan ja ymmärtää puhettakin. <3
Istu sohvalla, laita silmät kiinni, avaa suu, testaa mitä se isäntä sinne työntää ;)
Kissa makoili tapansa mukaan etujalat pitkällä edessä sängyllä. Jalat on tassujen kohdalta tyylikkäästi ristissä ja silmät on puoliksi kiinni, vaikka katselee mun työntekoa välillä. Sain otettua hienoja selfietä meistä ja kissa katsoi tyynen viileänä kameraan kuvissa.
Illalla yritti jalkopäästä ja pään puolelta sänkyyn meidän kanssa nukkumaan, mutta ei ilmisesti kokenut, että mahtuu. Tehtiin kyllä tilaa sitten, mutta kissalle ei kelvannut, vaan nukkui selkä meihin päin tuolilla.
Meillä tyttökissa päätti ryöstää minulta lankakerä pallon korista, johon olin laittanut sen virkatessani, että ei pyöri pitkin lattioita. Lankapallo sai kyytiä ja kissa hyppi ja pomppi pallon kanssa. Oli kyllä niin hauskan näköistä, että en raaskinut ottaa heti lankaa pois, vaikka virkkaaminen keskeytyi. Siitä touhusta tulikin sitten nälkä ja ei muuta kuin syömään. Syömisen jälkeen lähti ulos treffeille, rappusilla odotteli tapansa mukaan naapurin musta komea kollipoika jolle olen antanut nimeksi Romeo. Meillä tyttökissa on kyllä leikattu, joten kevät huumat Romeon kanssa ei haittaa.
No siis, tuo ei ole oksentanut karvakäärylettä pitkään aikaan. Äsken tuossa tuolillaan alkoi yökkiä ja syöksyin nostamaan lattialle, mutten ehtinyt joten laitoin KÄTENI alle, joten oksensi käsilleni ! Ei tullut iso karvaoksu mutta vähän meni silti viltille, joten pesukoneeseen menee. (Ensin laavittava karvaa pois ettei mene koneen sihti ihan tukkoon.) Mutta olinpa uhrautuvainen catmom: tässä rakas, oksenna kämmeniini! 😅
Kaksi kissaa. Aamulla toinen huuteli huomiota, toinen nukkui. Ikkunasta on katseltu, koiraa kiusattu, heitelty omia leluja. Huristen silityksiä kerjätty, nameja vaadittu. Kaikessa mukana iloisina ja uteliaina.
Etäkouluileva teini näytti uskonnon tunnilla kissalle videoita pikkulinnuista ruokailemassa. Kissa raapi innoissaan ruutua ja säksätti viikset sojossa. Saalis jäi laihaksi.
Vierailija kirjoitti:
Etäkouluileva teini näytti uskonnon tunnilla kissalle videoita pikkulinnuista ruokailemassa. Kissa raapi innoissaan ruutua ja säksätti viikset sojossa. Saalis jäi laihaksi.
Luin ensin että......pikkulinnuista rukoilemassa... tuli varmaan tuosta uskontotunnista mielleyhtymä.
Aivan paras ketju, näin kissattomana mutta eläinrakkaana näitä on todella hauska lukea! Kerrankin oikea hyvänmielen ketju. :) Kiitos kirjoittajille ja kertokaa lisää kissoistanne!
Tänään on ollut rankka ja kamala päivä 14-vuotiaille siskoksille. Ystävä on tulossa kylään iltapäivällä ja sen takia olen siivonnut urakalla. Imuri jyrisi lähes kaksi tuntia ja sitähän nuo eivät voi sietää. Ovat siis pakoilleet Belsebuubia huoneesta toiseen.
Nyt täällä on hiljaista ja ovat menneet kiipeilypuuhun nukkumaan. Toinen alempana olevaan koloon ja toinen huipulle koriin. Toivon että jaksavat sitten myöhemmin seurustella ystäväni kanssa eivätkä koko iltaa nuku.
Yöllä oli käyty kellarikerroksesta hakemassa (solmulla suljetusta kassista!) lankakerä ja se oli raahattu yläkertaan. Lankaa oli keritty auki pitkin yläkertaa, mm. kerrossängyn yläsängyn ja tikkaiden kautta toiseen makuuhuoneeseen. Alakerrassa remontti käynnissä ja lattiassa reikä siihen käytiin pissaamassa.
Pikkukissi lähti sitten ulkoilemaan vanhimman pojan kanssa, isommat kissat kävivät ulkona ihan ite. Oli vissiin kiva kytätä lintulaudan alla.
Kun remonttimelu loppui, tulivat sisälle ja söivät itsensä ähkyyn (lintulaudalta ei siis saatu sapuskaa tälläkään kertaa). Nyt nukutaan, pikkukissi vanhimman pojan sängyssä, toinen iso kissa säkkituolissa (eivät ole muodissa, mutta kissojen mielestä ikuinen klassikko) ja toinen oikein nukkumapesässään.
Onkin hyvä sitten herätä illalla riehumaan...
Meillä on menossa Strömsö-villapaidan kuvio-osa. Lankoihin hyökitään, puikkoja purraan, lanka on purtu poikki kahdesti.
Ilman noita se paita olisi jo valmis. Mutta en tahtoisi silti kissatonta elämää.
Aamut alkaa naukumisella, kun ihmiset heräävät. Pitää päästä omistajan oikealle olkapäälle kiipeämään. Se on niin ihanaa, että kehrätään ja kuolataan. Sitten voi syödä ruokaa. Syömätön ruoka ”peitellään” lattiaa kaapimalla. Vessaan ja villit ja sohvalle tsekkaamaan onko ulkona eläimiä. Oraville, linnuille ja jäniksille säksätetään ja paukutetaan hännällä sohvaa. Sitten ihmetellään eteisessä minne kaikki lähtevät. Lounas maistuu hyvin ja naukumisella ilmoitetaan, että menen saunaan parin tunnin päiväunille. Loppupäivä nokosia kiipeilypuussa, leikkimistä ja ilta seurataan omistajaa huoneesta toiseen. Yöksi lasten jalkopäähän nukkumaan.
17 vuotias vanha herra. Nukkuu paljon ja välillä nousee katsomaan ikkunasta pihan meininkiä.