Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä mielellä kissasi on tänään ja mitä puuhaillut?

Vierailija
17.03.2021 |

Kertokaa piristäviä kissajuttuja!

Kommentit (1040)

Vierailija
921/1040 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistoi tänään tomaattikeittoa.

Vierailija
922/1040 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaks löytökollia, otettu parin vuoden välein. Rakastan katsella kun saavat iltawillin kun illalla avaan parvekkeen oven. Ilmeisesti ulkoilma tekee niiden aivoille jotain, tulee vanhoja muistikuvia vapaudesta tms., kun alkavat rynniä silmät harittaen ja tohkeissaan ympäri kämppää. Ensin toinen ajattaa toista, sitten asetelma kääntyy toisinpäin. Olen kattellu tänään netistä asuntoja, joissa olis pieni piha - vois rakentaa siihen jonkinlaisen kanaverkkotsydeemin ympärille..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/1040 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi kissoista kävi minuutin parvekkeella ja nopeasti takaisin sisälle. Liian kylmää jo ja nyt meidän sängyssä torkkupeiton alla lepohetkellä. Purkinavaajien muistettava aina laittaa torkkupeitto sopivasti että kissan hyvä kömpiä alle lämpimään. 

Nuorempi kissa on tänäänkin osallistunut innolla ruoanlaittoon. Tylsissä vaiheissa tiiraa tirppa-tv:tä pihalla tai suorittaa turkkihuoltoa tai vaikkapa manikyyriä hetkellisesti. Parvekeulkoilun lopetti jo viikkoja sitten koska ei vain pysty enää. 

Vierailija
924/1040 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toinen kolli tykkää katsella Yle Areenan Pentuliveä :-D

Vierailija
925/1040 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma sillä kissani lähti juuri töihin. Itse olen kotiäitinä ja kissa tuo rahat talouden pyörittämiseen

Vierailija
926/1040 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron jo edesmenneen kissani Nöpön pakkomielteestä kääretorttuun. Hän suorastaan pakkomielteisesti halusi syödä itsetehtyä kääretorttua, jota äitini silloin tällöin teki. Usein äiti kääri kääretortun ympärille sen leivinpaperin. Yksi yö Nöpö sitten oli saanut sen kääreen auki ja oli aika ison kolon syönyt siihen. Hänelle ei muut leivonnaiset kelvanneet, vain itsetehty kääretorttu.

Vierailija
927/1040 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kerron jo edesmenneen kissani Nöpön pakkomielteestä kääretorttuun. Hän suorastaan pakkomielteisesti halusi syödä itsetehtyä kääretorttua, jota äitini silloin tällöin teki. Usein äiti kääri kääretortun ympärille sen leivinpaperin. Yksi yö Nöpö sitten oli saanut sen kääreen auki ja oli aika ison kolon syönyt siihen. Hänelle ei muut leivonnaiset kelvanneet, vain itsetehty kääretorttu.

Laatutietoinen katti. - Ymmärrän häntä oikein hyvin.

Vierailija
928/1040 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin yöllä kahden viikon reissusta kotiin. Kisu kiehnäsi ja halusi rapsutuksia. Lopulta nukahdettiin sohvalle ja heti herättyä riehumisleikkisessiot onkivapalelun perässä. Nyt kissa istuu eteisen ovimatolla vahtimassa, etten lähde taas.

Kukaan ei ole koskaan niin iloinen mun näkemisestä kuin kissa. On ihanaa olla kissan ykkösihminen.

Vierailija
929/1040 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsi hyväntuulisena kuten yleensäkin, pomppasi sänkyyn ja kellahti viereeni purisemaan ja hellimään. Nousi sitten, ja meni eteiseen paukuttamaan pahvilaatikon ympärille kiedottua kuminauhaa saadakseen minut jalkeille. Söi aamiaisen, palasi sänkyyn jatkamaan uniaan mieheni kainaloon.

Vierailija
930/1040 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

HERÄSI NORMIAIKAAN, klo 5 tienoilla, kiehnäsi kanssani ja söi sen jälkeen meni takaisin yläkertaan herättämään puolisoni tekemällä 2 kettuhyppyä mahan päälle. Eli sellaisia syksyjä ylhäältä alaspäin kuten kettu lumeen sukeltaa myyrin perään. Kissa painaa vajaat 4 kg kuten edellinenkin, mutta tämä on painoaan painavampi, niinkuin tiiliskivi, kun tiputtautuu, edellinen oli kuin höyhenen kosketus tämän täydelläpainolla toimimiseen.

Nyt kellii sylissäni ja somettaa välillä itsekin, mistä johtuen kirjoitukseni ajoittain vilisee mitä ihmeellisempiä kuvioita.

Vierailija
931/1040 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulee töistä ja ajaa auton pihaan, niin kissa juoksee häntä pystyssä vastaan. Tykkää kattoo kissalle tarkoitettuja lintuvideoita youtubesta. Kännykästä tai TV:stä. SIllä ruutuaika 10min. Hiiriä, kun näytin tv:stä, niin meinas tv kaatua. Vaikka pääsee itse ulos milloin vaan tuuletusikkunasta olevasta luukusta, niin iltaisin tulee viereen istumaan klo 19, et lenkkiaika. Käydään lenkillä lähimetsässä. Tulee perässä-ei tarvii hihnaa. Koiran ulkoiluttajia tulee vastaan niin pidän kaulapannasta vähän kiinni, ettei hyökkää kimppuun, jos koira alkaa uhitella.

Vierailija
932/1040 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla kissan tv-ohjelmista! Yle Areenassa on Kolopesijät; se on meillä suosikki.

Vierailija
933/1040 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kissa ollut ihmeissään monta päivää kun yhtäkkiä olenkin pois töistä eli kotona, enkä puhu mitään vaikka normaalisti sille aina höpötän. Ollut kurkku niin kipeä ja kaamee kuume ettei oo ees puhuun pystynyt. Tänään aamulla onneks viimein kurkkukipu jo vähän hellittänyt niin pystyin heti aamulla kissalle toivottamaan huomenta ja se oli niin iloinen! Heti tuli syliin pörisemään ja keikistelemään :) jos vaikka jaksaisi jo leikittää sitä tänään <3

Vierailija
934/1040 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinikissa odotteli aamulla klo 6 yöpöydällä aamupalaansa.Vanhuskissa kävi myös syömässä ja palasi sen jälkeen nauttimaan kylppärin lattialämmityksestä. Teinin kanssa luettiin digilehti yhdessä. Sitten teini huomasi lattialle pudonneen kuitin ja on nyt jahdannut sitä tunnin verran. Riehumisen jälkeen ottaa parin kolmen tunnin nokoset jossain kodin suosikkikolossa.

Vierailija
935/1040 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on liian kylmää ulkoiluun, vaikka onkin kuiva keli. Pikkukissi haluaa ulos, kiertää talon ja tulee toisesta ovesta sisälle. Sillä aikaa isokissi valloittaa mun lämmittämän tuolin. Sama kuvio toistuu lukemattomia kertoja päivän aikana, tuoli vaan vaihtuu, koska se seuraava tuolihan on sitten lämmitetty.

Koirakin kuorsaa, tylsää. Edes varikset ja harakat lintulaudalla ei kiinnosta ketään.

Vierailija
936/1040 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentynyt ja ehkä vähän harmissaan. Olen ollut sairauslomalla tän viikon ja kissaa ärsyttää. Hänen rutiinit mennyt rikki eikä jaksaisi katsella/kuunnella minua näin paljoa.

Olen antanut paljon tilaa, mutta se ei tunnu riittävän. 

Vierailija
937/1040 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani tilanteestasi, mutta älä ikinä puhu lapsistasi niin, että heitä ei enää olisi maapallolla.

Vierailija
938/1040 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämmentynyt ja ehkä vähän harmissaan. Olen ollut sairauslomalla tän viikon ja kissaa ärsyttää. Hänen rutiinit mennyt rikki eikä jaksaisi katsella/kuunnella minua näin paljoa.

Olen antanut paljon tilaa, mutta se ei tunnu riittävän. 

No voi teidän kanssa. Etkö sinä palvelijana keksi pientä palvelijanhuonetta vaikka kellarista, että talon omistajan rutiinit ei häiriinny. 

Vierailija
939/1040 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tulee töistä ja ajaa auton pihaan, niin kissa juoksee häntä pystyssä vastaan. Tykkää kattoo kissalle tarkoitettuja lintuvideoita youtubesta. Kännykästä tai TV:stä. SIllä ruutuaika 10min. Hiiriä, kun näytin tv:stä, niin meinas tv kaatua. Vaikka pääsee itse ulos milloin vaan tuuletusikkunasta olevasta luukusta, niin iltaisin tulee viereen istumaan klo 19, et lenkkiaika. Käydään lenkillä lähimetsässä. Tulee perässä-ei tarvii hihnaa. Koiran ulkoiluttajia tulee vastaan niin pidän kaulapannasta vähän kiinni, ettei hyökkää kimppuun, jos koira alkaa uhitella.

Toi ruutuaika on hirmu tärkeä. Ja sisällöt pitää tsekata, ettei olis semmosta, mistä tulee pahat unet koko perheelle. Hiiri-ohjelmia korkeintaan aamupäivällä ja silloinkin tiukka aikaraja.

Me katotaan vaaliohjelmia ja on jo päätetty, ettei kumpikaan äänestä ketään kiusaajia. Meil on molemmilla vähän traumaattinen tausta. :(

Vierailija
940/1040 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sikiöasennossa, ahdistaa rahahuolet. Asunto menossa alta. Lapset nälkäisiä.Velkajärjestelyyn pitäisi päästä. Joulu tulossa.

Joutunut luotolla maksamaan vuokran, koska Kela ilmoitti että ei maksa enää puuttuvaa osaa. Ok, mutta olisivat voineet antaa siirtymäaikaa edes 1kk. Nyt uupuu 800€ jo kolmatta kk. Vuokraa olen maksanut luottokortilla ja pika lainalla. Luottokortit täynnä. Velkaa nyt 110004. 

En löydä luottotiedot menettäneenä asuntoa(halvempaa). Lisäksi ahdistaa kun pitäisi repiä lapset(teinit tyttö ja poika ) pois koulustaan ja muuttaa muualla (koska tuo raja 3 hklö max 993€ / asuminen kk-  on mahdotonta löytää Helsingissä.Ei riitä edes kaksioon tuo 993€..Teinit eivät suostu (tyttö ja poika) jakamaan huonetta (jonka ymmärrän).. Mitä pitäisi tehdä??

En tiedä mitä tehdä..

Kohta ilmeisesti 3 ihmistä vähennän tällä pallolla...

yh äiti

Hei,  viestisi tuli kissapalstalle, mutta ehkä hyväkin, empaattisia ihmisiä paikalla. Sun pitää ehdottomasti hakea apua tuohon ahdistukseen. Kuulostaa siltä, että olet osittain toimintakyvytön. En tunne tarpeeksi hyvin auttavia tahoja, mutta soita vaikka ekana omaan terkkariisi, hoitajat osaa varmasti auttaa sua eteenpäin, tarvitset henkistä apua ja siitä asiat menee eteenpäin pikavippiahdingon lopettamiseksi. Helsingissä on kyllä paljon vapaita asuntoja, kyllä antamiisi rajoihin löytyy asunto. Saat tähän apua, laita vaikka viesti Maisaan. Jaksamista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi