Millä mielellä kissasi on tänään ja mitä puuhaillut?
Kommentit (1040)
Olen etäpäivällä ja toinen nököttää läppärin vieressä ja toinen nuhjaa sylissä. Ruoka-aika on näköjään näillä näppäimillä :-D
Sitten kun ne on saaneet ruuan, niin sitten ne varmaan painii vähän aikaa ja menee nukkumaan. Ja odottaa seuraavaa ruoka-aikaa.
Tuli parin päivän reissusta ja syö nyt pussikaupalla kissanruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis olit pari päivää pois ja kissa oli ilman ruokaa koko tuon ajan :-O Kyllähän se näköjään hengissä oli vielä, mutta ei tee sisäelimille kovin hyvää noin pitkä paasto.
Tää ketju on vauvapalstan kissavideot. Saa neutraloitua huonot energiat kätevästi.
Kissa keksi eilen miten päästään jääkaapin päälle ja nyt jännitän meneekö sinne tänään työpäivän aikana. Illalla suunnitelmissa rakentaa jokin este, ettei pääse tippumaan kaapin taakse. Vähän aina aiheuttaa stressiä kun kissa keksii tunkea uusiin paikkoihin mutta samalla myös ihastuttaa kun on niin taitava :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis olit pari päivää pois ja kissa oli ilman ruokaa koko tuon ajan :-O Kyllähän se näköjään hengissä oli vielä, mutta ei tee sisäelimille kovin hyvää noin pitkä paasto.
Tässähän ei lue "tulin" vaan "tuli", eli kissa on ollut omilla teillään omistajan odotellessa kotona.
Ollaan rakennettu kissalle ramppi omakotitalon toisen kerroksen ikkunalle. Pääsee sitä kautta ulos ja sisään helpommin. Tänään mies kuuli että kissa menee ramppia ylös ja tyttö nukkuu vielä. Mies avasi alakerran kamarin ikkunan joka on rampin alaosan kohdalla. Kissa tuli hämmentyneen näköisenä sisään. Pääseekö tästäkin ikkunasta! Kissa on oppinut hyvin kulkemaan ja hakkaa välillä tytön ikkunaa vintissä tassulla että päästä sisään. Tarkoitus laittaa siihen joku ketjunpala tai vastaava ovikelloksi kunhan kerätään.
Poika piilotti kissan turkkiin kuivaruokaa. Kissa ihmetteli kun juostessa tippui välillä napuja rapisten lattialla saalistettavaksi. Viimeinen kuivanapu tippui sohvalle pitkän ajan kuluttua kun kissa oikaisi kyljelleen nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pisin reissu meidän kissallamme maaseudulla kesti 6 kk. No olihan tuo vähän laihtunutkin.
Vierailija kirjoitti:
Poika piilotti kissan turkkiin kuivaruokaa. Kissa ihmetteli kun juostessa tippui välillä napuja rapisten lattialla saalistettavaksi. Viimeinen kuivanapu tippui sohvalle pitkän ajan kuluttua kun kissa oikaisi kyljelleen nukkumaan.
Kissalla on nyt likainen turkki.
Tänään kävin naapurin koiraa taluttamassa. Samalla piipahdin meillä kotona. Kun avasin meidän oven että Koira pääsee meille eteiseen tervehtimään lapsia niin meidän kissa pujahti samalla ovesta ulos. Kävin pihalla ja kissa istui portaalla hyvin mietteliään näköisenä. Yleensä kissa on sisällä ja naapurin koira ulkona no kissa pujahti takaisin sisään puolustamaan reviiriään heti kun aukaisin oven. Käveli ylväästi naapurin koiran ohi sen näköisenä että pysy vaan eteisessä minä menen sohvalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissalla on nyt likainen turkki.
Ja Turkkia hoitaessa tulee hyvä maku kielelle ja nälkä.
Vanha kissa nukkui päälläni yön niin että en voinut kääntää kylkeä. Toinen raapi makuuhuoneen ovea saranapuolelta ja välillä mourusi ympäri taloa. Ei ole kiima, pillerit syöty. Saivat ruokaa kun lähdin töihin. Nuorempi kissa nukkui lämpimän takan päällä kun tulin kotiin. Ulkoili pitkään verkotetulla terassilla, söi ja nyt nukkuu lampaantaljan päällä tuolilla. Vanhempi on lähinnä nukkunut.
Ostin kissalle pari viikkoa sitten sellaisen iglun ja siellä se tyytyväisenä vetää sikeitä. Oli selvästi mieluinen ostos :)
Vierailija kirjoitti:
Miten ruottalaiset sanoo kolli?
t. mies
ett paket
Kissa moukui surkeana rappusilla, kun tulin hakemasta halkoja halkovajasta. Oli ollut ulkona sellaset 5-10 minuuttia (itse halusi ulos). Ulkona on kylmää, tuulista ja pimeää. Tulimme molemmat sisälle lämpimään, takkatuli napsuu ja kissa meni kerälle takan edessä olevaan tuoliin. Koira nukkuu lattialla.
Hyvällä mielellä cha cha Misu-Kisu on. On kuunnellut koko päivän Käärijän biisiä cha cha cha
Vierailija kirjoitti:
Minä nukun nyt tässä, totesi isokissa ja vetelee neljättä tuntia hirsiä mun työtuolilla. Niinpä olen sen neljä tuntia tehnyt töitä erittäin epäergonomisesti nurkassa ilman pöytää (kun se työtuoli on sen pöydän ääressä tietenkin), eikä suostunut heräämään edes nyt ruokatunniksi, vaikka minulla oli tonnikalasalaattia!
Pikkukissa meni nukkumaan puhtaiden pyykkien päälle. Kävi sentään haistamassa mun salaattia ja totesi, että nope, ei kelpaa.
Tarkastaisin tonnikalasalaatin päiväyksen seuraavalla kerralla, kissan hajuaistilla moisessa täytyy olla jotain vikaa jos ei kummallekaan kelpaa? Kirjolohen kanssa käynyt täälläkin aikanaan (ei kelvannut) ja paketin päiväykset kertoivat jottei ollut enää ihan priimaa vaikka lohikeittoon kelpasikin. Mutta aina ei ikävä kyllä ole kissatarkastajia käytettävissä kun on ostettu kalaa :( Sama kissatarkastus näyttää toimivan silakallakin, eli on varmasti tuoretta jos kirjaimellisesti varastavat pöydältä ja vievät nurkkaan yksin syötäväksi.
Kissani on tänään leikkinyt lempilelullaan taskulampulla. Nyt se on tuossa tyynyllä pääni takana ja pesee itseään. Nukumme näin joka yö. Kissalleni on oma tyyny minun tyynyn takana.
Pari viikkoa sitten nuorempi kissa jouduttiin päästämään paremmille metsästysmaille terveysongelmien vuoksi. Seniori viettää nyt tyytyväisenä eläkepäiviä talon herrana, syö, leikkii ja nukkuu kuin pentuaikoinaan, kun ei sen nuoremman toljailut enää vie niin tuhottomasti energiaa.