Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkää päivää lapsenne ovat päiväkodissa?

Vierailija
17.03.2021 |

Ja minkä ikäiset lapset

Kommentit (283)

Vierailija
21/283 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjan pitkiä hoitopäiviä teidän lapsilla!

Itse pyrin priorisoimaan aikaani lapselle, hoitopäivät ovat max 6h klo 8.00-15.00 välillä. Yleisin hoitoaika on 8.30-14.00. Jää mukavasti vielä yhteistä aikaa kotiin.

Vierailija
22/283 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

klo 7 - 17.30

Järkyttävä päivä 😶 Olen mykistynut.

Ei ole varmaan totta tai sitten tätä ei tapahdu joka päivä. Päivät eivät saa ylittää 10 tuntia, ellei ole kyse vuoropäiväkodista.

Höpsis, laissa sanotaan, että pyritään siihen, että hoitopäivä ei ylittäisi 10 tuntia. Jos kunta ei kykene tarjoamaan päivähoitoa kodin tai työpaikan läheltä, niin kuntahan tuossa väärin toimii pidentämällä väkisin hoitopäiviä.

Esimerkiksi Lahdessa lopetetaan keskussairaalan vieressä oleva vuoropäiväkoti ja vanhemmille tulee noin 14 km ylimääräinen reissu ennen ja jälkeen työpäivän. Varmasti ilahduttaa monia vanhempia illalla klo 22 jälkeen ajaa keskustaan hakemaan lapsi hoidosta sen sijaan, että menisi parkkipaikan toiselle puolelle noutamaan lasta hoidosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/283 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 2v ja 1v

Mies vie 8.30, minä haen 15.00.

Vierailija
24/283 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

klo 7 - 17.30

Ei ole varmaan totta tai sitten tätä ei tapahdu joka päivä. Päivät eivät saa ylittää 10 tuntia, ellei ole kyse vuoropäiväkodista.

Mistä tuon keksit? Varhaiskasvatusta tulee tarjota silloin, kun sitä tarvitaan ja ainakin toistaiseksi normaali 8 tunnin työpäivä on riittänyt kriteeriksi sille, että lapsi saa olla hoidossa.

Vierailija
25/283 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotias hoidossa aina 6.00-15.00

2-vuotias hoidossa ke-pe 6.00-15.00

Vierailija
26/283 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä 8-15, kerran viikkoon pyrin saamaan lyhyemmän päivän 4-5h, pisimmillään klo 7-17, mutta näitä tosi harvoin. Yleensä mies pystyy viemään myöhemmin ja minä haen aiemmin.

Vierailija
27/283 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 5-, 3-, ja 1-vuotiaat lapset. Hoidossa joko 7.45-16.00 tai 8.30-17.00. Kuukaudessa 1-2 vapaata maanantaita.

Vierailija
28/283 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pyrin priorisoimaan aikaani lapselle, hoitopäivät ovat max 6h klo 8.00-15.00 välillä. Yleisin hoitoaika on 8.30-14.00. Jää mukavasti vielä yhteistä aikaa kotiin.

Ei matalapalkkaisilla aloilla välttämättä oikein ole mahdollisuutta lyhennettyyn työviikkoon. Olisihan se ihana lopettaa työt jo 6 tunnin jälkeen ja "priorisoida" enemmän aikaa lapsen kanssa, mutta sitten olisi liian tiukkaa elää. Priorisoin aikani töiden kautta lapsiin, että ei tee tiukkaa ruoan, vuokran ja pakollisten välineiden kanssa.

Vierailija
29/283 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole päiväkodissa vaan perhepäivähoidossa tuossa ihan lähellä (alle 500 metrin päässä kotoa).

Lapset viihtyvät paremmin kun saavat olla kodinomaisessa ympäristössä eli perhepäivähoitajan omassa asunnossa (3h + keittiö). Taloyhtiön on mukava ja asunnon ikkunoista näkyy metsäistä puistomaisemaa. Lapset saavat leikkiä sisällä ja ulkona. Ryhmäkoko on erittäin pieni (yhteensä 3 lasta) joten lapselle ei tule turhaa stressiä. 

Järkytyn joka kerta, kun menen päiväkotiin. Se jatkuva meteli (lasten huuto) ja riehuminen (töniminen, lelujen heittely) on aivan järkyttävää. Ei tuollaisessa ympäristössä voi lapsi opetella keskittymistä ja rauhoittumista. Hoitajien kaikki aika menee ongelmatapausten (kurittomat, väkivaltaiset lapset) paapomiseen. 

Vierailija
30/283 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ylipäätään viet lapsesi hoitoon? Eikö kannattaisi priorisoida hoitopaikka jollekulle sellaiselle, jonka oikeasti tarvitsee käydä töissä?

Vierailija
31/283 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5v on hoidossa ma-pe klo 8-16.15. Joskus pystyn itse lyhentämään omaa työpäivääni ja hakemaan jo lähempänä klo 15. Teen etätöitä kotona ja hoidan ruoat, pyykit ym. valmiiksi omilla tauoillani (eli kahvitauot jää väliin sanan varsinaisessa merkityksessä) joten työpäivän jälkeen pystyn keskittymään 100% lapseen siihen saakka kunnes hän menee nukkumaan.

Vierailija
32/283 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt ei ole lainkaan, koska korona. Mutta ennen siinä noin 8.15-16. Toinen vie ja toinen hakee eli toinen tekee aikaisempaa päivää kuin toinen, jottei lasten päivä venyisi liian pitkäksi. Ekan tarhavuoden tein 6 h päivää, jotta pystyin hakee jo klo 14 aikaan.

Vierailija
33/283 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

klo 7 - 17.30

Työnteko on aina kamala asia.

Jos haluan elättää perheeni, pitää käydä töissä. Työpaikka ei ole kodin vieressä ja julkisilla matkaan koti-hoitopaikka-työ menee suuntaansa vähän yli tunti, vaikka töihin ei ole kuin 16 km. Hoitopaikka on harmillisesti 8 km päässä kodista aivan eri suuntaan kuin työpaikka.

Miksi et kulje omalla autolla? Lapsen hoitopäivä on ihan liian pitkä.

Vierailija
34/283 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäs 2v on ma-ti?

Ylipäätään järkyttävä hoitoaika 9 tuntia myös 5v joka päivä klo 6 alkaen! Surullista..

Vierailija
35/283 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-vuotias on hoidossa noin klo 9 - 16.25.

Voisin hakea lapsen aiemmin, mutta hän pitää kovasti iltapäivän ulkoilusta ja pettyy, jos tulen ennen sen loppua. :D

Välillä siitä huolimatta haen 15.30 - 16 aikoihin, jos meillä on suunnitelmia iltapäväksi tai muuten sopii kuvioon.

Vierailija
36/283 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi 5v raahataan hoitoon jo klo 6 ma ja ti?

Vierailija
37/283 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

klo 7 - 17.30

Jos haluan elättää perheeni, pitää käydä töissä. Työpaikka ei ole kodin vieressä ja julkisilla matkaan koti-hoitopaikka-työ menee suuntaansa vähän yli tunti, vaikka töihin ei ole kuin 16 km. Hoitopaikka on harmillisesti 8 km päässä kodista aivan eri suuntaan kuin työpaikka.

Koska se ei toisi ajallista säästöä. Kodin, työpaikan ja päiväkodin luona olisi käveltävä parkkipaikalta sisätiloihin 200 - 700 m, Helsingissä kun infra on järjestetty niin, että kaikki kulkevat pyörällä tai julkisilla liikennevälineillä. Lisäksi auto aiheuttaisi pelkkinä parkkimaksuina kuukaudessa reilusti yli 300 euron lisäkulun.

Vierailija
38/283 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

klo 7 - 17.30

Jollei hänellä ole autoa? Tai edes ajokorttia? Auton ylläpitäminen on kallista. 

Vierailija
39/283 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään 6v täyttänyt on pk:ssa

ma 7.30-14.30

ti 7.30-13.30

ke 7.30-13.00

to 7.30-14.00

pe 7.30-12.30

Näissä ei oo muuta säännöllistä, kuin vientiaika. 😂 ma-ke saattaa olla vielä Teams kokouksia iltapäivällä, mut ehdin hakea tytön ennen niitä ja hän mieluummin leikkii sen pari tuntia kotona kuin olis päiväkodissa 16-17 asti.

Nyt kun tossa ryhmässä eivät enää nuku päiväunia, niin oon voinut hakea vapaammin heti mun töiden loputtua. Aiemmin oli joka päivä 7.30-14.30 unien takia.

Vierailija
40/283 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5v. yleensä vain 3-4 päivää viikossa hoidossa, päivän pituus yleensä maksimissaan 7h.

Täyspäivätyössä molemmat vanhemmat, mutta toinen vuorotyössä ja toinen voi säädellä omaa työaikaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi