Kuinka pitkää päivää lapsenne ovat päiväkodissa?
Kommentit (283)
Aamuseiskasta iltakasiin. Kaiken ikäiset. On tämä rankkaa, huh huh.
3 päivänä viikossa 8-15.45, 2 ja 5 vuotiaat.
5v.
Hoidossa ma ja ti 8.30-14.30.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hurjan pitkiä hoitopäiviä teidän lapsilla!
Itse pyrin priorisoimaan aikaani lapselle, hoitopäivät ovat max 6h klo 8.00-15.00 välillä. Yleisin hoitoaika on 8.30-14.00. Jää mukavasti vielä yhteistä aikaa kotiin.
Mielenkiintoista. En itse pysty tekemään 5t työpäiviä kuten sinä. Olisiko sinulla neuvoa että jos työpäiväni on 7t15min plus pakollinen 30min ruokatunti eli 7t45min ja matkat 25 min suuntaansa niin miten ihmeessä minäkin saisin lasteni hoitopäivät max kuuteen tuntiin? Vaikka kuinka yritän niin saan niistä minimissään 8t35min ja se harmittaa.
Mietin samaa. Tosin olisi kätevää, kun voisi vain päättää, että nyt teen tätä leikkaussalihoitajan hommaa vain 5 tuntia päivässä, tehkööt joku toinen loput, mutta minä pidän toki koko palkan.
Hoitotäti haisi vanhalle alkoholille joten jäin etätöihin kun oli mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
klo 7 - 17.30
Järkyttävä päivä 😶 Olen mykistynut.
aijaa,itse olen vartija ja 12 tunnin vuoroja teen. Lapsi hoidossa 5.30-18.30 ja yöhoito on myös työvuoroni eli 12tuntia. Lapsen ikä 2v. Vuoropäiväkodissa siis on.
Vierailija kirjoitti:
Tänään 6v täyttänyt on pk:ssa
ma 7.30-14.30
ti 7.30-13.30
ke 7.30-13.00
to 7.30-14.00
pe 7.30-12.30Näissä ei oo muuta säännöllistä, kuin vientiaika. 😂 ma-ke saattaa olla vielä Teams kokouksia iltapäivällä, mut ehdin hakea tytön ennen niitä ja hän mieluummin leikkii sen pari tuntia kotona kuin olis päiväkodissa 16-17 asti.
Nyt kun tossa ryhmässä eivät enää nuku päiväunia, niin oon voinut hakea vapaammin heti mun töiden loputtua. Aiemmin oli joka päivä 7.30-14.30 unien takia.
Jännä aika hakea tuo 14.30. Eikö silloin ala siinä päiväkodissa välipala, niin kuin useimmissa?
Eikö luontevampi väli olisi ollut välipalan jälkeen klo 15? Näin mun lapsen päiväkodissa toivotaan toimittavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
klo 7 - 17.30
Työnteko on aina kamala asia.
Jos haluan elättää perheeni, pitää käydä töissä. Työpaikka ei ole kodin vieressä ja julkisilla matkaan koti-hoitopaikka-työ menee suuntaansa vähän yli tunti, vaikka töihin ei ole kuin 16 km. Hoitopaikka on harmillisesti 8 km päässä kodista aivan eri suuntaan kuin työpaikka.
Omat lapseni olivat päiväkodissa 7-16.45. Työ matkat tein julkisilla.Työ ei vieressä! Yksin hultajan oli itse perhe elätetävänä.Ilman yhteiskunna tukia. Monella tänäpäivänä on 3 vuoro työ-joka säätelee lapsen,lapsien vienin päiväkotiin: jotka auki 24h/ 7 pvä.Moni todella vie päivä kotiin lapsensa säilöön päiväksi ja palaa omaan kotiin itse takaisin olemaan yksin tai nuoriman vasta syntyneen kanssa.Ennen ei tullut kuulonkaan tuolainen tohu.Jos lähikasvattaja oli kotona vasta syntyneen kanssa,oli muutkin lapset.Parasta oli kun lehdistö:Pyytäkää hiihtoloma 6vuotta- .sitten naapuria olelemaan : Koululaisen 1lk kanssa,jos olette työ.Soi minunkin ovikello.Suostuin 7vuotias. Tuli heti kun äitinsä oli lähtenyt töihina,viedäkseen 2 nuorempaa päiväkotiin kello::06.15- paluu kello 15.00.(liiku oma auto) Usein toi ne kaksi nuorempaakin kello 15. pyysi saavat olla 1-2h.kaikki.Voi uuden miesystävän kanssa viettä laatu aikaa.Tuliko ruokaa,tai korvaus EI !Kun sitten kerran möläytti taas haetua kaikki lapset: Hänellä Oli tili päivä, vien ystävänsä perheen,lapsieneen Huomenna ravintolaan syömään,ovat niin kivoja !Siihen loppui 6kk.ilmanen piikana olo.Siitä helmikuusta,jolloin solutautui elämääni .Ei mitän arvoa naapurille,itsestään selvyys asia.Työnetään ovesta sisään ja vanhan ihmisen luulaan eläke riitää ruokia lapset ja aika hoitaa alvariin lapsia.Sitten syödään tili päivä ravintola ystävän perheen kanssa..Johan on aikoihin eletty ja herneet otetaan neniin kun loppu ilmanen hoito!
itä-helsingin lähiöstä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
klo 7 - 17.30
Työnteko on aina kamala asia.
Jos haluan elättää perheeni, pitää käydä töissä. Työpaikka ei ole kodin vieressä ja julkisilla matkaan koti-hoitopaikka-työ menee suuntaansa vähän yli tunti, vaikka töihin ei ole kuin 16 km. Hoitopaikka on harmillisesti 8 km päässä kodista aivan eri suuntaan kuin työpaikka.
Omat lapseni olivat päiväkodissa 7-16.45. Työ matkat tein julkisilla.Työ ei vieressä! Yksin hultajan oli itse perhe elätetävänä.Ilman yhteiskunna tukia. Monella tänäpäivänä on 3 vuoro työ-joka säätelee lapsen,lapsien vienin päiväkotiin: jotka auki 24h/ 7 pvä.Moni todella vie päivä kotiin lapsensa säilöön päiväksi ja palaa omaan kotiin itse takaisin olemaan yksin tai nuoriman vasta syntyneen kanssa.Ennen ei tullut kuulonkaan tuolainen tohu.Jos lähikasvattaja oli kotona vasta syntyneen kanssa,oli muutkin lapset.Parasta oli kun lehdistö:Pyytäkää hiihtoloma 6vuotta- .sitten naapuria olelemaan : Koululaisen 1lk kanssa,jos olette työ.Soi minunkin ovikello.Suostuin 7vuotias. Tuli heti kun äitinsä oli lähtenyt töihina,viedäkseen 2 nuorempaa päiväkotiin kello::06.15- paluu kello 15.00.(liiku oma auto) Usein toi ne kaksi nuorempaakin kello 15. pyysi saavat olla 1-2h.kaikki.Voi uuden miesystävän kanssa viettä laatu aikaa.Tuliko ruokaa,tai korvaus EI !Kun sitten kerran möläytti taas haetua kaikki lapset: Hänellä Oli tili päivä, vien ystävänsä perheen,lapsieneen Huomenna ravintolaan syömään,ovat niin kivoja !Siihen loppui 6kk.ilmanen piikana olo.Siitä helmikuusta,jolloin solutautui elämääni .Ei mitän arvoa naapurille,itsestään selvyys asia.Työnetään ovesta sisään ja vanhan ihmisen luulaan eläke riitää ruokia lapset ja aika hoitaa alvariin lapsia.Sitten syödään tili päivä ravintola ystävän perheen kanssa..Johan on aikoihin eletty ja herneet otetaan neniin kun loppu ilmanen hoito!
Välilyönnit ja kappalejako...
2v on 8.15-16 hoidossa joka päivä. Jos lapsi oireilisi, ei tuntuisi viihtyvän päiväkodissa tai jos itse näkisin jotain huolestuttavaa, puuttuisin asiaan. Tottakai lapsella pitää olla riittävän hyvä ja turvallinen olo päiväkodissa. Pienethän myös nukkuvat osan päivästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään 6v täyttänyt on pk:ssa
ma 7.30-14.30
ti 7.30-13.30
ke 7.30-13.00
to 7.30-14.00
pe 7.30-12.30Näissä ei oo muuta säännöllistä, kuin vientiaika. 😂 ma-ke saattaa olla vielä Teams kokouksia iltapäivällä, mut ehdin hakea tytön ennen niitä ja hän mieluummin leikkii sen pari tuntia kotona kuin olis päiväkodissa 16-17 asti.
Nyt kun tossa ryhmässä eivät enää nuku päiväunia, niin oon voinut hakea vapaammin heti mun töiden loputtua. Aiemmin oli joka päivä 7.30-14.30 unien takia.
Jännä aika hakea tuo 14.30. Eikö silloin ala siinä päiväkodissa välipala, niin kuin useimmissa?
Eikö luontevampi väli olisi ollut välipalan jälkeen klo 15? Näin mun lapsen päiväkodissa toivotaan toimittavan.
Täällä välipala klo 14.
Meillä 3-vuotias lapsi. Olin hänen kanssaan kotona viime vuoden syksyyn asti kunnes koettiin, että lapsen on hyvä aika mennä päiväkotiin. Hän oli aika tarkkaan 2,5-vuotias tuolloin. Meillä taloudellinen tilanne oli ok, vaikka olinkin pitkään kotona lapsen kanssa, joten oli mahdollista edetä asiassa täysin lapsen ehdoilla.
Hän on usein päiväkodissa 6.45-12. Isä vie töihin mennessä, minä haen lapsen ruokatauolla. Lapsemme nukkuu parin tunnin päiväunet kotona. Saan työskennellä rauhassa lähes koko päivän.
Mulla alkaa "lähityö" viikon päästä ja sitten lapsemme on päiväkodissa 7.45-15.30. Välillä hän on koko päivän isoäitinsä kanssa. Kesällä jatketaan noin 4-5 tunnin päiväkotipäiviä ja lapsi on kesällä ainakin 3-4 viikkoa lomalla eli ei mene tällöin päiväkotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te käy töissä ollenkaan, kun kerkeette viemään lapsen vasta joskus puol ysi aamulla?
Työt alkaa itsellä yhdeksältä.
Meillä on miehen kanssa liukuvat työajat molemmilla klo 7.00-9.00 oltava töissä ja 15.00-17.00 voi lähteä töistä joten mies menee klo 7 ja pääsee töistä klo 15, minä menen klo 9 ja pääsen klo 17. Minä vien lapset päivähoitoon ennen klo 9 ja mies hakee ennen klo 15. Paitsi perjantaisin ja maanantaisin, jotka minulla lyhennettyä työviikkoa yhden päivän viikossa tekevänä sekä etätyötä yhden päivän viikossa tekevänä vapaata tai kotityöpäiviä ja lapsetkaan eivät ole päivähoidossa. Lapset 3 ja 5 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te käy töissä ollenkaan, kun kerkeette viemään lapsen vasta joskus puol ysi aamulla?
Mulla on työaika 9-17. Jos veisin lapsen ennen puoli ysiä, tulisi aika pitkiä päiviä.
Mullakin oli ennen, on muuten paskin työaika ikinä, varsinkin nyt kun on lapset... koko päivä pilalla.
Tuohon päälle 2x10min päiväkodilla käynti ja 2x puolen tunnin työmatka, niin kotoa lähdettävä 8:15 ja takaisin 17:45. Huonosti ehtii enää mihinkään, monet (lastenkin) harrastukset alkaa jo 17:30 tai 18:00, ei ehdi kunnolla syömään... Onneksi nykyisin pystyy liukumaan, käytännössä n. 7:30- 15:30.
Tiintaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
klo 7 - 17.30
aijaa,itse olen vartija ja 12 tunnin vuoroja teen. Lapsi hoidossa 5.30-18.30 ja yöhoito on myös työvuoroni eli 12tuntia. Lapsen ikä 2v. Vuoropäiväkodissa siis on.
Meillä sama. Lapset (3 ja 6v) hoidossa 6-19:30 tai 18-15 (kyllä, siis 23h). Jos joku voi priorisoida lapsilleen 5 h hoitopäivät koska ei tarvitse elääkseen töissä käydä, niin ok. Valitettavasti kaikki eivät pysty samaan. Mä olen lasten kanssa yksin, niin en pysty toisen vanhemman kanssa yhteistyössä keventämään hoitopäiviä.
Vierailija kirjoitti:
Tiintaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
klo 7 - 17.30
Meillä sama. Lapset (3 ja 6v) hoidossa 6-19:30 tai 18-15 (kyllä, siis 23h). Jos joku voi priorisoida lapsilleen 5 h hoitopäivät koska ei tarvitse elääkseen töissä käydä, niin ok. Valitettavasti kaikki eivät pysty samaan. Mä olen lasten kanssa yksin, niin en pysty toisen vanhemman kanssa yhteistyössä keventämään hoitopäiviä.
Sori, 21 tuntia.
Lapset 2 ja 5, hoidossa 7.45-16.15.
heebo_ kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on työaika 9-17. Jos veisin lapsen ennen puoli ysiä, tulisi aika pitkiä päiviä.
Mullakin oli ennen, on muuten paskin työaika ikinä, varsinkin nyt kun on lapset... koko päivä pilalla.
Tuohon päälle 2x10min päiväkodilla käynti ja 2x puolen tunnin työmatka, niin kotoa lähdettävä 8:15 ja takaisin 17:45. Huonosti ehtii enää mihinkään, monet (lastenkin) harrastukset alkaa jo 17:30 tai 18:00, ei ehdi kunnolla syömään... Onneksi nykyisin pystyy liukumaan, käytännössä n. 7:30- 15:30.
Tuo työaika oli minullakin ihan p*rseestä. Lapset ei saa aamupalaa päiväkodissa, eli aamulla pitää kuitenkin herätä melkein yhtä aikaisin kuin kahdeksan aamuina, että ehtii tarjoilla, syödä ja siivota aamupalat. Illalla ei enää ehdi oikein mitään tehdä, kun pääsee kotiin joskus puoli kuudelta (mies onneksi haki lapset jo vähän aiemmin). Lapsilla on nykyään puoli tuntia pidemmät hoitopäivät, mutta muuten arki on rennompaa kun teen töitä 8-16.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiintaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
klo 7 - 17.30
Sori, 21 tuntia.
Itse vaihdoin lastensaamisen jälkeen työpaikkaa päivätöihin, jossa inhimillisemmät työajat. Ala ei ollut edes koulutustani vastaava. Palkka oli pienempi, mutta pärjättiin. Minulle tarjottiin silloin myös unelmieni työpaikkaa, mutta työmatka olisi ollut yli 1h/suunta. Liian pitkiä päiviä olisi tullut lapsille hoidossa.
Suoraan sanoen, en olisi pystynyt tuollaiseen vuorotyöhön kun lapset olivat hoitoikäisiä. Joissain asioissa on vain ajateltava, että mikä on tärkeintä. Se pikkulapsiaika on loppujen lopuksi todella lyhyt. Olin silloin yksinhuoltaja ja lapset olivat isällään vain joka toinen viikonloppu, joten siitäkään ei ollut apua.
Mielenkiintoista. En itse pysty tekemään 5t työpäiviä kuten sinä. Olisiko sinulla neuvoa että jos työpäiväni on 7t15min plus pakollinen 30min ruokatunti eli 7t45min ja matkat 25 min suuntaansa niin miten ihmeessä minäkin saisin lasteni hoitopäivät max kuuteen tuntiin? Vaikka kuinka yritän niin saan niistä minimissään 8t35min ja se harmittaa.