Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoipas poikiemme koulu todella masentavasti :(

Vierailija
10.08.2006 |

Meillä toinen poikamme meni tokaluokalle ja nuorempi ekalle ja heti ensimmäisenä päivänä molemmat joutuivat koulukiusatuksi :( Kiusaaja oli sama poika joka viimevuoden kiusasi meidän poikaamme ekaluokalla ja koko vuoden sai taistella että tilanteeseen tulisi jokin tolkku. Tänään samainen poika oli sitten jatkanut tätä ja nuorempaa poikaamme lyönyt että veri lentänyt :( Itse otin heti yhteyttä molempiin opettajiin ja minulle kerrottiin vain että tilanteeseen puutututaan.

Mikä on puuttuminen jos kiusaaminen saatiin viimevuonna loppumaan kevään aikana vasta ja poikamme jo ehti saada todellisen koulu kammon ja nyt kun iloisin mielin veljekset menivät kouluun välittömästi sama jatkuu......tekisi jo äidillä puuttua hieman rankemmin keinoin kuin puhuttelut liirum laarumeista ettei toisia saa kiusata :(

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan huonosti koulukiusaamiseen yleensä puututaan tai tapauksia käsitellään. Koulun pitäisi ottaa yhteyttä kiusaajan vanhempiin ja ottaa lapsi puhutteluun, vähintäänkin. Todellakin pidä huoli että asia hoidetaan oikein, lapsillesi voi muutoin tulla tuosta elinikäiset traumat.

nimim. kokemusta on

Vierailija
2/41 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidätte palaverin, niin että kiusaajan vanhemmat ovat paikalla + vaikka joku terveydenhoitoalan ihminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä ollut, ap, yhteispalaveria kiusaajan vanhempien ja opettajien kanssa? Myös lapset voisivat olla mukana. Asia täytyy keskustella perinpohjin, mistä tämä johtuu.

Vierailija
4/41 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

puutu asiaan, mene koulutoimenjohtajan puheille, ellei sekään auta niin mene kaupungin/kunnanjohtajan puheille. Lapsillasi on oikeus saada opetusta ilman jatkuvaa uhkaa!!

Vierailija
5/41 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle, älä anna periksi. Vaadi, että asiaan puututaan ja se hoidetaan. Pojillasi on oikeus olla koulussa hyvällä ja turvallisella mielellä. Pommita opettajia niin kauan, kun kiusaaminen jatkuu. Onhan tuollainen asia pakko saada järjestykseen mahdollisimman pikaisesti.

Vierailija
6/41 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea hyvää teille, ja pitäkää vain huoli että asia loppuu, ja jos ei lopu niin se on laitettava loppumaan.

KOuloukiusauksella voi olla vakavia seurauksia!

Vierailija
7/41 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin täytyy tehdä että otan yhteyttä rehtoriin ja todellakin vaadin välittömiä toimia ......keslustelin erään äidin kanssa joka kertoi omasta lapsestaan samaisessa koulussa olleesta että hän joutui taistelemaan 5 luokkaan asti jotta kiusaaminen loppuisi kunnes oli koulussa rehtori vaihtunut ja tämä uusi rehtori oli välittömästi alkanut toimia asian eteen.

Harmittaa vain suuresti ettei asiaan todellakaan opettajat puutu vaikka näin lupaavat. Viime lukukaudella yritin saada järjestettyä kiusaajan vanhempien sekä opettajan kanssa yhteistä tapaamista mutta ei onnistunut :(

Ihmeellistä on koulu maailman motto kiusaamista ei siedetä ja se eliminoidaan heti :/

( sinulle 2 ehkä kannattaisi tilata kaikki lehdet mitä suomessa ilmestyy koska todellakin koulu alkoi oulun alueella tänään)

Vierailija
8/41 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille kaikille kannustavista vastauksista.

Todellakaan en enään ala taistelemaanja tyhjää sen takia ettei lapseni uskalla mennä kouluun sen takia että joku kiusaa heitä.....tämä kiusaaja on vanhemman poikamme luokalla ja hänen kertomuksen mukaan hän on jo vanhempi poika joka on jäänyt " uusimaan" ekaluokan sekä että hänellä on ollut myös tunnilla vaikeuksia keskittyä opetukseen sekä ettei hän välitä siitä mitä opettaja sanoo.... Todellakin lapsillani on oikeus käydä koulua turvallisin mielin. Eikä siitä tarvitse meidän vanhempien koko ajan taistelumielellä opettajalle muistuttaa.

Viimekeväänä kun kiusaamista jatkui ja otin yhteyttä opettajaan joka oli heillä kuukauden sijaisena vastasi hölmistyneenä ettei oma opettaja ole puhunut mitään että hän alkoi itse epäillä koska poikamme muuttui hyvin sulkeutuneeksi viikossa eikä juuri kenenkään kanssa puhunut välitunneilla eikä tunneilla ottanut osaa.

Ja valmis olen menemään vaikka kuinka pitkälle että lapset saavat oikeuden käydä koulua rauhallisin ja hyvin mielin.

Suurin pelko alkaa olla että pian on kaksi poikaa joille voi jäädä pahojakin traumoja tästä kiusaamisesta joka ylettää jo pahoinpitelyn mittakaavat :(

Vierailija
9/41 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoinpitelystä. Itse todennäköisesti kieltäytyisin viemästä lapsiani kouluun ennenkuin heidän koulurauhansa voidaan turvata ja vaatisin kuntaa järjestämään opetuksen muuten.

Vierailija
10/41 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIVAN JÄRKYTTÄVÄÄ!!

Todellakin yhteistapaaminen kiusaajan vanhempien ja opettajien kanssa. Kiusaaminen on saatava välittömästi loppumaan.

Mikä tekee lapsista nykyään noinkin julmia??

Vierailija
11/41 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa tietty ihan peruskodeista mutta osalla juoppoja, narkkareita, täysin välinpitämättömiä urakiitureita jne. Videoita käytetty lapsenvahtina 2-vuotiaasta jne. Tällaisissa tapauksissa usein kiusaajalapsen vanhempi alkaa kiusata kiusatun lapsen vanhempiakin, uhkailee ym.

Vierailija
12/41 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan käydessäni peruskoulua, meidän luokallamme oli kaksi todella v:mäistä tyttöä, jotka kiusasivat jatkuvasti yhtä luokkamme tyttöä (oli osittain fyysistäkin pahoinpitelyä). Homma jatkui vuosia, kunnes meille tuli uusi luokanvalvoja (yläasteella oltiin jo siinä vaiheessa), joka puuttui asiaan ja siirrätti nuo kaksi kiusaajaa rinnakkaisluokalle (keskenäänkin eri luokille...), jonka jälkeen kiusaaminen kai loppui tyystin.

Ko. asiasta ei missään vaiheessa nostettu mitään haloota, vaan nuo kaksi kiusaajaa vaan yhtäkkiä kaikessa " hiljaisuudessa" olivatkin joutuneet pois meidän luokalta. Asiasta ei ääneen puhuttu (tai siis opettajat eivät meille oppilaille puhuneet), mutta kaikki varmaan hoksasivat, että mistä tyttöjen toisille luokille siirto johtui. Tuntui myös, että koko luokan henkikin parani, kun nämä kiusaajat olivat muutenkin vähän turhan kovia päällepäsmäreitä joka asiassa.

Vierailija
13/41 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs opettajat sille voivat kun minua ei kukaan huolinut joukkoon? Ei kai ketään voi pakottaakaan väkisin porukkaan jos ujo ja hiljainen...Olin kai itse syyllinen kohteluuni kun en uskaltanut mitään...en puhunut koskaan tunneilla ja pelkäsin kuollakseni kaikkea mitä vastaan tuli. Oli vaikea käydä iltaisin nukkumaan kun jokainen koulupäivä oli kuin painajainen, yhtä yksinäinen ja painostava...Olen 24v ja edelleenkin olen koulukammoinen ja vailla ammattia. Kotiäidin " ura" ollut milteinpä ainoa vaihtoehto kun tunnen etten oikein missään pärjää. Sosiaalisesti en osaa luottaa kunnolla kuin mieheeni ja pariin ystävääni. Välillä tuntuu että huonolla itsetunnolla varustettu äiti on pahinta mitä voin lapsilleni tarjota. :/ Vaikeissa tilanteissa menen aina ihan lukkoon. Olen itkuherkkä.

Koulukiusaus on todellakin vakava asia. Ei sitä sivuuttaa voi, mutta enemmän kai pitäisi tukea ja huomata ne ujommat yksilöt. Minua ei koskaan haluttu huomata enkä minä uskaltanut liittyä joukkoon.

Vierailija
14/41 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" otin yhteyttä opettajaan ja oikein vaadin, että kiusaaminen pitää saada loppumaan..." " hoh hoijaa...

siinäkö paras mihin pystytte vanhempina????????

Vierailija
15/41 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aikoinaan 80-luvulla eräs poika kiusasi pahasti veljeäni koulussa ja sen ulkopuolella ja sitä ei meinattu saada loppumaan mitenkään. Sitten äitini käytti tätä poikaa ns. saunan takana ja homma loppui siihen.

Vierailija
16/41 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimieheen joka tekee jotain jos tekee?

Vierailija
17/41 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

20: noin minäkin olen tehnyt :)

Eli kun lastana yritettiin kiusata, puutuin siihen HETI! Kävin pitämässä kiusaajalle sellaisen puhuttelun, että jopa tajusi jättää lapseni rauhaan!

Kuka niitä lapsia puolustaa, jos ei edes omat vanhemmat????

Vierailija
18/41 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/41 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOITAT SEN KUSIPÄÄN ÄIDILLE=)JA PIDÄTTE PALAVERIN KOKO PORUKAN KESKEN,IHAN TOSI=)

Vierailija
20/41 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

terv. Yksi ope, joka yritti keväällä selvittää kiusaamisasiaa melko tuloksetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi