Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ADHD ja raskaus

Trilobiitti
17.03.2021 |

Onko täällä muita raskaana olevia naisia, jotka kärsivät ADHD:sta?

Mulla on ollut tosi vaikeaa ilman lääkkeitä. Tää raskaus on väsyttänyt hirveästi ja väsyneisyys on myös yks iso ongelma mun ADHD:ssa, jos jätän lääkkeet ottamatta. En jaksa keskittyä töihin ja jos pakotan itseni istumaan työkoneen ääressä kahdeksan tuntia, nukahdan heti kotona.

En sinäänsä kaipaa neuvoja tai mielipiteitä, vaan lähinnä etsin kohtalotovereita ja jotakuta johon samaistua :) Miten teillä on raskausaika sujunut?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, kaikki raskaudet ovat eri laisia, adhd on nyt pienin asia mikä oloon vaikuttaa, vaan ne hormoonit ovat oireiden syy, eikä niille valitettavasti voi mitään tehdä. Yhdessä raskaudessa olin todella herkkä mieleltäni, tää on ollut kaikista pahin niistä, itkin ja raivosin jatkuvasti. Yhdessä taas kärsin pahoinvoinnista 9kk, ei paljon jaksanut mitään tehdä, viimeisin oli alussa tosi helppo, olin melko pirteä ja hyvän tuulinen, söin ihan hirveästi verrattuna muihin raskauksiin, ehkä se piti hyvällä tuuleella... No loppuraskauden aikana epäiltiin jo ennenaikaista synnytystä supistelujen vuoksi, mutta tää piina jatkui sittenkin yli lasketun ajan...

Ota sairaslomaa jos tarvitset, raskaana ollessa ei todellakaan tarvitse suorittaa vaan teet sen mitä kehoasi kuunnellen tuntuu hyvältä.

ADHD lääkitys ei raskauden aikana ole turvallinen valinta, joten itse olen jättänyt käyttämättä en todellakaan aio ottaa pienintäkään riskiä että vauva saa esim jonkin rakennevian tai raskaus keskeytyy lääkityksen vuoksi.

Kaikesta kokemuksesta voin sanoa että se lääkitys on tarpeen kyllä kun lapset kasvaa, vauvan kanssa pääsee vielä helpolla kun ei ole pakko olla tarkkoja rutiineja, eikä lapsi kipitä karkuun jatkuvasti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi