Siskoni seurustelee vankilakundin kanssa
Kundi on moottoripyöräjengiläisiä, en halua sanoa porukan nimeä, että ei tule ongelmia. Suoraan sanoen hirvittää ja mietin voiko aikuisen kohdalla tehdä ylipäätään mitään? Onko teillä kokemuksia vastaavasta tai antaa neuvoja?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
En olisi enään siskoon missään yhteyksissä ettei vaan itse joudu mihinkään soppaan mukaan.
tämä
Anna sisaresi elää omaa elämäänsä ja keskity omaasi. Sisarussuhteet ei aina kanna aikuisiällä, semmoinen pitää vain hyväksyä ja sitten kun on omia lapsia, sillä ei ole edes merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Jatkan (se jonka siskolla on monta kriminaalia ollut kierrossa). Jollakulla saattaa korvaan särähtää tuo että kriminaalit olisivat huono-osaisia. Ainakin he itse uskovat, että maailma ja valtio yrittää parhaansa mukaan nujertaa heidät, ja heidän tehtävänsä on taistella vastaan. Tyttökaveriehdokkaille he esittävät reppanaa ja kertovat miten heitä on potkittu päähän syntymästä asti. Oma diagnoosini heille on, että eivät näe omia virheitään eivätkä ymmärrä yhteiskunnassa vallitsevia sääntöjä. Ja siskoni kaltaiset ovat taas varsinaisia äiti-teresoita, jotka haluavat syliinsä jonkun lohdutettavan.
Sinänsä hyvä, että empatiaa löytyy, mutta välistä olisi hyvä ajatella omaakin parastaan. Nuo äiti-teresat ovat rehdeille ja motivoituneille (elämänsä suunnan muuttaneille) pelastavia enkeleitä, mutta lierojen kanssa ei tarvitsisi olla tekemisissä. Mistä syystä siskollasi on noin voimakas hoivavietti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin voit puhua siskolle, tuollaiset suhteet vaikuttaa 100 % siihen mitä muut sinusta ajattelee, vaikka itse olisi kunnon kansalainen, niin suhteen myötä sä oot rikollinen ja narkomaani, jos lapsia sattuisi saamaan niin kyllä sossu on ovella...
Moottoripyöräjengiläisille ei Sossu sano mitään. Heillä on helpompia asiakkaita ja saavat saman palkan joka tapauksessa.
Kyllä he saavat virka-apua poliisilta...
Moottoripyöräjengit kuitenkin kostavat yksittäiselle ihmiselle ja siihen ei poliisin apu kovin hyvin toimi.
Sulla ei taida olla paljon kokemusta, näillä sossuilla on aika hyvät turvapalvelut, monilla muillakin on heitä vastaan kaunoja. Jengiläisten seuranta poliisin osalta on erittäin vahva, dronet on nykyään yksi väline, puheluita kuunnellaan, ja ihan perinteisesti istutaan passissa vaikka kyseisen henkilön parkki paikalla, täysin kiinni siitä miten merkittävässä asemassa henkilö on miten tiuhaan häntä seurataan. Kyllähän näissä jengeissä on ns. kannatusjäseniä, joiden elämä ei juurikaan ketään kiinnosta, sillä he eivät ole millään merkittävällä tavalla osallisia toimintaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin voit puhua siskolle, tuollaiset suhteet vaikuttaa 100 % siihen mitä muut sinusta ajattelee, vaikka itse olisi kunnon kansalainen, niin suhteen myötä sä oot rikollinen ja narkomaani, jos lapsia sattuisi saamaan niin kyllä sossu on ovella...
Moottoripyöräjengiläisille ei Sossu sano mitään. Heillä on helpompia asiakkaita ja saavat saman palkan joka tapauksessa.
Kyllä he saavat virka-apua poliisilta...
Moottoripyöräjengit kuitenkin kostavat yksittäiselle ihmiselle ja siihen ei poliisin apu kovin hyvin toimi.
No koska viimeksi ovat kostaneet virkamiehille Suomessa? Vai ovatko koskaan. Jos se kranaatti Aarnion pihalla jätetään pois, sehän taisi olla lavastus.
MP-kerholaisia on moneen junaan. Kaikki ei ole ikinä lusinut vaikka on kuuluneet jengiin vuosikausia. Se on tyypistä kiinni miten käy ja toinen on tekeekö rehellistä työtä. Itse kyllä kiertäisin kaukaa nämä tyypit vaikka mies olisi kunnollinen. Koska siellä on niitä sekopäitä mukana, jotka sotkee muidenkin asiat. Sisäinen kuri kerhossa voi jopa olla joillekin hyväksi. Esim kovat huumeet on kiellettyjä.
Vierailija kirjoitti:
MP-kerholaisia on moneen junaan. Kaikki ei ole ikinä lusinut vaikka on kuuluneet jengiin vuosikausia. Se on tyypistä kiinni miten käy ja toinen on tekeekö rehellistä työtä. Itse kyllä kiertäisin kaukaa nämä tyypit vaikka mies olisi kunnollinen. Koska siellä on niitä sekopäitä mukana, jotka sotkee muidenkin asiat. Sisäinen kuri kerhossa voi jopa olla joillekin hyväksi. Esim kovat huumeet on kiellettyjä.
Haloo, näihin jengeihin kuuluminen perustuu rikollisen ja yhteiskunnanvastaisen elämän ihannointiin, koska siitä näissä jengeissä on kyse. En voi käsittää, kuinka kukaan nainen haluaisi tuollaiset arvot omaavan miehen.
Jatkan (se jonka siskolla on monta kriminaalia ollut kierrossa). Jollakulla saattaa korvaan särähtää tuo että kriminaalit olisivat huono-osaisia. Ainakin he itse uskovat, että maailma ja valtio yrittää parhaansa mukaan nujertaa heidät, ja heidän tehtävänsä on taistella vastaan. Tyttökaveriehdokkaille he esittävät reppanaa ja kertovat miten heitä on potkittu päähän syntymästä asti. Oma diagnoosini heille on, että eivät näe omia virheitään eivätkä ymmärrä yhteiskunnassa vallitsevia sääntöjä. Ja siskoni kaltaiset ovat taas varsinaisia äiti-teresoita, jotka haluavat syliinsä jonkun lohdutettavan.