Millä perusteella päädyit nykyiseen asuntoosi?
Ratkaisiko sijainti vai kenties koko?
Oletko edelleen tyytyväinen vai turtunut tilanteeseen?
Itselläni painoi paljon päätöksenteossa sijainti ja rauhallinen ympäristö, kun lapsiakin oli suunnitteilla ja hinta oli kohdillaan. Olen kymmenen vuoden jälkeenkin edelleen tyytyväinen, vaikka keittiö onkin lähivuosien remppakohde.
Kommentit (25)
Sijainti, eli rauhallinen alue, hyvä koulupiiri, fiksu "luuranko" eli perusasiat kunnossa kuten runko ja hyvin hoidettu remppaamalla. Vakavarainen taloyhtiö. Kosmeettista remppaa oli helppo tehdä itse mutta läpimätää et halvalla korjaa jos ollenkaan ja huonoa yhtiötä et yksin pelasta.
Ollaan oltu todella tyytyväisiä!
Ostettiin 120-vuotias hirsitalo kuivan maan puutarhatontilla 125km päässä kesämökiksi. Ei olla kumpikaan kotoisin täältä päinkään.
Huomattiin, että tämähän on täysin asuttava ja toteutimme unelman muuttaa maalle.
Vaikka taloa ei sijainniltaan hankittu vakituiseen asumiseen, olen ollut todella tyytyväinen ratkaisuun ja sijaintiin, ei omaa aurattavaa tietä, ei pikkutietaipaleita, silti iso tontti, oma rauha ja kaunis vanha puutarha. Tulisijat ahkerassa käytössä ja linnuilla pihassa ruokintapaikkoja. Kauriita käy pihassa lähes viikoittain. .
Ihan puhtaasti hinta ratkaisi. Oikeastaan vihasin taloa heti ensi näkemältä, koska se oli vanhanaikainen, ruma ja kaukana keskustasta ja palveluista. Miehelle nämä asiat eivät olleet ongelma. Mutta tiedostin realiteetit, ei meillä silloin ollut yksinkertaisesti varaa kalliimpaan. Olin 25-vuotias ja mies vähän vanhempi.
Sittemmin ollaan remontoitu taloa paljon ja lainakin melkein maksettu. Nyt olen nelikymppinen. Ei tämä mikään unelmien talo vieläkään ole, mutta remppaamalla saatu ihan kivaksi. En usko, että tästä pois muutetaan, tästä on tullut koti. Muutaman kilometrin päähän rakennettu Prisma, Citymarket ja Lidl ja kirjasto, joten palvelutkin löytyy lähempää. Tulotasomme on noussut merkittävästi ja meillä olisi nykyään varaa asua paljon hienomminkin, mutta näillä mennään. Lasten koulujen takia ei haluta muuttaa muualle. Eipä ole toisaalta ollut taloudellisia ongelmia, kun asumiskulut olleet aina niin edulliset. Ja kohta pienenevät entisestään, kun lainakulut jää pois.
Sijainti, ihastuttiin tähän seutuun.
Hinta. Pieni ja halpa.
Nyt haluttaisiin jo pois, mutta ei löydetä parempaa.