Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi väsyneenä ei meinaisi jaksaa pitää kiinni terveellisestä syömisestä?

Vierailija
17.03.2021 |

Olen nukkunut muutaman yön tosi huonosti ja nyt tekee ihan älyttömästi mieli kaikkia herkkuja ja epäterveellistä ruokaa koko ajan, vaikka normaalisti ei. Onneksi olen niin väsynyt ettei jaksa lähteä kauppaan niitä hakemaan...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia tuollainen, kannattaa huolehtia ettei ole jatkuvasti väsynyt - sillä on muitakin huonoja vaikutuksia.

Vierailija
2/8 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska keho yrittää taistella väsymystä vastaan energialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keho yrittää paikata univajetta jollakin mikä tuo energiaa eli hiilihydraateilla. Tunnettu ilmiö ja siksi uni on yksi tärkeimpiä asioita painonhallinnassa.

Vierailija
4/8 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, täytyy yrittää nukkua, mutta mikäs teet, kun herää aina aamuyöstä kieriskelemään.

Vierailija
5/8 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos väsyttää ja tekee mieli herkkuja niin joo 1) olet nukkunut huonosti mutta 2) et liiku tarpeeksi. Liikkuva ei kaipaa paljon epäterveellisiä ruokia.

Ja sanoin PALJON. Minä ja tutut liikkuu paljon ja syömme suklaapatukan päivässä. Se on ihan eri asia kuin että ei liiku ollenkaan ja vetää kilokaupalla sokeria. Koko ravintoteoria ja missio parhaan ruokavalion etsimiseksi on ihan kukkua niin kauan kuin ei vertailla ihmisten elämäntapoja. Jos olet sohvaperuna, et voi vetää samaa safkaa kuin aktiivinen ihminen.

Vierailija
6/8 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos väsyttää ja tekee mieli herkkuja niin joo 1) olet nukkunut huonosti mutta 2) et liiku tarpeeksi. Liikkuva ei kaipaa paljon epäterveellisiä ruokia.

Ja sanoin PALJON. Minä ja tutut liikkuu paljon ja syömme suklaapatukan päivässä. Se on ihan eri asia kuin että ei liiku ollenkaan ja vetää kilokaupalla sokeria. Koko ravintoteoria ja missio parhaan ruokavalion etsimiseksi on ihan kukkua niin kauan kuin ei vertailla ihmisten elämäntapoja. Jos olet sohvaperuna, et voi vetää samaa safkaa kuin aktiivinen ihminen.

Tiedän, ja normaalisti liikun tosi paljon, mutta nyt väsyneenä ei meinaisi jaksaa sitäkään. Olen kyllä silti yrittänyt pinnistellä itseni joka päivä edes pienelle lenkille. Pitäisi vaan saada tämä kierre poikki.

Vierailija
7/8 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyneenä ja stressaantuneena kylläisyyden tunnetta ei välttämättä tule niin tehokkaasti kuin virkeänä.

Huonot yöunet vaikuttavat aineenvaihduntaan, hormonitasoihin ja siten nostattavat ruokahalua.

Jos väsyttää, niin kannattaa jo ennakoivasti hankkia kaappiin helppoja mutta terveellisiä ruokia.

Herkkuhimoon syö sitten vaikka porkkanaa.

Väsyneenä ja nälkäisenä ei pitäisi mennä kauppaan, silloin tulee herkemmin sorruttua impulssiostoksiin ja ostettua herkkuja.

Vierailija
8/8 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierre on ikävä. Et saa nukuttua - > et jaksa liikkua - > syöt huonoa ruokaa - > et saa nukuttua. Kaikki ruokkivat toisiaan. Sitten oletkin vuoden maanut sohvalla sipsi kulhon kanssa ja +10kg.