Voiko etuhampaita lyhentää hiomalla?
Voiko etuhampaita lyhentää hiomalla? Kuinka paljon lääkäri pystyy lyhentämään?
Onko kellään kokemuksia? Paljonko maksaa ja missä kannattaa käydä?
Kertokaa kaikki mitä tiedätte.
T. Jänöjussi :B
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Tee kuten jäniksetkin ja järsi puun kuorta. Se kuluttaa hampaita.
Hehehe sinäpäs vasta vitsin letkautit.
-Ap
Mene nakkikioskille soittamaan suuta, ei maksa kuin vaivan ja pääset kerralla hampaista. Ja saat uudet.
Olen samaa yrittänyt etsiä. Täytyisi hioa kulmahammasta, mutta en ole uskaltanut mennä.
Voi hioa, minulla on (purennan takia) hiottu kulmahampaita, jotka oli suhteessa liian pitkät.
Vierailija kirjoitti:
Voi hioa, minulla on (purennan takia) hiottu kulmahampaita, jotka oli suhteessa liian pitkät.
Kyse ei tosin ole mitenkään silmin havaittavasta erosta. Suosittelen ottamaan yhteyttä johonkin esteettistä hammashoitoa tekevään klinikkaan.
Kynsiviilalla (hiekkapaperiviila) hiot joka ilta hampaidenpesun yhteydessä hieman. Ihan muutaman vedon vain. Kuukauden kun jatkat niin hampaasi lyhenevät pari milliä. Toimii!
Hampaita pystyy jonkin verran hiomalla muokkaamaan. Ota asia puheeksi hammaslääkärisi kanssa. Huomioitavia asioita purenta ja hampaidesi vihlontaherkkyys. Hiominen voi lisätä vihlontaa.
Hintoja voi katsella netistä esim purentafysiologinen käynti tai purennan muokkaus. Jos ihan pikku fiksaus vaan esim tarkastuksen yhteydessä niin hyvällä tuurilla ei tule ylimääräistä maksua lainkaan.
Tee kuten jäniksetkin ja järsi puun kuorta. Se kuluttaa hampaita.