Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävälle on pakkomielle etten ole (vielä)ottanut koronarokotetta

Vierailija
17.03.2021 |

Otsikko sen kertoo..
asun siis ulkomailla maassa jossa rokote on ollut jo saatavilla kaikille ikäryhmille 12v ylöspäin. Hän itse on ollut jo rokotettu 2 annoksella noin kahden kuukauden ajan, ja siitä lähtien hänelle tuntuu olevan tärkein asia minun saaminen rokotukseen. Viestit lähes päivittäin sisältävät kysymyksen milloin teet sen, aiotko milloin mennä ottamaan sen..? Koen suurta painostusta häneltä.
Oma henkilökohtainen kantani rokotteeseen on että en ole sitä vastaan , niin kuin en muutenkaan rokotteita , mutta olen silti harkitsevainen asian kanssa, muistissa on taannoin taoahtuneet narkolepsia-keissit yms.
Täällä tässä maassa on myös aika pelottaviakin sivuvaikutuksia rokotteella joten olen kyllä sanonut hänelle miksi tahtoisin vielä vähän katsoa asiaa ja miksi olen hieman varovainen asian kanssa.Hänen mielestään ei ole olemassa mitään vakavia sivuvaikutuksia ja että nuo kaikki on vaan median luomaa roskaa, että usko mielummin lääkäreitä . Ollaan oltu 3 vuotta kimpassa , ja nyt tuntuu hieman omituiselta että tällainen asia hiertää tässä.
Koen myös hänen ehkä olevan pettynyt minuun.
Korostan vielä siis että olen todella varovainen ollut koko pandemian aikana, omalta osaltani yritän kaikkeni kotona pysymisen ja yleisten ohjeiden mukaan, en koe olevani vastuuntunnoton vaan oikeasti olen hieman huolissani ajatuksesta että ottaisin tässä vaiheessa rokotteen jonka ottamisen kanssa en ole ihan vielä sujut.Varsinkin kun muutamalle ystävälle täällä on tullut jopa gynekologisia sivuvaikutuksia.

En tiedä mikä tän pointti oli , ehkä vain tuulettaa, purkaa tätä asiaa..
tuntuu vaan että yhtäkkiä mun arvo ihmisenä riippuu tästä ja että olen yhtäkkiä vain vastuuntunnoton ihminen hänen silmissään.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin sinun sijassasi rokotteen. Narkolepsialla ja tällä rokotteella ei ole mitään tekemistä keskenään.

Niin , kyseessä on tosiaan eri rokotteet, olen koittanut itseänikin rauhoitella tällä. Tosiaan vaan tuoreessa muistissa ne tapaukset, ja väkisinkin huomaan olevani huolissani koska kyseessä on niin lyhyen aikaa testattu rokote..

On vaarallisempaa sairastaa korona, kun ottaa rokote. Sinun rokottamattomuutesi vaikuttaa myös mieheesi. Hän on varmasti huolissaan sinusta.

Että te hysteerikot olette rasittavia...

Mitäs luet rasittavaa ketjua ..

Vierailija
22/39 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan järkevä ota rokotetta, jonka vaikutuksia ei ole ehditty seurata useampia vuosia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin sinun sijassasi rokotteen. Narkolepsialla ja tällä rokotteella ei ole mitään tekemistä keskenään.

Niin , kyseessä on tosiaan eri rokotteet, olen koittanut itseänikin rauhoitella tällä. Tosiaan vaan tuoreessa muistissa ne tapaukset, ja väkisinkin huomaan olevani huolissani koska kyseessä on niin lyhyen aikaa testattu rokote..

Narkolepsia tuli lapsille. Olet itse ilmeisesti aikuinen tai ainakin yli 12v?

Vierailija
24/39 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotuksen pitäis olla jokaisen henkilökohtainen päätös. Ei pitäis myöskään aina lähteä siitä että uuteen rokotteeseen varovasti suhtautuja on automaatisesti rokotevastainen.

Kaksi eri asiaa. Jos joku ei halua laittaa kehoonsa piikkiä jota ei ole tutkittu edes vuottakaan,( kun yleensä rokotteiden keskimääräinen testausaika on sen viitisen vuotta jos oikein muistan)

Ymmärrän hyvin.

Tosin hankala tilanne kun pandemia iski näin nopeasti eikä ollut aikaa enemmän..

vaikea tilanne. Mut syyllistäminen on musta ihan aiheetonta

Vierailija
25/39 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs rokotetta siellä maassa on tarjolla.Itse ottaisin jos saan muuta Astra Zenecan rokotetta.

Vierailija
26/39 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan järkevä ota rokotetta, jonka vaikutuksia ei ole ehditty seurata useampia vuosia.

Ihmiset tekevät ja käyttävät asioita joiden on vuosikymmenien kuluessa huomattu olevan hyvin riskialttiita. Kuten vaikkapa yksin pimeällä liikkuminen, sutolla ajo, rasvaisten ruokien syöminen, alkoholin juominen jne.

Jostain syystä ihmiset yrittävät välttää kiivaasti erittäin pieniä riskejä kuten rokotteita mutta hyväksyvät valtavan paljon isommat riskit arjessaan kun ovat vain niihin tottuneet.

Vierailija
27/39 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs rokotetta siellä maassa on tarjolla.Itse ottaisin jos saan muuta Astra Zenecan rokotetta.

Pfizerin rokotetta

-ap

Vierailija
28/39 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotuksen pitäis olla jokaisen henkilökohtainen päätös. Ei pitäis myöskään aina lähteä siitä että uuteen rokotteeseen varovasti suhtautuja on automaatisesti rokotevastainen.

Kaksi eri asiaa. Jos joku ei halua laittaa kehoonsa piikkiä jota ei ole tutkittu edes vuottakaan,( kun yleensä rokotteiden keskimääräinen testausaika on sen viitisen vuotta jos oikein muistan)

Ymmärrän hyvin.

Tosin hankala tilanne kun pandemia iski näin nopeasti eikä ollut aikaa enemmän..

Ei niitä ole testattu koko sitä viittä vuotta aktiivisesti vaan lähes koko sen ajan on vienyt normaalisti erilainen lupabyrokratia ja rahoituksen vähäisyydestä johtuvat hidasteet.

Vierailija
29/39 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus harmittaa ihan tosissaan ihmisten kyvyttömyys ymmärtää mittaluokkia ja eri riskien suuruutta.

Koronakuoleman riski ei toki ole yksilön kohdalla suuri, mutta se on kuitenkin 100 000 kertaa suurempi kuin kuolla koronarokotteen sivuvaikutukseen.

Koronarokotteen riski on siis aivan mitätön. 

Sen sijaan rokotteen antama suoja on historiallisesti katsoen aivan hämmästyttävän hyvä.

Vierailija
30/39 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhyen aikaa johtuu siitä, että tällä kertaa oli käytettävissä lähes rajattomat resurssit. Noin 400 miljoonaa ihmistä on jo saanut rokotteen ilman mitään vakavampaa. Samaan aikaan pian on kuollut 3 miljoonaa ihmistä koronaan.

Totta , mutta joukkoon mahtuu myös halvauksia , ynnä muuta.

Ei niiltäkään voi sulkea silmiä. Ymmärrettävästi askarruttaa.

Sanottiinhan pandemrixinkin yhteydessä kun narkolepsiat alkoi puhjeta, että näillä ihmisillä oli alttius narkolepsiaan.

Jonka pandemrix laukaisi.

Hitostako sitä tietää kenellä on alttius mihinkin jonka se sitten vain laukaisee?

Näillä narkolepsialapsilla oli alttius narkolepsiaan ja olisivat sen saaneet myös sikalenssusta. Sama juttu mahdollisten haittavaikutusten kanssa tässä rokotteessa. Jos jtn hyvin pienen riskin haittavaikutuksia onkin, ne ovat samoja kuin itse taudissa.

Hyvä muistaa myös, että rokote on koronaa vastaan, eli se ei putsaa sinun suonia ja pelasta sydänkohtaukselta. Ei koronaan liittyvät riskit säilyy, vaikka rokote suojaakin koronalta.

Vierailija
31/39 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten "God" ohjaa sometileillään:

Sinä, joka aiot ottaa koronarokotteen, teet oikein.

Ja sinä, joka et aio ottaa koronarokotetta, teet myös oikein.

En tiennytkään että God on näin sarkastinen tyyppi...  

Vierailija
32/39 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yks suomalainen joka asuu israelissa. Olette varmaan uutisista Suomessa lukenut tästä rokotepolitiikasta. puolet kansasta on jo rokotettu.

Itse jonossa omaan rokotukseen kunhan lääkekuuri loppuu ja sekaiset fiilikset.

Se tuntuu velvollisuudelta ottaa se mutta en kiellä ettei takaraivossa olis pientä huolta kauaskantoisemmista seurauksista.

Tosiaan mediassa ei raportoida näitä mutta tosi paljon esim nuorten naisten keskuudessa on ilmennyt poikkeavia vuotoja muutama päivä rokotteiden jälkeen. Kieltämättä pelottavaa.

Vierailija
33/39 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma päätös pitäis olla

Vierailija
34/39 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten "God" ohjaa sometileillään:

Sinä, joka aiot ottaa koronarokotteen, teet oikein.

Ja sinä, joka et aio ottaa koronarokotetta, teet myös oikein.

En tiennytkään että God on näin sarkastinen tyyppi...  

Selittäisitkö mitä sarkastista tuossa on?

Tuollainenhan Jumalan pitäisi olla. Näkee kaiken ja ymmärtää kaiken.

35/39 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko ap Isossa-Britanniassa?

Vierailija
36/39 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä åpitää paikkansa niin oot ap aike hlvetin tyhmä. 

Ei mulla muuta.

Vierailija
37/39 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla muuta.

Tyhmä on se joka uskoo sokeesti kaiken ja ottaa nopeesti kyhätyn rokotteen.

Vierailija
38/39 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla muuta.

😂😂 kato omaa kirjotustaitoasi ja hauku sit muita tyhmäks

Vierailija
39/39 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvin.

Amen!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi