Astra Zenecaa ei anneta aivoinfarktin sairastaneille
Heidät on pudotettu pois 2 riskiryhmän listalta ainakin toistaiseksi, selvitin asian rokotevarauksesta. Itselläni on perinnöllinen hyytymishäiriö ja yksi aivoinfarkti takana ja ajattelinkin, etten uskalla AZ-rokotetta ottaa.
Nyt aikoja on saatavilla siis 2 riskiryhmäläisille nuorillekin myös, koska ihmiset ovat peruneet aikojaan ja rokotetta jää yli. Menkää siis ottamaan rokote te, jotka uskallatte.
Kommentit (30)
Aurallista migreeniä sairastava.
On se mullakin ja astra otettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te ihan järissänne tässä pelossanne?
Yli 70 vuotiaista joka viides sairastuneista joutuu sairaalaan ja 50 vuotiaista joka kymmenes. Sairaalahoito on sinänsä aikamoinen riski veritukoksille.
Eli jos ei ota rokotusta, niin on paras sitten olla sairastumatta eli psytyä olemaan eristyksissä, muuten rokotuksen ottamatta jättäminen on sulaa hulluutta. Todennäköisyys sairastua tai kuolla tukoksiin on niin iso, jos joutuu sairaalakuntoon.
Ei tämän nyt niin vaikea ja monimutkainen asia pitäisi olla? Kyse on yhdestä rokotteesta, AZ:sta, jota en edes saisi, vaikka haluaisi tällä hetkellä. Rokotteen aion kyllä ottaa. Ap
Ohis. Kyse ei ole yhdestä rokotteesta. J&J testivaiheessa 15 ihmistä sai tukoksen, ja 10 kontrolliryhmäläistä sai tukoksen. Pfizerilla oli samanlaisia tuloksia omissa testeissään, mutta he eivät julkaisseet lukuja. Todettiin ettei riittävää yhteyttä voi todistaa. Miksi Astra eroaisi näistä?
Eli kaikista koronarokotteista saa tukoksen, jos on riskiä. Sepä mukavaa. Kylläpä v i tuttaa että kiinalaiset kehitti noin v i ttumaisen viruksen. Varmaan just pohjoismaalaisia ja amerikkalaisia oli tarkoitus tuhota, eikö näissä maissa ole nuo veritulpat yleisempiä.
Kyllä, kaikissa rokotteissa on riski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 70 vuotiaista joka viides sairastuneista joutuu sairaalaan ja 50 vuotiaista joka kymmenes. Sairaalahoito on sinänsä aikamoinen riski veritukoksille.
Eli jos ei ota rokotusta, niin on paras sitten olla sairastumatta eli psytyä olemaan eristyksissä, muuten rokotuksen ottamatta jättäminen on sulaa hulluutta. Todennäköisyys sairastua tai kuolla tukoksiin on niin iso, jos joutuu sairaalakuntoon.
Ei tämän nyt niin vaikea ja monimutkainen asia pitäisi olla? Kyse on yhdestä rokotteesta, AZ:sta, jota en edes saisi, vaikka haluaisi tällä hetkellä. Rokotteen aion kyllä ottaa. Ap
Ohis. Kyse ei ole yhdestä rokotteesta. J&J testivaiheessa 15 ihmistä sai tukoksen, ja 10 kontrolliryhmäläistä sai tukoksen. Pfizerilla oli samanlaisia tuloksia omissa testeissään, mutta he eivät julkaisseet lukuja. Todettiin ettei riittävää yhteyttä voi todistaa. Miksi Astra eroaisi näistä?
Eli kaikista koronarokotteista saa tukoksen, jos on riskiä. Sepä mukavaa. Kylläpä v i tuttaa että kiinalaiset kehitti noin v i ttumaisen viruksen. Varmaan just pohjoismaalaisia ja amerikkalaisia oli tarkoitus tuhota, eikö näissä maissa ole nuo veritulpat yleisempiä.
Se että ihminen ottaa koronarokotteen, ei estä veritulppia ilmaantumasta. Tällä hetkellä jos oletetaan että kyseiset tulpat johtuisivat rokotteesta, lisääntynyt riski olisi 0,02/10 000 (17 miljoonan ihmisen otannalla. Vertailuna ehkäisypillereiden tulppa riski on 3-10/10 000.
Täälä rokotuspaikassa yks ukko alko räyhäämään, kun hänen olis pitäny saada jotain muuta kuin astraa, poliisit kutsuttiin paikalle.
Tuskin sai mitään rokotetta.
Vierailija kirjoitti:
Täälä rokotuspaikassa yks ukko alko räyhäämään, kun hänen olis pitäny saada jotain muuta kuin astraa, poliisit kutsuttiin paikalle.
Tuskin sai mitään rokotetta.
En minäkään ottaisi Astraa, enkä kyllä mitään muutakaan koronarokotetta.
Voiko rokotteeseen liittyvä veritulppariski johtua mistään muusta kuin siitä viruksen osasta, joka siinä on? Taisi mennä rokotteen kehittäminen vähän pieleen. Entäs jos riski vain pahenee ajan myötä?
Huom. En ole rokotusvastainen mutta viime kevään takia nousee niskavillat pystyyn heti kun THL vakuuttaa rokotteen olevan riskitön.
Olen itse riskiryhmää ja saattaisin saada rokotteen jopa ensi viikolla, mutta se olisi AstraZeneca. Minulla on jo nuorena todettu verikokeessa tukostaipumus eikä sitä testiä ole edes suostuttu ottamaan toista kertaa, että näkisi onko se jatkuva taipumus. Nyt en taida uskaltaa ottaa rokotusta ennen kuin olen varma, että saisinkin edes muun rokotteen.
Vierailija kirjoitti:
Ota vaan itse ja omaisillesi ihan rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ihan järjissäni olen. En pelkää koronaa, kun välttelen sitä parhaani mukaan. Mutta tiedätkös, että jos on tukostaipumus ja on jo saanut veritulpan, niin sitä ei itselleen halua enää. Minä saan toisen rokotteen, joka ei ole minulle vaarallinen.
Veritulpat ovat kyllä aika yleisiä muutenkin, on ihan mahdollista, että rokote ei niitä aiheuta, vaan ihan muut syyt. Koronahan aiheuttaa vakaviakin veren hyytymismuutoksia, nuoria ihmisiäkin kuoli aluksi juuri veritulppiin, ennen kuin alettiin koronapotilaita hoitaa hepariinilla.