Miksi matkustaa ulkomaille, jos Suomessa riittää nähtävää ja tekemistä?
Kommentit (61)
Viikonloppu missä tahansa suomalaisessa kohteessa tulee kalliimmaksi kuin viikko etelässä. Matkat mukaan lukien.
Itse rakastan lentämistä ja lentokenttäfiilareita ja niitä kuvii jota saa esim loungeissa nappailtuu. Toivottavasti pian taas pääsee reissailee joka puolelle. Finskin pisteillä parit ekat reissut ja jenkkeihin ihan ekaks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska täällä lähinnä vituttaa kaikki.
Se on parasta lääkettä mielenterveydelle, aina kun pääsee täältä edes hetkeksi pois.
Miksi et vain muuta ulkomaille, jos niin vituttaa?
Olen jo kerran muuttanutkin ja takaisin lähden niin pian kuin mahdollista.
Täällä toinen!
Onneksi on EU -muuttaminen on todella helppoa.
Koska myös ulkomailla on nähtävää ja tekemistä.
Että edes teoriassa olisi mahdollista tavata kauniita ja fiksuja naisia livenä.
Vierailija kirjoitti:
Että edes teoriassa olisi mahdollista tavata kauniita ja fiksuja naisia livenä.
Minä tapasin kauniin ja fiksun naisen aikoinaan.
Nyt ollaan kohta 20v oltu onnellisesti naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaille matkustetaan lähinnä lomaromanssien ja halvan viinan perässä.
Minä matkustan valon ja lämmön takia. Romansseja en kaipaa kun mies on ihan omasta takaa ja viinaa en juo ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä nähtävää ja tekemistä Suomessa on? En nyt tähän hätään keksi. Vanha Porvoo on nähty. Ja Turun saaristo. Asun Helsingissä, joten se myös. Itse asiassa Suomessa nimenomaan ei ole mitään nähtävää, vrt. mikä tahansa keski-Euroopan maa. Jo Ruotsissakin on enemmän. Suomi on pelkkää pusikkoa ja rumia pikku kaupunkeja. Hyi yök.
Tästä olen kyllä eri mieltä. Hyi yök paikkoja löytyy kyllä muiltakin mailta ja Suomesta upeita paikkoja.
Mutta kuitenkin kaipaan lomaa muissa maissa.
Samaa mieltä. Suomessa on kyllä kauniita paikkoja, mutta lomalla halua silti vaihtelua. Keskieurooppa ei kyllä kiehdo. Onhan noi Prahat, Gdanskit ja Budapestit ihan ok, mutta tietyllä tavalla kaikki keskieuroopan isommat kaupungit on yhtä ja samaa. Vaikka onkin ihan omalla tavallaan hienoa, niin kyllästyn nopeasti noihin. Itse suosin kyllä ihan perinteisiä rantalomia. Niihin taas taitaa monet muut kyllästyä, mutta minä en koskaan!
Ei ole Suomessa sellaista näkemistä ja tekemistä mikä kiinnostaa.
Ei vain kiinnosta yhtään kotimaan nähtävyydet. Ja täällä on kamala ilmasto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä matkustan valon ja lämmön takia. Romansseja en kaipaa kun mies on ihan omasta takaa ja viinaa en juo ollenkaan.
Paljonkohan sulla on elämänkokemusta? Elä 20 vuotta miehesi kanssa niin katotan sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonkohan sulla on elämänkokemusta? Elä 20 vuotta miehesi kanssa niin katotan sitten.
🤣😂 Ajattelen samoin kuin edellinen ja olen ollut mieheni kanssa 25v. Mitäs siihen sanot😁
Ja varmaan reissataan yhdessä niin pitkään kun henki pihisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nähtävää? Asun Helsingissä, joten tämä on nähty. Ei kiinnosta Jaala kesätorit eikä Tampereen kiinni oleva Vapariikki.
Oletko koskaan nähnyt esimerkiksi kuukkelia tai ottanut kuvaa kelta-apilasta?
Ole vaatimaton ihminen, voit paremmin niin.
Oletko nähnyt orankeja Borneon sademetsässä tai ottanut kuvaa punapuusta Kaliforniasta? Ihan hyvin olen voinut näitäkin tekemällä.
Vierailija kirjoitti:
Te kaikki kuulostatte ihmisiltä, joille ei riitä mikään. Niin moni asia on Suomessa hyvin, mutta on pakko päästä Espanjaan hankkimaan palanut iho ja ruokamyrkytys.
Järkevä ihminen osaa käyttää aurinkovoidetta ja miksi saisin ruokamyrkytyksen Espanjassa sen kummemmin kuin Tampereella? Maailmassa on myös lähes pari sataa muuta maata kuin Espanja.
Niin että menenkö mielummin jonnekin lapin ylihinnoiteltuun mökkimajoitukseen katselemaan poroja ja syömään Rosson ylihinnoiteltua pska ruokaa jonottamaan laskettelukeskukseen tai maaseutumuseoon pällistelemään jotain tönöä kuin omaan Espanjan asuntoon jossa merinäköala, palvelut lähellä ja hyvää ruokaa ja lämmin ilmasto? Ei tarvitse pitkään miettiä.
Suomessa on muutama mukava kaupunki, joissa on kiva viettää parin päivän kulttuuriloma. Kylpylätkin ovat ihan OK, kun haluaa irrottautua arjen rutiineista.
Se, mitä Suomesta puuttuu, ovat turistikohteet, jotka olisivat riittävän autenttisia ja kiinnostavia myös kantasuomalaisille, tai sitten niitä ei osata markkinoida kuin sijaintikuntansa ilmaisjakelulehdessä. Varmasti esim. saaristoon voisi tehdä vaikka jotain ”vanha postinkuljetusreitti”-matkoja, jossa historia ja maisemat yhdistyisivät luontevasti tarinalliseen matkantekoon.
Liian usein kotimaanmatkailu on sitä, että joutuu ahtautumaan röyhkeästi käyttäytyvien eläkeläisten (”minä menen ensin, koska olen maksanut kauemmin veroja kuin sinä”) kanssa samaan huonosti ilmastoituun bussiin. Sitten körötellään pari sataa kilometria maisematonta tietä johonkin ”turistikohteeseen”, joka on keskelle ei-mitään kyhätty betoni- ja lasikuitumukaelma jostain autenttisesti suomalaisesta. Matkaoppaana on tauotta pölöttävä ja härskejä vitsejä suoltava savolainen, joka ei enää paluumatkalla jaksa esittää, että oikeasti pitäisi työstään. Toki paluumatkalla poiketaan vielä pariin tehtaanmyymälään, josta voi ostaa samat pellavapyyheet ja lasituikut kuin kotipaikkakunnan marketista, mutta onhan se kiva maksaa 40 prosentin tehtaanmyymälälisä, koska kyse on matkamuistosta.
Halvempaa lentää ulkomaille kuin maksaa bensasta Suomessa. Majoitus on toinen asia, Aasian miljoonakaupungeissa saat hyvän hotellihuoneen 50e/yö, Suomessa hinnat alkaen 120e/yö. Erityisesti majoituksen takia ulkomaan matkan tulee usein jopa halvemmaksi, varsinkin jos vähänkin pitempään on matkalla. Esim 10 yötä Aasiassa niin säästät jo majoituskuluissa lentolipun hinnan Japaniin ja takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on muutama mukava kaupunki, joissa on kiva viettää parin päivän kulttuuriloma. Kylpylätkin ovat ihan OK, kun haluaa irrottautua arjen rutiineista.
Se, mitä Suomesta puuttuu, ovat turistikohteet, jotka olisivat riittävän autenttisia ja kiinnostavia myös kantasuomalaisille, tai sitten niitä ei osata markkinoida kuin sijaintikuntansa ilmaisjakelulehdessä. Varmasti esim. saaristoon voisi tehdä vaikka jotain ”vanha postinkuljetusreitti”-matkoja, jossa historia ja maisemat yhdistyisivät luontevasti tarinalliseen matkantekoon.
Liian usein kotimaanmatkailu on sitä, että joutuu ahtautumaan röyhkeästi käyttäytyvien eläkeläisten (”minä menen ensin, koska olen maksanut kauemmin veroja kuin sinä”) kanssa samaan huonosti ilmastoituun bussiin. Sitten körötellään pari sataa kilometria maisematonta tietä johonkin ”turistikohteeseen”, joka on keskelle ei-mitään kyhätty betoni- ja lasikuitumukaelma jostain autenttisesti suomalaisesta. Matkaoppaana on tauotta pölöttävä ja härskejä vitsejä suoltava savolainen, joka ei enää paluumatkalla jaksa esittää, että oikeasti pitäisi työstään. Toki paluumatkalla poiketaan vielä pariin tehtaanmyymälään, josta voi ostaa samat pellavapyyheet ja lasituikut kuin kotipaikkakunnan marketista, mutta onhan se kiva maksaa 40 prosentin tehtaanmyymälälisä, koska kyse on matkamuistosta.
Sinä käyt kyllä erikoisilla matkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä nähtävää ja tekemistä Suomessa on? En nyt tähän hätään keksi. Vanha Porvoo on nähty. Ja Turun saaristo. Asun Helsingissä, joten se myös. Itse asiassa Suomessa nimenomaan ei ole mitään nähtävää, vrt. mikä tahansa keski-Euroopan maa. Jo Ruotsissakin on enemmän. Suomi on pelkkää pusikkoa ja rumia pikku kaupunkeja. Hyi yök.
Ehkä on sitten parempi muutaa kokonaan sinne muualle. Yksi hapannaama valittaja vähemmän.
Tästä olen kyllä eri mieltä. Hyi yök paikkoja löytyy kyllä muiltakin mailta ja Suomesta upeita paikkoja.
Mutta kuitenkin kaipaan lomaa muissa maissa.