Ottaisitko Astra Zenecan rokotteen?
Muut maat kieltäytyvät siitä (veritulppaepäilyjen vuoksi) ja tänne ostettaisiin toistenkin rokotteet, joita eivät huoli! Luulen, että en ottaisi, koska lähisukulaisilla on ollut veritulppia.
Kommentit (44)
Hassuahan se on että rokotteessa ihan minimaalinen, mahdollinen veritulppariski nostattaa kunnon haloon mutta ketään ei kiinnosta se, että e-pillereitä käyttävällä tuo riski on moninkertainen.
Olen ottanut jo. Rokotteesta yli kuukausi ja mulla pitäisi nyt ekan piikin jälkeen olla jo aika hyvä suoja koronaa vastaan. Tietysti kauhistuttaa nuo veritulppajutut ja täytyyhän ne tietysti selvittää ja kunnolla! Toisaalta koronan sairastaminen nostaa veritulpan riskin kolminkertaiseksi influenssaan verrattun, joten korona vai AstraZeneca, niin ehdottomasti jälkimmäinen.
Tämän kaltainen ajattelu oli aiemmin itselleni vierasta eli olen luottanut suomalaisiin terveysviranomaisiin. Nyt usko kuitenkin joutui koetukselle ihmisten älykkyyttä aliarvioivan tiedottamisen takia. Eipä suomalaiset journalistitkaan ole uskaltaneet haastaa näkemyksiä, joihin kuitenkin on olemassa tietoa muiden maiden medioissa, joissa haittavaiktuksia on ollut enemmän. Pahimmillaan muitakaan rokotteita ei uskalleta ottaa, kun tiedotus on tätä tasoa mitä se on ollut.