Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin muuttaa pohjanmaalle, mutta kannattaako?

Vierailija
16.03.2021 |

Haaveissa vapaa elämä pohjanmaalla, oma koti, lemmikki, auto, mies ja perhe, ystäviä sekä hyväpalkkainen työ. Onko mahdollinen vai mahdoton haave? Perustelut olisi mukava kuulla. Sanotaan nyt, etten tunne sieltä ketään mutta olen muodostanut kuvan pohjanmaasta rauhallisena ja hyvänä paikkana.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä se sinun käsittämäsi "pohjanmaa" on? Seinäjoella, Vaasassa, Pietarsaaressa, Kokkolassa, Ylivieskassa, Kalajoella, Oulussa vai jossain näiden pitäjien reunamilla? Pohjanmaa on aika laaja käsite, on olemassa Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa, Etelä-Pohjanmaa, Pohjois-Pohjanmaa. Valinnanvaraa siis on asuinpaikan suhteen ja kaikissa on omat ominaispiirteensä.

Ajattelen pohjanmaata kokonaisuutena ja etsin tietoa mikä olisi itselle paras vaihtoehto asua ja elää. Oulua on kehuttu ja olen siellä käynyt usein työn perässä. Ap

No en noita oululaisia pohjalaisiksi laske. Puhuvat mie ja sie.

Vierailija
62/73 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäjoki ❤️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee sitä! Älä ainakaan Vaasaan tai lähiseuduille. Asuin monta vuotta ja rakastuin siihen luontoon. Olen yhä sitä mieltä, että Merenkurkku ja rannikko on kauneimpia paikkoja tässä maassa, MUTTA ne ihmiset. Ei nyt toki kaikki, mutta liian moni. Ensimmäisellä sivulla oikein osuva kommentti. Toinen juttu on nämä mainitut uusvaasalaiset. Riittävän monta kertaa tuli pelättyä. Ja toki alueen päihdeongelma. Jos olisin silloin tiennyt mitä tiedän nyt, olisi jäänyt se kokemus kokematta ja varmasti parempi niin.

Vierailija
64/73 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan muuta Etelä-Pohjanmaalle. Itse ajauduin tänne vuosia sitten ja en voi sanoa sen olleen paras vaihtoehto. Piti aikoinaan valita kahdesta huonosta vaihtoehdosta ja niinpä olen täällä vieläkin. Mieleen on jäänyt lähinnä se, että on tärkeää mistä suvusta olet, kuinka monta lasta sinulla on, oletko lesta tai omistatko maata tai metsää. Muulla ei olekaan sitten paljon väliä, mutta toisaalta toisista pahan puhuminen on silti kivaa. Mietin tässä vaan, että kumpi on pahempi Pori vai paikka jossa nyt asun. En ole päättänyt vieläkään.

Vierailija
65/73 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ainakaan muuta Etelä-Pohjanmaalle. Itse ajauduin tänne vuosia sitten ja en voi sanoa sen olleen paras vaihtoehto. Piti aikoinaan valita kahdesta huonosta vaihtoehdosta ja niinpä olen täällä vieläkin. Mieleen on jäänyt lähinnä se, että on tärkeää mistä suvusta olet, kuinka monta lasta sinulla on, oletko lesta tai omistatko maata tai metsää. Muulla ei olekaan sitten paljon väliä, mutta toisaalta toisista pahan puhuminen on silti kivaa. Mietin tässä vaan, että kumpi on pahempi Pori vai paikka jossa nyt asun. En ole päättänyt vieläkään.

Joo. Siis ollaanko missään niin kaksinaamaisia kuin Pohjanmaalla? Selän takana puhutaan toisista paljon pahaa, ollaan jämähdetty jonnekin menneisyyteen ja ollaan ahdasmielisiä niissä omissa kuppikunnissa, joista niistäkin puhutaan pahaa tilaisuuden tullen. Miehet myös.

Vierailija
66/73 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä nottaalaisista porilaisista. Asuin muutaman vuoden pääkaupunkiseudulla ja ahdistuin niin paljon, että piti muuttaa muualle. Työ- ja koulukavereina on ollut lestoja (itse en ole), mutta ei ole ollut mitään ongelmaa.

Vierailija
67/73 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Siis ollaanko missään niin kaksinaamaisia kuin Pohjanmaalla? Selän takana puhutaan toisista paljon pahaa, ollaan jämähdetty jonnekin menneisyyteen ja ollaan ahdasmielisiä niissä omissa kuppikunnissa, joista niistäkin puhutaan pahaa tilaisuuden tullen. Miehet myös.

Samaa voin sanoa ainoastaan pk-seutulaisista myös miehistä x 100.

Vierailija
68/73 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa voin sanoa ainoastaan pk-seutulaisista myös miehistä x 100.

Pk-seudulla ollaan kyllä ihan avoimen v*ttumaisia ja nyrpeitä. Tykkään siitä kuitenkin enemmän kuin selkäänpuukottamisen meiningistä.

Vierailija
69/73 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaasassa paljon niitä mistä ei saa puhua. Seinäjoki siinä suhteessa paljon parempi.

Ei yhtää sen kummee, maahanmuutajia myös rikastuttamassa ja itte seinäjokiset on töykeitä ja sieltä kaikkialle on pitkä matka.

Vierailija
70/73 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justihin tultihin tupahan. Tuikkaan kohta koko mattokutomon tulehen.

Vierailija
71/73 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

72/73 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihmeen Pohjanmaalla kaikki asuu, kun tuollaista on? 🤔 Mä oon asunu ikäni E-Pohjanmaalla, enkä ole huomannut mitään.

Vierailija
73/73 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä serkumpi sitä herkumpi -sanonta Pohjanmaalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi