Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin muuttaa pohjanmaalle, mutta kannattaako?

Vierailija
16.03.2021 |

Haaveissa vapaa elämä pohjanmaalla, oma koti, lemmikki, auto, mies ja perhe, ystäviä sekä hyväpalkkainen työ. Onko mahdollinen vai mahdoton haave? Perustelut olisi mukava kuulla. Sanotaan nyt, etten tunne sieltä ketään mutta olen muodostanut kuvan pohjanmaasta rauhallisena ja hyvänä paikkana.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa, jos tykkäät hopeavedestä.

Vierailija
2/73 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohojalaasten kans tuloo toimehen ku on vaan aina samaa mieltä meirän kans!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jaksaisi niiden asennetta ja aina oikeassa olemista. Mun luonteella oltaisiin aina sotajalalla.

Vierailija
4/73 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ensin kansanopiston ruotsinkielen kurssit.

Vierailija
5/73 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjanmaalle kyllä, Etelä-Pohjanmaalle ei. Vaasanseudulla maksetaan työstä vielä kunnon palkkaa mutta kaikki Etelä-Pohjanmaalta haiskahtavat on lähinnä täysiä lyöppäreitä.

Vierailija
6/73 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi muuttaa koska tuntuu ettei sopisi joukkoon, paitsi parin erilaisen kanssa saattaisi lyöttäytyä yhteen. Joten ei toimi kaikille. :) Se murre tekee hulluksi.

Vierailija
7/73 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

känkkäränkkä kirjoitti:

Itse en jaksaisi niiden asennetta ja aina oikeassa olemista. Mun luonteella oltaisiin aina sotajalalla.

Kerrotko enemmän?

Vierailija
8/73 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nurkkakuntaisuutta voi olla. 

Vierailija
9/73 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se sinun käsittämäsi "pohjanmaa" on? Seinäjoella, Vaasassa, Pietarsaaressa, Kokkolassa, Ylivieskassa, Kalajoella, Oulussa vai jossain näiden pitäjien reunamilla? Pohjanmaa on aika laaja käsite, on olemassa Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa, Etelä-Pohjanmaa, Pohjois-Pohjanmaa. Valinnanvaraa siis on asuinpaikan suhteen ja kaikissa on omat ominaispiirteensä.

Vierailija
10/73 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsin kielen taidot on hallinnassa, vaikken ole suomenruotsalainen. Ap

Vierailija
11/73 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi muuttaa koska tuntuu ettei sopisi joukkoon, paitsi parin erilaisen kanssa saattaisi lyöttäytyä yhteen. Joten ei toimi kaikille. :) Se murre tekee hulluksi.

Mikä niistä monista murteista, joita alueella puhutaan? Ruotsinkieliset murteet voivat kyllä olla aika kinkkisiä kouluruotsilla ymmärrettäväksi. Oulussa taas puhutaan aivan eri murretta kuin Seinäjoella.

Vierailija
12/73 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjanmaa on ihan tavallinen paikka. Tavallisia ihmisiä ja ihmiskohtalaita. Ihan yhtä hyvä tai huono kuin Turku, Helsnki, Oulu tai Kuusamo. Ei mitään uutta tai ihmeellistä. Normisettiä. Jos kysyt paikallisilta, niin ne luulee olevansa lumihiutaleita, vaikkei sitä nimitystä käytäkään.

Vierailija
13/73 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa piilottaa puukot kotona.

Vierailija
14/73 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsin kielen taidot on hallinnassa, vaikken ole suomenruotsalainen. Ap

Hyvä homma. Ei ehkä silti riitä piireihin tuollapäin. Viittaan tällä viimeisimpiin lehtijuttuihin aiheesta.

Vierailija
15/73 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastahan sinä olit menossa Lappiin!  Koeta nyt päättää...

Vierailija
16/73 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Pohjois-Pohjanmaalle. Täällä on sivistyksen parissa viihtyviä ihmisiä, luonto kuitenkin lähellä. Täällä ei litkitä hopeavettä.

Vierailija
17/73 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjalainen mies ei pelkää mitään muuta kuin pientä palkkaa.

18/73 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa!! Täälon maailman paras huvipuistotki! 🤩 Eikä me ny nii maharottoma hankalia olla, mitä jokku väittää 😄

Vierailija
19/73 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet savolainen niin ei kannata muuttaa, savolaiset ei kotiudu. Pohjanmaalla on häissäkin tunnelma kuin Savossa hautajaisissa, ei kuulu muuta kuin kahvikuppien kilinä kun lusikalla hämmentää.

Vierailija
20/73 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjalaiset luulee itse olevansa jotenkin erinomaisia. Oon nauranu asialle jo 80-luvulta asti. Mediakin on hurahtanut välillä tähän, ja luulee, että ne ois jotenkin erikoisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi