Surkea totuus pienituloisuudesta: Yksiöön ei kehtaa kutsua ketään kylään :(
Ei tänne mahtuisi ystäviä illanviettoon normaalien asioiden pariin kuten syömään yhdessä. Tämän lisäksi vielä surkea äänieristys ja seinää hakkaava naapurimummo joka raivostuu jo ihan pienimmästä äänestä vaikkei olisi edes hiljaisuuden aika. Yksiössä elävän on pakko syrjäytyä ja olla tekemättä mitään kotonaan ettei vaan ärsyttäisi naapurimummoa.
Kommentit (62)
Mulla on 110m2 rivari hyvien kulkuyhteyksien päässä pk-seudulla ja yritin ennen koronaa yli 3v saada ihmisiä illanviettoon ilman tulosta.
Minä asun yksiössä, täällä on normaalia leveämpi parisänky, tuolit useammalle ihmiselle olohuoneessa ja keittiöön mahtuu iso ruokapöytä sekä kolme tuolia. Neliöitä 34 ja hintaa alle 500€ isossa kaupungissa. En vain ole änkenyt ihan keskustaan.
Miten niin ei kehtaa? Mitä se kenellekään kuuluu miten asut? Elleivät suvaitse tulla, heivaa moiset "ystävät"!
Hanki ystäviä jotka ovat yhtä köyhiä kuin sinä, kaikilla pikkuyksiö ja jollain tavalla häiritseviä naapureita.
Ei tuossa ole oikeasti mitään hävettävää. Kokeilepa asua täysin räjähtäneessä hometalossa. Kadehdin sinulta sitä yksiötäsi.
Vai yrittää trolli taas saada köyhien haukkumisketjua aikaan.
Aijaa. Asuin yli kymmenen vuotta yksiössä, eikä vieraiden kutsuminen ollut mikään ongelma. Minulle oli sisustusprioriteetti aina ruokapöytä ja kunnollinen sellainen mahtuu hyvin yksiöön. Kuuden hengen päivällinen onnistui mainiosti pienessäkin kämpässä. Sohvaa minulla ei koskaan ollut, koska panostin ruoanlaittotilaan yksiössäkin.
Äänieristysongelmat ja rasittavat naapurit eivät taas liity asunnon kokoon mitenkään.
Nyt ei ole oikea aika kutsua vieraita.
Noita seinää hakkaavia mummoja voi tulla kyllä naapuriksi vaikka asuisit kolmiossa. Ei se ole mikään yksiöiden ominaispiirre.
Kyllä mulla kävi vieraita kun asuin yksiössä. En edes tajunnut että siinä olisi jotain hävettävää. Yövieraitakin kävi usein.
Kutsu se mummo illanviettoon niin lakkaa huuto.
Vierailija kirjoitti:
Minä asun yksiössä, täällä on normaalia leveämpi parisänky, tuolit useammalle ihmiselle olohuoneessa ja keittiöön mahtuu iso ruokapöytä sekä kolme tuolia. Neliöitä 34 ja hintaa alle 500€ isossa kaupungissa. En vain ole änkenyt ihan keskustaan.
Anteeks nyt mutta nyt kuulostaa höpö-höpö jutuilta. Mulla on neliöitä saman verran eikä tänne mahdu yhtään mitään noista. Vain AV palstalla autoon menee 10e kk, Ruokaan riittää 15 e kk ja yksiöön mahtuu ruokailuhuone, olohuone, makuuhuone ja flyygeli.
Ihan yhtä lailla se surkea äänieristys ja seinää hakkaavat naapurit piinaavat isommissakin kerrostaloasunnoissa...
Jos sulla on ystäviä, niin kutsu heidät! Korona-aikana yksi kerrallaan. Elämä on nyt, älä häpeä ja sitkuttele. Anna palaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeks nyt mutta nyt kuulostaa höpö-höpö jutuilta. Mulla on neliöitä saman verran eikä tänne mahdu yhtään mitään noista. Vain AV palstalla autoon menee 10e kk, Ruokaan riittää 15 e kk ja yksiöön mahtuu ruokailuhuone, olohuone, makuuhuone ja flyygeli.
Iso ruokapöytä voi tarkoittaa toisen mielestä pientä pöytää. Kolme tuolia pöydän ympärillä viittaa pienehköön pöytään. Parisängyn saa kyllä mahtumaan 30 neliöön.
Eikun vaihda asuntoa tai siivoot ja otat uuden asenteen joten voit kutsua kylään mutta et niitä jotka varastaa sun tavarat . Osta ylimääräinen patja lattialle kaverit voi yöpyä.Hyvää musiikkia ja viiniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mäkään tajua näitä juttuja. Asuin 31 neliön yksiössä ja ei siellä mitään keittiötä ollut, keittokomero vaan ja mulla oli siellä 4 hengen ruokapöytä seinää vasten joka vei koko tilan. Itse asuinhuoneessa oli yhden hengen sänky, lipasto, pieni työpöytä ja kaksi pientä nojatuolia, nämä mahtui huoneeseen juuri ja juuri .
asenteet sermejä seiniksi niin että yxiösi onkin yhtäkkiä vaikkapa hulppea 10 h + kk + saunaosasto. jokaiselle oma looshi!!
👍
Yhtälailla ei kehtaa jos on tavallista tilavampi.