Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin miesystävä vihaa äitiään, miten kertoa kauniisti naisystävälle, että mielestäni hän on vaarassa

Vierailija
16.03.2021 |

Olen vaikeassa tilanteessa, koska en halua tulla koetuksi negatiivisena, vaan kannustaa paria, jotka ovat 24 nainen ja 27 mies ja olleet vuoden yhdessä.

Tapasin heitä ja juteltiin miten heillä menee, mies syyttää naista mm uskottomuudesta, kun todellisuudessa kaverini joutui humalassa vieraan miehen kosketettelemaksi tanssilattialla, pahinta on tässä se että hän syyttää itseään, kun tarina antaa kuvan että hän on uhri.

Poikaystävän mielestä tyttöystävä petti! Mutta sanoo että antaa anteeksi.
Poikaystävä ei halua että tyttöystävä kertoo asiasta kenellekään (minulle kertoivat kun olen vanhempi ja halusivat neuvoja suhteessa) koska kokee että tämä "pettäminen" tuo hänelle häpeää, mutta tyttöystävä on luonnollisesti halunnut käsitellä asiaa perheensä ja ystäviensä kanssa.

Viimeksi kun tapasimme poikaystävä kertoi että ei ylipäänsä luota naisiin ja että tämä tyttöystävä on voittanut hänen luottamuksensa, mutta että hänen aitinsä petti hänen isäänsä ja että hän vihaa äitiään niin paljon että "voisi tappaa tämän".

Ehdotin kahden viikon taukoa, koska tämän nuorenparin välit ovat niin pahasti tulehtuneet. Olen sanonut tyttöystävälle että on riski olla miehen kanssa ja molempien pitäisi hakea apua, naisen siksi että miksi hän on kehittänyt läheisriippuvuuden mieheen ja miehen siksi ettei voi turvallisesti solmia suhteita naisiin jollei pääse kasittelemään tuota vihaa äitiinsä.

Olen sitä mieltä että naisen pitäisi jättää mies - jos mies ei hae apua - sillä tilanne voi eskaloitua pahastikin, eikö vaan?

Pelkään ottaa kantaa heidän suhteensa, koska se ei kuulu minulle, ovat aikuisia ihmisiä, mutta olen ennen kaikkea huolissani tästä nuoresta naisesta.

Miten te puhuisitte asiasta niin etteivät katkaise välejään minuun, koska he tuntuvat olevat todella riippuvaisia toisistaan ja negatiivisessa kierteessä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet jo puhunut suoraan. Muuta et voi. Kerro, että autat jos nainen haluaa jättää miehensä. Muussa tapauksessa en olisi edes yhteydessä.

Vierailija
2/5 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Hyvä kommentti. 

Olen myös kannustanut naista kertomaan mahdollisimman paljon tästä suhteesta vanhemmilleen jotka asuvat samassa kaupungissa, onhan hän vasta 24, ja että vanhemmat ottaisivat tässä 'suojelevan asenteen". Poikaystävä kertoi viimeksi että naisen vanhemmat 'vihaavat häntä", enkä yhtään ihmettele.

Mies on hyvä nuorimies, mutta oman perheensä, perhedraaman uhri, eikä mielestäni valmis suhteeseen kenenkään kanssa ilman että käsittelee suhdettaan äitiinsä.

Todella kirpaisee sydämestä kun mies sanoo selvinpäin ja tosissaan että voisi 'tappaa äitinsä". Sanoin siihen että ymmärrän että hän on vihainen äidilleen, mutta että tunne / ajatus on tuomittava, eikä sopiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla "hyvä nuorimies" jos haluaa tappaa äitinsä? Tai jos syyttää tyttöystävää pettämisestä tämän jouduttua väkivallan uhriksi?

Kuulostaa vaaralliselta tyypiltä.

Vierailija
4/5 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et valitettavasti voi tehdä juuri mitään. Tulee mieleen kaikki ne jutut, joissa kumppani on tap panut naisen. Lehdissä on ollut niitä vaikka kuinka paljon viime aikoina, ja kuvioon on aina liittynyt mustasukkaisuutta miehen puolelta.

Vierailija
5/5 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin naisen aikanaan kahdenkesken ja muistutin näistä murhista, joissa mies on tappanut naisen jonka on kokenut tuoneen hänelle häpeää, mutta nainen oli sitä mieltä että on eri asia. Minusta ei ole.

Olisiko ideaa että pyydän naista kertomaan kaiken äidilleen, johon hänellä on avoimet välit. Ainakin minun omatuntoni rauhoittuisi, jos asia siirtyisi enemmän tytön perheen keskuuteen. Alunperin hän alkoi puhua minulle koska ei ollut "uskaltanut puhua äidilleen" peläten äidin tuomitsevaa asennetta suhteeseen.