Mitähän myönteisiä puolia kuninkaallisessa elämässä on oikeasti?
Mietin siis näiden kuninkaallisten näkökulmasta, jos yritettäisiin hetkeksi "mennä heidän päään sisään". Mitkähän asiat siinä elämässä tuntuvat oikeasti, aidosti hyvältä ja positiiviselta?
Luulisi, ettei valtavat rikkaudetkaan tunnu noista miltään, kun ovat niihin niin tottuneita..
Pohditaan asiallisesti tästä näkökulmasta asiaa.
Kommentit (64)
Vaihtaisin paikkaa koska tahansa, mutta epäilen ettei kukaan kuninkaallinen vaihtaisi asemaansa kanssani.
Ja jotain kertoo se, että hyvin harva vapaaehtoisesti suostuu sellaisesta asemasta luopumaan. Ne harvat jotka niin ovat tehneet, ovat melkein aina katuneet.
Vallasta syöstyt kuninkaalliset teeskentelevät olevansa edelleen oikeita kuninkaallisia, katsokaa vaikka Kreikan ex-kuninkaan perhettä. Eivät ole päässeet yli kruunun menetyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä säälin prinssi Danielia. Mielestäni miehiselle miehelle ei sovi vaimon perässä kulkevan robotin rooli.
Ehkä hän ei halua olla "miehinen mies", eikä kaikkien tarvitsekaan.
Hänen luonteelleen varmaan sopii olla sellainen pehmeä perheenisä. Naimisiin (vapaaehtoisesti) mennessään näki ja hyväksyi tulevaisuutensa. Carl Philip on jotenkin saman oloinen. Hän lapsuusperheessään ja aikuisenakin on ollut enemmän tai vähemmän ujo ja vetäytyvä ja antanut esimerkiksi siskojensa nauttia huomiostaan.
Turhaa julkisuutta vierastavana en haluaisi olla kuninkaallinen, ainakaan hallitsijan suora jälkeläinen. Ilman julkisuutta nauttisin kyllä taloudellisesta riippumattomuudesta joka mahdollistaisi kaikkea mitä vaan tulee mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä säälin prinssi Danielia. Mielestäni miehiselle miehelle ei sovi vaimon perässä kulkevan robotin rooli.
Hänen luonteelleen varmaan sopii olla sellainen pehmeä perheenisä. Naimisiin (vapaaehtoisesti) mennessään näki ja hyväksyi tulevaisuutensa. Carl Philip on jotenkin saman oloinen. Hän lapsuusperheessään ja aikuisenakin on ollut enemmän tai vähemmän ujo ja vetäytyvä ja antanut esimerkiksi siskojensa nauttia huomiostaan.
Daniel on todellisuudessa perheen pää ja se, joka siinä perheessä määrää. Mistä tämä kuvitelma, että hän olisi joku pehmo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisuus käyttää todellisia asian tuntijoita ja parhaita kykyjä tarvittaessa .
Mutta mihin asiaan oikeastaan, kun ei sitä omaa elämää kovin vapaasti pääse rakentamaan...
Ei tarvitse värjötellä terveyskeskuksissa vaan saa parhaat lääkärit ja sairaalat.
Olen eläkeläinen Helsingissä. En jonota Terveyskeskuksissa. Olen Mehiläisen asiakas. Seuraava toimenpide Spirometria ennen rokotusta 1.4. Sydämen ohitusleikkaus tehtiin Mehiläisen sairaalassa. Hankkikaa ihmiset vakuutus.
Noh saat vielä satavuotiaana sydänleikkauksen, selviät siitä ja pääset hengissä kotiin. Mökinmummo ei tuollaiselta reissulta hengissä palaisi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Daniel on todellisuudessa perheen pää ja se, joka siinä perheessä määrää. Mistä tämä kuvitelma, että hän olisi joku pehmo?
Höpö höpö! Näyttää ihan nuttuskehvelitä vaimonsa helmoissa.
Ei ole edes mitenkään miehekkään näköinen öljyisessä kampauksessa. Puistattaa ajatuskin koskea rasvalettiä. Peseeköhän joka ilta vai onko tyynyssä suojus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole edes mitenkään miehekkään näköinen öljyisessä kampauksessa. Puistattaa ajatuskin koskea rasvalettiä. Peseeköhän joka ilta vai onko tyynyssä suojus.
Ulkonäkökö kertoo sinulle, millainen ihminen on siviilissä? Tietysti protokollan mukaan prinssipuoliso kulkee julkisissa tehtävissä vaimon jäljessä. Muu ei tulisi kuuloonkaan. Siviilissä hän on selkeästi perheen pää, jonka mielipide ratkaisee.
Jää ainakin historian kirjoihin. Joskus 200 vuoden päästäkin muistellaan 2000-luvulla elänyttä prinsessaa :D
Olisihan se kieltämättä aika kiehtovaa olla osa vuosisatoja maataan hallinnutta sukua. Aseman puolesta pääsisi myös näkemään ja kokemaan asioita joita näin taviksena ei osaisi koskaan edes kuvitella.
Tämmöinen vanha läski voi sanoa olevan ihan oikea prinsessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisuus käyttää todellisia asian tuntijoita ja parhaita kykyjä tarvittaessa .
Mutta mihin asiaan oikeastaan, kun ei sitä omaa elämää kovin vapaasti pääse rakentamaan...
Ei tarvitse värjötellä terveyskeskuksissa vaan saa parhaat lääkärit ja sairaalat.
Olen eläkeläinen Helsingissä. En jonota Terveyskeskuksissa. Olen Mehiläisen asiakas. Seuraava toimenpide Spirometria ennen rokotusta 1.4. Sydämen ohitusleikkaus tehtiin Mehiläisen sairaalassa. Hankkikaa ihmiset vakuutus.
Eikä sulla silti ole parhaita lääkäreitä ja sairaaloita. Edes Suomen mittakaavassa.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Olisi jännä tavata toisia kuninkaallisia, niinkuin komeaa Philippiä, Carl-Philipiä, Silviaa, Maximaa, jne.
Ne olisi kaikki sulle sukua. Sama kuin tapaisi anopin seitkytvuotispäivillä Anja-tätiä ja Mirkku-mummoa. Yhtä kiehtovaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle kävisi varmasti samalla tavalla kuin Meghanille. En sopeutuisi sääntöihin enkä protokollaan.
Olen voimakastahtoinen, minulla on voimakkaita mielipiteitä, enkä nöyristele ketään.
Meghan ei olekaan syntyjään kuninkaallinen.
Hienot talot, autot, vaatteet, korut, seurapiirit. Ikinä ei tarttis miettiä, mistä löytää rahaa, menestystä, ystäviä ja vaikutusvaltaa, kun ne tulevat syntymälahjana. Ei tartte etsiä puolisoa tinderissä.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten pitää kuitenkin esittää yleisölle, ettei olekaan parempi ihminen, aika vankila sekin. Olisi kiva, jos saisi edes rehellisesti pröystäillä ja kerskailla:)
Ei kai tässä länsimaisiin kuninkaallisiin näkökulmaa kavennettu. Kyllä jo vaikkapa Lähi-Idässä kuninkaalliset saavat ja niiden suorastaan pitää pröystäillä niin maan penteleesti.
Kyllä mä pidän pröystäilynä minkä tahansa hovin menoa. Ei kenelläkään normaali-ihmisellä ole varaa sellaiseen garderoobiin mitä kuninkaallisilla, samanlaisiin lomiin, palatseihin, kalusteisiin, remontteihin ja timantteihin.
Nykyisten ja tulevien hallitsijoiden (tai heidän lastensa ja puolisoidensa) elämässä on mielestäni vain vähän hyviä puolia. Ainoat mitä keksin:
- Täydellisesti istuvat, sinulle sopivat (muoto, väri, tyyli) vaatteet ja pukija, joka huolehtii, että sinulla on lempikenkiäsi aina varastossa, vaatteet ovat aina ehjät ja puhtaat ja tilaisuuteen sopivat.
- Ruoka on maistuvaa ja mieleistäsi
- Pääset tutustumaan kaikkiin mahdollisiin kohteisiin ja olet aina kartalla päivän politiikasta ja tapahtumista, vaikka sinulla ei niihin päätäntävaltaa olekaan
Huonoja puolia on vaikka kuinka paljon (turvallisuus, julkisuus, yksityisyyden puute jne.)
Sen sijaan kuningasperheeseen kuuluvat, mutta ilman titteliä olevat henkilöt ovat paljon vapaampia ja heillä on paljon enemmän hyviä puolia, ilman yhtä raskaita huonoja puolia. Esim. Zara Tindall, joka on kuningatar Elisabethin lapsenlapsi (Prinsessa Annen tytär) elää elämäänsä ilman titteliä (ilman edustusvelvollisuutta), mutta pääsee osallistumaan kuningasperheen perhejuhliin, juhlallisuuksiin ja isoäiti on yksi maailman varakkaimmista ihmisistä. Zara on voinut mennä naimisiin rygby-pelaajan kanssa ja hänen lapsensa elävät varmaankin suhteellisen tavallista, mutta varakasta ja etuoikeutettua elämää. He (ja muut vastaavassa asemassa olevat) ovat ainoita kuninkaallisen perheen jäseniä, joiden elämässä on mielestäni enemmän syntyperästä johtuvia hyviä puolia kuin huonoja puolia.
Nauttisin!
Ei ikinä tarvitsisi tehdä ruokaa, vihaan ruuanlaittoa. Palkkaisin itselleni hyvinvointivalmentajan, joka laatisi minulle kunto- ja ravitsemusohjelman. Söisin kokin valmistamia, dieetin mukaisia aterioita. Tuota pikaa olisin yhtä hoikka ja hyväkroppainen kuin Catherine, joka kuulemma noudattaa tiukkaa ruokavaliota, oliko se Dukan-dieetti.
Ottaisin koiran, vaikka useammankin, ja nauttisin koiran omistamisen hyvistä puolista pelkästään: kävelisin pitkiä lenkkejä Skotlannin nummilla ja harrastaisin jotain hauskaa sen kanssa. Koiran perustottelevaisuuskoulutuksen voisin ulkoistaa ammattilaiselle, samoin nuoren koiran päivittäisen viihdyttämisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole edes mitenkään miehekkään näköinen öljyisessä kampauksessa. Puistattaa ajatuskin koskea rasvalettiä. Peseeköhän joka ilta vai onko tyynyssä suojus.Ulkonäkökö kertoo sinulle, millainen ihminen on siviilissä? Tietysti protokollan mukaan prinssipuoliso kulkee julkisissa tehtävissä vaimon jäljessä. Muu ei tulisi kuuloonkaan. Siviilissä hän on selkeästi perheen pää, jonka mielipide ratkaisee.
Mistä tuo tieto, että Daniel on perheen pää?
Kultainen häkki.