Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut menevät opiskelemaan, ja sitten yrittävät päästä kaikesta mahdollisimman helpolla?

Vierailija
15.03.2021 |

Opiskeleminen on Suomessa vapaaehtoista. Miksi silti jotkut menevät opiskelemaan ja sitten opiskellessa yrittävät luistaa kaikesta mistä vain mahdollista, selvittävät mikä on minimi että joku opintopistemäärä tms. täyttyy, ei väliä tuleeko oppineeksi riittävästi, tai ei tunnu olevan edes halua oppia. Mitä ihmettä he aikovat sillä valmiilla tutkinnolla sitten tehdä? Sitten on motivoituneempia opiskelijoita joilla on suuri into asiaan ja he tekevät pelkästä innostuksesta paljon, jotta oppisivat ja kehittyisivät ja työllistyisivät. Eivät edes mieti mikä on vähimmäisvaatimus, se ylittyy automaattisesti.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta voisi vältellä työelämää :D

Vierailija
2/28 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No arvelevat, että tutkinto riittää. Joskus näin onnekkaasti voi käydäkin.

Mulla on yläkoulussa oppilaina näitä rimanhipojia, jotka kyselevät, että riittääks tää. Minä sanon joo. Oppilas saa vitosen ja ihmettelee, että sinähän sanoit, että tämä riittää. Joo, se minimi riittää läpimenoon.

Valitettavasti osa ihmisistä jää tälle teinitasolle. Mikään oma motivaatio ei herää vaan aina etsitään sitä helpointa reittiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin se riitti. 70-luvulla yliopistossa opiskellut sukulainen kysyi, kun olin nuori, miksi haluan hyviä arvosanoja, vaikka tärkeintä on saada tutkinto suoritettua.

Vierailija
4/28 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnossa saalistajakin säästelee energiaa ja väijyy pitkään kunnes hyökkää. Olisi typerää jahdata pitkiä matkoja saalista. Hyöty ja energiasuhde jäisi tappiolle.

Luonnossa aina mennään sieltä missä aita on matalin.

Sellainen ahkeruus ja itsensä marttyyrimäisesti ylittäminen liittyy kristillisyyteen.

Usein ne kympin oppilaat ovatkin kristittyjä, vaikka eivät välttämättä kävisi kirkossakaan tai eivät muka uskoisi.

Elävät kuitenkin kuten jeesustelijat elävät.

Vierailija
5/28 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä?

Vierailija
6/28 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pääse töihin ilman tutkintoa. Minulle opiskelu on elämässä sivuseikka mutta kuitenkin haluaisin joskus saada työpaikan. Ei väliä mikä kunhan sillä elää.

Ei ole alavalinnasta kiinni vain ihan persoonastani. Olen lapsesta saakka haaveillut lähinnä omasta perheestä ja matkustelusta. Ura ei ole kiinnostanut koskaan.

Vierailija
7/28 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne haluaa vain saada mahdollisimman nopeasti sen paperin, jotta voi sitten kirjoittaa LinkedIniin ja Faceen että on jonkun tietyn alan maisteri vuonna x ja kertoa sukulaisille ja kavereille. Luottavat siihen ettei kukaan arvosanoja kysele edes töitä hakiessa.

Vierailija
8/28 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten se pelkkä tutkinto riittää. Arvosanoja harvemmin kukaan kyselee ja monilla aloilla 90% opiskeltavista asioista on hyödyttömiä työelämässä. Miksi siis panostaa paskaan, kun vähemmälläkin saa paperin kouraan?

Vierailija
9/28 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole niille motivoituneille opiskelijoille parempi, että muut löysäilevät? Pääsevät sitten itse helpommin töihin. Jos kaikki yrittäisivät täysillä, kaikilla olisi vaikeampaa. Vai onko sittenkin niin, että motivoituneita ärsyttää ja kadehdituttaa, että jotkut löysäilijät pääsevät kuitenkin parempiin töihin kuin he itse?

Vierailija
10/28 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja velvoitti hankkimaan pilipalitutkinnon. En todellakaan panostanut yhtään enempää kuin läpipääsemiseen tarvittiin. Sain tutkinnon ja työpaikkani säilyi. Ilman tutkintoa olisi tullut kenkää. 

Vierailija
11/28 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitosia ja nelosia tipahtelee puolittaisellakin tekemisellä, joten en keksi yhtään syytä, miksi pitäisi persaus ruvella raataa.

Vierailija
12/28 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse olen töitä hakenut, niin useimpia työnantajia kiinnostaa vain, että tutkinto on suoritettu ja mielellään nopeasti. Tutkinnon suorittamisella osoittaa, että ei jätä asioita roikkumaan. Arvosanoista ovat aika harvat olleet kiinnostuneita. Teknisellä alalla olen, ei alani hommiin ole tutkinto yleensä edes pätevyysvaatimuksena, mutta kyllä sen suorittamista silti arvostetaan. 

Vierailija
13/28 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintopisteitä pitää suorittaa tietty määrä. Ensisijaista on, että ne saa varmasti tehtyä, vasta sen jälkeen voi miettiä itse oppimista, jos jää aikaa.

Vierailija
14/28 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylllä moni työ on nykyäään luovaa ja vaihtelee. Elii monesti työ tekijäänsä neuvoo. Eli ei ole valmista selitystä antaa sille mikä olisi oikein ja mikä vääärin vaaan se on suhteeessa siihen mitä odotetaaan.

Vierailija
15/28 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylllä moni työ on nykyäään luovaa ja vaihtelee. Elii monesti työ tekijäänsä neuvoo. Eli ei ole valmista selitystä antaa sille mikä olisi oikein ja mikä vääärin vaaan se on suhteeessa siihen mitä odotetaaan.

Siiinä ne ihmisen kyvyt oikeastaaan vasta punnitaan kun tullaan sen paikan eteen mitä sinulla on antaa vaihtoehtoja sille miten edetäään ja toimitaaan erilaisissa tilanteisssa. Siiinä kirjaviisaus toimii tukena mutta pitäää kyetä soveltamaan opittua erilaisiiin tilanteisiiin.

Vierailija
16/28 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä?

Tästä syystä.

Vierailija
17/28 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ne tutkinot tentit ja muut on pelkkää tiedon siirtämistä paperista toiseen, ei numeroilla tai gradujen arvosanoilla ole niin merkitystä, itselläkin oli aikaisempi gradu eximia eli toiseksi paras ladaturin jaälkeen ja ihan mielenkiinnosta sitä tutkin historiaan vuoden ajan samalla harrastellen muuta ja opiskellen mitä halusin, en ssaaanut töitä vuosiin enkä tiennyt mitä tutkinnollani tekee.

toisen tutkinnon tein teologiaan 2 vuodessa ja kopsasin edellisen graduni siihen parissa viikossa muuttaen otsikoita. pilipalitentit luin wikipedian ja sisällysluettelon kautta ja pärjäsin koska ykleistietoni oli hyvä aiheesta ja sitten olin hyvä kielissä ja sain parhaat arvosanat hepreassa vaikka olin aina krapulassa luennoilla aamulla.

mitä muistat opinnoistasi oikeastaan? ellei ne ole jotain kädentaitoja kuten muurarin tai puusepän hommia, kaikki turha lukeminen on paskaa

mutta mitä muistan tenteistä? kirjoista? en oikeastaan mitään. korkeintaan kopioimisen ja kirjoittamisen taito pysyi hyvänä.

muistan joku tyttelin teologisesta joka meni tenttimään saman tentin uudestaan vain SAADAKSEEN PAREMMAN ARVOSANAN! SIIS uskomatonta energian ja ajan hukkausta moiseen paskaan.

töitä en saa koska en osaa etsiä ja vihaan kirkkopaskaa ja naispappipaskaa ja homopaskaa ja oikeasti kaikki on paskaa, koulut on paskaa ja kaikki aineet. ala-asteen opena olen ollut 2-3 vuotta mutta se olikin paskaa ja pistin oppilaat tekemään itse tehtäviä.

Vierailija
18/28 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muista, mutta minulla on siihen kaksi syytä:

1) Haluan mahdollisimman nopeasti haaveammattiini, jotta voin elää ilman tukia ja alkaa tienata rahaa, jonka avulla toteutan muita unelmiani.

2) Opiskelijaelämä on p*rseestä. En aio elää sitä kuukauttakaan enempää kuin on pakko, ja aion panostaa vain sen verran että uskon selviytyväni työelämässä. Lukiossa paloin abivuonna totaalisesti loppuun, ei kiitos enää ikinä uudelleen.

Vierailija
19/28 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja veljeni ei pärjännyt hepreassa lainkaan ja teki sen kurssin 3 kertaa ja gradun sai armosta läpi approbaatturilla eli huonooimmalal tuloksella, itse olin tutkijatyyppiä hän ei. hän silti sai viran ja oli pappina 12 vuotta. mä en- vaaan työttömänä, kaikki sen syytä että teidän suomalaisten yhteiskunta on paskaa

Vierailija
20/28 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse lastenhoitaja lähihoitajan koulutuksella ja ohjaan työssäoppimista ja otan vastaan näyttöjä. Kyllä huomaa että jotkut tulevat alalle koska on töitä tarjolla ja kouluun pääsee sisään kuka vaan. Tehtäviä ei tehdä tai palautetaan keskeneräisenä. Jotkut suoraan ilmoittavat että tähtäävät 1, arvostelu 1-3.... kunhan pääsevät läpi. Laiskoja ja arvaamattomia mielenterveys potilaita osa näistä opiskelijoista. Toki on loistaviakin, mutta kyllä huomaa tason laskeneen lähiaikoina.