Maskipakko ärsyttää.
Maskipakko julkisissa ärsyttää. En ole ikinä ennen edes pitänyt kasvomaskia naamalla, mutta nyt ei pääse edes bussiin ellei ole maski kasvoilla. Alapas siinä sitten joka päivä 2×30 minuuttia kulkemaan bussilla töihin ja takaisin maski naamassa, kun ei saa edes happea ja päätä alkaa särkemään. Ei se maski muutenkaan mitään suojaa. Pahentaa vain tilannetta kun monet ei osaa käyttää sitä oikein. Täytynee alkaa väittää bussikuskille että en voi pitää maskia jonkun terveydellisen syyn takia.
Kommentit (178)
Luulet siis että se maski ei meitä tunnollisesti sitä käyttäviä ärsytä ja aiheuta päänsärkyä?
Tämä korona-aika on todistanut että ihmisten itsekkyyden määrä on rajaton.
Vierailija kirjoitti:
Luulet siis että se maski ei meitä tunnollisesti sitä käyttäviä ärsytä ja aiheuta päänsärkyä?
Tämä korona-aika on todistanut että ihmisten itsekkyyden määrä on rajaton.
Liiasta tunnollisuudesta voi kukin syyttää ihan itseään.
Teet siihen maskiin viillot niin ilma pääsee läpi. Kosmeettisista syistähän sitä vain pidetään ja tuomaan hysteerikoille turvallisuuden tunnetta.
Voi voi raasua! Yrittäisit nyt kerrankin ajatella muutakin kuin omaa napaasi.
Voi nyyhkis. Kertakäyttömaskin kanssa hengitys ei ole edes vaikeaa. Jätä suosiolla ne Finlaysonin ja Marimekon kangasmaskit kauppaan ja osta niitä kertakäyttöisiä.
Tekis mieli aina ampua itsensä kun joku valittaa, että joutuu käyttämään maskia 15 min, 30 min, tunnin. Itse joudun pitämään maskia koko työvuoron ajan ja sen lisäksi julkisissa mennessä ja tullessa.
Vierailija kirjoitti:
Tekis mieli aina ampua itsensä kun joku valittaa, että joutuu käyttämään maskia 15 min, 30 min, tunnin. Itse joudun pitämään maskia koko työvuoron ajan ja sen lisäksi julkisissa mennessä ja tullessa.
Ota se pois.
Missä on maskipakko, ne on edelleen suositusksia, ei tarvi pitää jos on ongelmia terveydessä ja niihin ei todistuksia tarvitse, sanottiin jopa uutisissa aamullakin.
Pakkohan ei ole vaan pelkkiä suosituksia. Eikä se maski sinua kuitenkaan suojaa vaan estää sinua tartuttamasta muita, joten jos et välitä muiden hyvinvoinnista niin mitä sitä sitten turhaa vitutusta vaivautua sietämään, en minäkään jaksa kun lasitkin menee huuruun. Täällä on ihmisiä muutenkin ihan liikaa niin tällainen harvennus tekee vaan hyvää. Ja jos muut haluaisivat oikeasti välttää tartunnan niin pitäisivät maskeja missä on suodattimet, halvemmaksi muutenkin tulisi kun ei ole mitään kertakäyttöisiä paperista taiteltuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota se pois.
En voi koska työnantaja velvoittaa siihen ja HSL:lle tuli just maskipakko. Olen myös saanut hyötyä maskin käytöstä.
No siitä yhdestä maskittomasta bussissa yskijästä seurasi yli 60 jatkotartuntaa. Että yritä nyt vaan jaksaa.
Kertokaa muuten te, jotka pidätte maskia leualla, että mitä ihmeen virkaa sillä siinä on?
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan sano mitään jos ei käytä...
Mä sanon. Ja niin että kuuluu, ja tulee hyvin selväksi mitä tuollaisista apinoista ajattelen! Ihan kuin se maski niin mukava muillekaan olisi, mutta sitä pidetään kun on tarve! Tuollaiset ap:n kaltaiset vinkujat voi kävellä jos ei sovi noudattaa samoja sääntöjä kuin muut!
Vierailija kirjoitti:
Pakkohan ei ole vaan pelkkiä suosituksia. Eikä se maski sinua kuitenkaan suojaa vaan estää sinua tartuttamasta muita, joten jos et välitä muiden hyvinvoinnista niin mitä sitä sitten turhaa vitutusta vaivautua sietämään, en minäkään jaksa kun lasitkin menee huuruun. Täällä on ihmisiä muutenkin ihan liikaa niin tällainen harvennus tekee vaan hyvää. Ja jos muut haluaisivat oikeasti välttää tartunnan niin pitäisivät maskeja missä on suodattimet, halvemmaksi muutenkin tulisi kun ei ole mitään kertakäyttöisiä paperista taiteltuja.
Ei muuten ole enää suositus vaan pakko. Tajuatko? P-A-K-K-O!
Kohta tulee taas kaupunkipyörät nii varmaa pystyy sen 30min matkan myös polkea jos ei muiden suojeleminen kiinnosta. Käytätkö muuten kypärääkään?
Miten kukaan enää kehtaa olla käyttämättä? Tai uskaltaa! Ihan varmasti alkaa johtaa ihan nyrkkitappeluihin kun tunnollisesti maskia käyttäviä alkaa tarpeeksi ärsyttämään. Tänään jo bussissa kävi yksi pariskunta aika hiilenä kun kyytiin tuli tummaihoinen nainen ilman maskia.
Vierailija kirjoitti:
Äläpä lupaile liikoja! Odotahan kun satut samaan bussiin mun kanssa...