Mies muuttamassa yhteen kanssani, vaatii että 5-vuotias jakaisi huoneen 16v teinini kanssa (vain yksi ylimääräinen makuuhuone joka teinin käytössä)
Tytär ei todellakaan ole innoissaan ajatuksesta, että huoneeseen muuttaisi 4v villi pikkupoika. Pitäisikö vaan sanoa, että nyt ei mahda mitään kun ylimääräisiä huoneita ei ole. Vai ehkä mieluummin olohuoneeseen oma "nurkkaus" jonne sänky, pöytä, leluja ym.?
Kommentit (57)
Meinaatte miehen kanssa, että se teini menisi sitten Pikku Kakkosen jälkeen nukkumaan tai lähinnä lukisi jotain kirjaa, ettei pienemmän unet häiriinny? Aamuisin sitten herättäisiin ennen kahdeksaa pojan kanssa aamutoimille. Aika jännä ettei 16v teini ole innoissaan.
Eikö se mies voi jakaa sen huoneen teinin kanssa?
Yhteenmuutolla voi olla taloudellista vaikutusta: asumistukeen, päivähoitomaksuun, opintotukeen, elatusmaksuihin. Lapsilisien yh-korotukset poistuvat.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ole parasta ettei mies muuta luoksesi. Problem solved.
Tuntuuko kauhean hienolta kun voi sanoa ”problem solved”, tyhmältä se ainakin näyttää. Miksi ei voi vaan sanoa, että ongelma ratkaistu?
Kylläpä sinä olet nolo.
Miksi ihmiset ei opi? Uusperhesekoilu on vain paskaa ja sitä ei edes kannat yrittäää.
Tulin vain sanomaan, että miten te jaksatte näitä hemmetin tyhmiä provoja?
Tämä palsta on nykyään ääliöitten kokoontumispaikka, minä poistun, en kuulu joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuuko kauhean hienolta kun voi sanoa ”problem solved”, tyhmältä se ainakin näyttää. Miksi ei voi vaan sanoa, että ongelma ratkaistu?
Kylläpä sinä olet nolo.
No katsos, työttömänä päivät makaava idiootti on oppinut palstalta kaksi sanaa englantia, pitäähän niitä päästä käyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä sinä olet nolo.No katsos, työttömänä päivät makaava idiootti on oppinut palstalta kaksi sanaa englantia, pitäähän niitä päästä käyttämään.
Nä on jotenkin niin säälittäviä nämä toopet jotka lähtee vouhottamaan näihin, yksi ääliö kirjoittaa typerän provon ja toiset ääliöt kommentoi.
Minä lähden lenkille, ei täällä ole mitään ihmiselle jolla on aivot.
Et todellakaan ota miestä asumaan luoksesi. Hän haluaa ilmaisen lastenvahdin sekä teinistäsi että sinusta. Syy yhteenmuuttoon on tasan se, että mies ei halua ITSE huolehtia kakarastaan ja mahdollisesti se, että hän on sössinyt raha-asiansa. Miten vot edes ajatella että teinisi joutuu ottamaan huoneeseensa vieraan mukulan? Jestas! Unohda koko juttu ja yhteenmuutto samoin.
Vaikka teillä olisi isompikin asunto, teinisi on murrosikäinen ja pelkästään se, että kaksi uutta ihmistä muuttaa HÄNEN kotiinsa, on liikaa tuossa vaiheessa. Mikä helvetin ”ylimääräinen” huone? Se on teinisi huone, ei ylimääräinen!
Minä muutin äitini, 5v pikkusiskoni ja äitini uuden miehen kanssa kolmioon 12vuotiaana. Alkuun saimme omat huoneet, äitini nukkui miehensä kanssa isossa olkkarissa.tätä iloa kesti kaksi vuotta, kunnes äitini ja mieheni päättivät lisääntyä. Jouduin pikkusiskoni, tuolloin 7v, itse olin 14v, kanssa jakamaan huoneen parin vuoden ajan, jotta äitini ja miehensä saivat oman makuuhuoneen uuden prinsessanssa kanssa. Olin ja olen edelleen helvetin katkera.
Vierailija kirjoitti:
Minä muutin äitini, 5v pikkusiskoni ja äitini uuden miehen kanssa kolmioon 12vuotiaana. Alkuun saimme omat huoneet, äitini nukkui miehensä kanssa isossa olkkarissa.tätä iloa kesti kaksi vuotta, kunnes äitini ja mieheni päättivät lisääntyä. Jouduin pikkusiskoni, tuolloin 7v, itse olin 14v, kanssa jakamaan huoneen parin vuoden ajan, jotta äitini ja miehensä saivat oman makuuhuoneen uuden prinsessanssa kanssa. Olin ja olen edelleen helvetin katkera.
Äitini ja miehensä, piti kirjoittaa :D
Jos noin järjettömiä ehdottaa, niin harkitse vielä kerran suhdetta uudelleen.
Isompi kämppä jossa lapsilla omat huoneet. Kai se mieskin tienaa.
AP on jo menetetty sielu, kun edes miettii tällaista. Ihan sama mitä vastaukset on.
Ei todellakaan pientä lasta teinin kanssa samaan huoneeseen. Nyt jäi vähän epäselväksi toi kuvio, mutta oliko siis näin että molemmat lapset on sinun ja asunnossa on kaksi makuuhuonetta? Näin käsitin, joten menen sillä olettamalla. Ja vaihtoehdot sulla on nämä:
1. Mies ei muuta asuntoon, vaan joko jatkatte erillään asumista tai sitten hankitte isomman asunnon.
2. Poika nukkuu teidän makuuhuoneessa. Ei kovin pitkäkestoinen ratkaisu, koska poikakin tulee tarvitsemaan omaa tilaa jossain vaiheessa. Ehkä teini on jo siinä vaiheessa muuttanut pois kotoa, mutta haluatko siihen tilanteeseen, että sun täytyy pahimmillaan painostaa teiniä muuttamaan, koska kotona ei vaan ole tilaa?
3. Olohuoneeseen tai mihin nyt mahtuukaan, rajataan vaikka hyllyllä tai sermillä tila joko teille tai pojalle. Tässä sama homma kuin ylemmässä, ei pitkäaikainen ratkaisu, jos laittaa pojan olohuoneeseen nukkumaan. Tässä myös hyvä huomioida, että muun perheen on sitten annettava pojalle nukkumisrauha, eli on otettava huomioon, että olohuone rauhoitetaan joka ikinen yö riittävän aikaisin ja se pysyy rauhallisena ja hiljaisena riittävän myöhään aamuun. Siinä ei saa teinin myöhäiset kotiintulot tai vanhempien tv:n tuijotus vaikuttaa pikkuveljen uniin.
Kyllä helpoimmalla pääsisitte, kun hankkisitte isomman asunnon. Kai siihen olisi varaakin, kun teitä jatkossa on kaksi maksamassa?