Milloin lakkasitte käyttämästä oikeaa kameraa?
Kommentit (40)
En ole vieläkään lakannut. Mulla on tämän hetken paras kamerapuhelin, mutta eihän se voita järkkäriä ja kunnon objektiiveja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa kun huomasin että kännykässä parempi kuvanlaatu. Reilu 5 vuotta sitten ehkä.
Sulla on ollut surkee pokkari kamera.
Optinen zoomi on ihanehdoton diki ja video-kameroissa.
Aika harvoin noita tulee enää kuvattua, sääli, HD-tason zoomaus videoita ei mun kännykällä kuvaa,
Zoomi on turha. Jaloilla zoomataan. Mulla on vain kiinteän polttovälin linssejä.
Käytän vielä oikeaa kameraa. Mun kännykässä on huono kamera mutta koska se on muuten hyvä ja siinä on tosi hyvä akku, niin en ole halunnut vaihtaa sitä uudempaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa kun huomasin että kännykässä parempi kuvanlaatu. Reilu 5 vuotta sitten ehkä.
Sulla on ollut surkee pokkari kamera.
Optinen zoomi on ihanehdoton diki ja video-kameroissa.
Aika harvoin noita tulee enää kuvattua, sääli, HD-tason zoomaus videoita ei mun kännykällä kuvaa,
Zoomi on turha. Jaloilla zoomataan. Mulla on vain kiinteän polttovälin linssejä.
Adidas zoomi on yksi käytetyimpiä ja toimivimpia.,
valitettavasti se ei toimi mm. ilmassa kävelyä eikä mahdollista myöskään seinien läpi kävelyä.
Tuskin sellaista aikaa tuleekaan, että kunnon järjestelmäkamerasta luopuisin. Nikon ❤️
Kännykällä on tosi hankalaa mitään tosissaan kuvata. Kännykkä ei vaan sovi itsellä käteen kuvaustarkoituksessa vaikka mitä tekisi 🙄
Kuvaan digitaalisella järjestelmäkameralla edelleen, etenkin lapsistamme otan kuvia sillä nykyään. Puhelimeni kamera ei pääse lähellekään järkkärin kuvanlaatua.
Kuvaan edelleen järjestelmäkameralla.
Ostin ensimmäisen kun olin 15v. Nyt olen 34v.
Puhelimella räpsin myös välillä mutta paljon laadukkaampaa jälkeä tulee ehdottomasti järkkärillä.
Miksi monet sanoo ettei jaksa kuskata järjestelmäkameraa mukana? Laukussahan se tulee helposti mukana.
Minnkälaisia kontakteja sulla on?
Vierailija kirjoitti:
Minnkälaisia kontakteja sulla on?
Kalsnikoov.
En ole lakannut. Kyllä tuolla 10 000e kamerakalustolla vähän parempia kuvia saa kuin kännykällä.
En ole kokonaan lopettanut, minulla on hyvä järkkäri. Mutta kieltämättä kun se on painava, otan sen harvemmin mukaan. Olen sillä viimeksi kesällä kuvaillut.
Myin viime vuonna järjestelmäkamerani. Sitä ei tullut käytettyä, vaikka kuvat oli parempia kuin puhelimen kuvat. En vaan jaksanut kanniskella sitä mukana enää, otan kuvat aina puhelimella. Mulla on vielä pieni digipokkari kyllä kamerana, enkä varmaan myy sitä koskaan koska se on tosi pieni ja kevyt, ja jos nyt joskus tarvisin oikeaa kameraa vielä, niin se riittää mulle.
Kännykässä on ihan hyvä kamera, tulipa sillä ja edelliselläkin räpsittyä melkoinen määrä kuvia noin vuodesta 2010 lähtien. Viime syksynä ostin uuden digipokkarin. Eipä kiinnosta enää älypuhelimella kuvaaminen; Sony ZV-1:llä saa parempia otoksia, myös hämärässä!
Johan on elämä mennyt oudoksi. Kamerankin täytyy olla pieni ja kevyt. Samoin tvn, tietokoneen, kuulokkeiden jne. varmaan autotkin on kohta kaikki mopoauton näköisiä.
Vierailija kirjoitti:
Johan on elämä mennyt oudoksi. Kamerankin täytyy olla pieni ja kevyt. Samoin tvn, tietokoneen, kuulokkeiden jne. varmaan autotkin on kohta kaikki mopoauton näköisiä.
Sähköatot johtaa siihen että ihmiset hankkii sähköpotkulaudan.
Käytän edelleen digikameraa. En kai minä nyt kaikkia valokuvia ota pelkästään puhelimella.
Kun järjestelmäkamerani hajosi, eikä sitten vain tullut enää hankittua uutta. Olisiko siitä nyt sitten viitisen vuotta aikaa, ehkä hieman enemmän.
Vähitellen sen jälkeen, kun ostin ensimmäisen älypuhelimeni 6 vuotta sitten. Alkuaikoina jaksoin vielä raahata puhelimen lisäksi isohkoa kameraa, mutta nyt en ole käyttänyt sitä moneen vuoteen. Minulla on ollut kaksi n. tonnin (tai vähän alle) maksavaa puhelinta (Samsung s7 ja nyt s20) ja kummassakin on parempi kuvanlaatu kuin vanhassa kamerassani. Ja en taas ole niin innokas valokuvaaja, että panostaisin kunnon järkkäriin. Panostan puhelimeen, jossa on hyvä kamera. Se riittää minulle.