Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

" poikien lauluja" ?

10.08.2006 |

Millasia lauluja laulatte pojille? itse olen laulanut lähinnä tyttöjen lauluja, ja olisi kiva laullaa muutakin kun intiaanin sotahuuto ja pikkumatin auto... vinkkejä kiitos (poika 3v)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatellut että tytöillä ja pojilla on erikseen laulutkin..?

Itse laulan pojalleni paljon ainakin oravanpesää, nuku-nuku-nurmilintua, hirmuisia merirosvoja, , purjelaivalaulua (sitä näin minä komena purjelaivan, joka aalloilla seilasi...). Ainakin nuo 2 viimeistä voisi luokitella poikamaisiksi.

Vierailija
2/7 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka toki niitä tyttönikin laulelee. Ainakin nämä ovat 2v pojan lemppareita:

Aa-aa auto, auto se kulkee maantietä pitkin

Pyörät ne pyörivät ympäri

Laiva, laiva, minnekä laiva menee

Tämän lisäksi kaikki " tyttölaulut" , unilauluna laulaa itsekseen Tiitiäinen, metsäläinen -laulua (Kirsi Kunnaksen sanat). Se on näköjään kiinni siitä mihin tottuu ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ajattele, että lauluja voisi jotenkin kategorioida sukupuolen mukaan, mutta laitan tässä nyt joitakin mitä meillä lauletaan (tytölle kylläkin), mutta minusta laulut tosiaan voisi ajatella sukupuolineutraaliksi alueeksi ;)

-minä olen pikkupoika posteljoon

-Chim chimanii (se nuohoojajuttu)

-lumiukot

-viisi pientä ankkaa

-korkeasaareen

-lintsillä

-aatsipoppaa

-popsi popsi porkkanaa

-laineilla keinui pieni lautta vain... (pingviini)

-Mikäs se tuolla kolottaa (auto, mopo, juna)

-bussilaulu

Nämä tuli lonkalta mieleen.

Hauskoja lauluhetkiä,

Vierailija
4/7 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppivat sitten kommunikoimaan paremmin naisten kanssa - ja toisinpäin.

Tällaisiako tarkoitit:

Pieni nokipoika vaan,

Minä olen pikkupoika postiljooni

Vierailija
5/7 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putte-Possun nimipäiville poika nauraa, samoin kuin Jänöjussin mäenlaskuille ja Mikki Hiirille.

Minusta ovat kivoja, sekä tytöille että pojille sopivia reippaita lauluja.

Vierailija
6/7 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta poikia kiinnostavaa aihepiiria löytyy esim. Urpo ja Turpo- levylta seka Urpon ja Turpon laulukirjasta (samat laulut molemmissa): Meidan 4.5v ja 3v tykkaavat esim ritari- ja merimiesaiheisista lauluista, joita noissa kokoelmissa on aika paljon.

Vierailija
7/7 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laulujen aihepiirit ovat lähempänä poikien kuin tyttöjen maailmaa. Itse en kuitenkaan ole koskaan ajatellut lauluista, että ne ovat joko " tyttöjen tai poikien lauluja" . Hassua :) Omia suosikkilaulujani lapsuudesta ovat mm. Intinaanin sotahuuto, Kimmon puuhevonen, Kapteeni Kalle ja hänen ystävänsä jne... Taitavat kaikki olla ns. poikien lauluja :D