Aloitukseni lonkan alueen kivusta ilmeisesti poistettu. Miten bursiittia hoidetaan?
Kommentit (11)
Jos haluaa ensin kokeilla kotikonsteja, niin rasituskielto ja venytysharjoituksia löytyy netistä.
Olen kärsinyt tuskallisista lonkkakivuista muutaman vuoden enkä ole saanut lääkäreiltä mitään apua. Jumppaa ehdotetaan ja sitä olen tehnyt vuosia ihan oma-aloitteisesti jo ennen heidän ohjeitaan.
Nyt vuoden alussa aloitin glukosamiinin ja tuntuu että olo on parempi, en ainakaan herää klo 03 tuskiin vaan saan nukuttua 05 saakka! Huomattava parannus.
Jumppa,laihdutus. Eisiihen ole oikeen mitään ihme-hoitoja
Millä tavalla tutkitaan onko kyseessä bursiitti?
Lepo siitä liikunnasta, mikä pahentaa. Kylmäpussi iltaisin. Kivun helpotettua hieronta ja jumppa. Näillä parantui mulla.
Viisi kiloa pois painosta, tyyny jalkojen väliin yöksi. Painon pudotus kaikkein tärkein asia.
Vierailija kirjoitti:
Viisi kiloa pois painosta, tyyny jalkojen väliin yöksi. Painon pudotus kaikkein tärkein asia.
Mä painan 62 kiloa ja bmi on n 22, alkoi kun painoin 55 kg. Ei johdu painosta vaan loukkaantumisesta minulla. Ei kannata yleistää.
Lääkärille, kortisonipiikki (jos siis tod. bursiitti), rasituskielto, kylmää (geeliä, välillä kylmäpussi), Panadol 1 g x 3/vrk. Voltaren- tms. voidetta voi myös käyttää. Kun helpottaa hiukan, voit aloittaa varovaiset venytykset.
Mä sain kortisonipiikin, tulehduskipulääkekuurin ja rasituskiellon. Myöhemmin vielä toisen piikin.