Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en laihdu? Ruokavalio + treenit

Vierailija
15.03.2021 |

Olen nyt kuukauden ajan ollut mahdollisimman vähähiilarisella ruokavaliolla, mutta tulokset ovat laihat toisin kuin minä pysyn vaan löysänä ylipainoisena. Onko tämä Ok tahti vai olenko vain hätäinen? Löhtöpainoni aamupainona oli 75,6kg ja tänä aamuna se oli 73kg. Olen valehtelematta tuntenut todella huutavaa nälkää monta kertaa ja kuvitellut hoikistuvani hyvin tämän ruokavalion myötä. Mutta ei.

Aamupala
Neljän viljan puuro
Marjoja 100g
Raejuusto
Kahvi ja soijamaito

Lounas
Mantelileipä (itsetehty hiilariton)
Kana/ kala 75g
Kasviksia 100g
Avokado puolikas
Öliiviöljy

Välipala
Manteleita
( joskus myös Omena )

Illallinen
Liha/ kala/ kana 75g
Avokado 50g
Kasviksia 100g
Oliiviöljy

Iltapala
Manteleita / hasselpähkinöitä 30g
Teetä soijamaidolla

Treenit lihaskuntoa 2-3krt viikossa, aerobista hiihtoa/ lenkkeilyä 2 kertaa viikossa.

Ikää 40.v
Mikä hitto tässä tökkii? Ikä?

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan sinä laihtunut! Kahden kilon kuukausitahtia eli juuri sopivasti.

Jos syöt aamupuuroa, ei ruokavaliosi ole mikään "mahdollisimman vähähiilihydraattinen". Ei sen tietenkään tarvitsekaan olla. Mutta jos kuvittelit noilla syömisilläsi saavasi niin dramaattisia tuloksia kuin jotkut karppaajat ovat raportoineet, niin turha toivo.

Vierailija
62/88 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuo kasvisten määrä on säännöstelty noin pieneksi? Onko se osa sitä vähähiilarisuutta?

Niitä voisit syövä reilusti enemmän, eikä ruokavalio menisi piloille. Oikeastaan niitä ei tarvitsisi tuolla tavoin edes punnita.

Puuron, leivän, manteleiden ja öljyn määräthän eivät tuosta sen sijaan käy ilmi. Niistä voit saada runsaastikin kaloreita.

Entä kuinka pitkä olet? On eri asia painaa 75 kiloa 150-senttisenä kuin 182-senttisenä. Oletko edes ylipainoinen? Jos et, on laihtuminen tietysti vaikeampaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka aikuinen syö väli- ja iltapaloja? Siinähän syy mikset laihdu jos joka välissä pitää popsia jotain. Jätä ensiksi ne pois.

Minä ja aika moni muukin.

Vierailija
64/88 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt liikaa, liian usein, liian myöhään, liikaa rasvaa ja kirjoitat substantiiveja isolla alkukirjaimella.

Noista substantiiveistako se johtuukin?

Vierailija
65/88 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöt liikaa, liian usein, liian myöhään, liikaa rasvaa ja kirjoitat substantiiveja isolla alkukirjaimella.

80% laihtumisesta on ruokavalion ansiosta. Treeni kasvattaa vaan lihasta (lisää painoa) jos kasvattaa.

Muista myös mittanauha ja lopeta se soijan syöminen.

Eli jos muutan substantiivit pieniin kirjaimiin, tehostuu painonpudotukseni huomattavasti. Tätä en olisi kyllä itse älynnyt kokeilla! Aivan uudenlainen lähestymistapa laihdutusprobleemaan!

Ap

Omituista tosiaan. Isoihinhan menee enemmän energiaa, kun pitää itse kirjaimen lisäksi painaa vielä shift-näppäintä. Tai siis ainakin jos kirjoittaa vanhanaikaisesti näppiksellä, kuten minä (tabletin käytöstä en tiedä). Tai jos on ihan kalkkis ja kirjoittaa kynällä, niin silloinkin isoihin pitää tehdä enemmän työtä.

Vierailija
66/88 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon turhaa rasvaa sulla tuossa listassa, öljyä ja rasvaisia pähkinöitä ym. Öljy on maailman kaloririkkain ruoka-aine. Karppaajien paasausta rasvan mättämisestä ei kannata kuunnella, karppauksen terveellisyyttä tai edes toimivuutta ei ole vielä tänäkään päivänä tieteellisesti todistettu. Nykyaikaisen lääketieteen ymmärryksen mukaan edelleen paras ja terveellisin ruokavalio on vähärasvainen, vähäsokerinen ja monipuolinen. Toki terveellisiä rasvahappoja pitää saada, mutta ei nyt joka aterialla tarvitse mitään rasvalisää. Rasva on äärimmäisen energiatiehää, sen koko tarkoitus biologiassa on toimia energian varastona. Laihduttajalle ei siis ole mitään järkeä syödä sitä koko ajan, vaikeuttaa laihdutusta todellakin.

Vierailija
67/88 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni paino putoaa mukavasti ilman nälkää.

0.5kg viikkovauhtia. (ikä 50v.)

Syön aika lailla noin kun ap kirjoitit.

180g lihaa, kalaa päivässä

4dl uuni tai höyrytettuja kasvikia juureksia

4dl juuresraastetta tai salaattia.

Aamukahvilla leipä 100% kaura tai ruis, salaatilla ja tomaatti, kurkkusiivuilla.

Aamupuuroon 1,25dl hiutaleita, 1dl marjoja ½dl rahkaa tai raejuustoa

Välipalaksi hedelmä ja 6 pähkinää

Iltapalaksi kuppi hyvää teetä.

Hiilariton ei oikein meille naisille sovi. Sopiva määrä hyviä hiilareita tasaa verensokeria ja pitää nälän loitolla.

Kokeile hiukan isompaa aamupuuroannosta ja kasvisten määrä ainakin tuplaten, ehkä kolminkertaisesti. Iso salaatti/raasteannos ennen lämmintäruokaa, täyttää vatsaa mukavasti.

Kehosi luulee että on nälkävuosi (koska kärsit jatkuvasti nälästä) ja pitää tiukasti kiinni rasvavarastoista. Kun syöt itsesi kylläiseksi, keho alkaa luopua ylimääräisestä taakasta.

Hiilariton ei oikein sovi kenellekään, eikä sellaista noudata muut kuin carnivoret.

Vierailija
68/88 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka aikuinen syö väli- ja iltapaloja? Siinähän syy mikset laihdu jos joka välissä pitää popsia jotain. Jätä ensiksi ne pois.

Valitettavasti näin on.

Vierailija
69/88 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta taas kuulostaa siltä, että sun laihdutus sujuu loistavasti. Mantelien ja pähkinöiden määrää vähentäisin siten, että niitä tulee yhteensä 30g/vrk. Tilalle lisäsin jogurttia (mielellään ilman lisättyä sokeria) ja hedelmiä. Rasvoista tulee myös enemmän kaloreita kuin hiilareista. Tykkään itse syödä bataattia, perunaa tai kvinoaa lämpimillä aterioilla. Myös palkokasveista tehdyt pastat ovat hyviä. Itse ajattelen niin, että aterioissa on hyvä olla volyymia eli annokset voivat olla isoja, kunhan suurin osa koostuu kasviksista. Pitkälti syön ihan lautasmallin mukaisesti. Mutta ihmiset ovat toki erilaisia.

Vierailija
70/88 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenistä puuttuu koko ajan se tärkein polttoaine eli laadukkaat hiilarit. Aliravittuna treeni ei kehitä vaan polttaa kynttilää toisesta päästä ja sen lisäksi aliravittuna ei myöskään palaudu eli koko homma on yhtä tyhjän kanssa.

Liian niukat kalorit ja hiilareiden välttely + paljon treeniä on tyhmää tekemistä.

Vierailija
71/88 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti näin on.

Mitä valitettavaa siinä on? Jos sinä pärjäät päivän yhdellä rasvamättöaterialla niin hyvä sulle.

Vierailija
72/88 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi syöt öljyä jos yrität laihtua?

Vierailija
73/88 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kysyt tyhmiä?

Vierailija
74/88 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti näin on.

Mitä valitettavaa siinä on? Jos sinä pärjäät päivän yhdellä rasvamättöaterialla niin hyvä sulle.

Älä keksi omiasi toisen viestistä.

Vierailija
75/88 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiputtaisin hieman pähkinöiden määrää ja ottaisin lisää hiilareita mukaan. Ilman hiilareita treenaaminen käy raskaaksi ja palautuminen on hidasta. Treenaat kuitenkin todella paljon, joten tarvitset hiilareita. Muuten jatkaisin samaan tapaan ja tyytyisin hyvin maltilliseen painonpudotukseen. 

Teetkö raskasta treeniä? Osasyy voi olla, että olet saanut lihasmassaa enemmän. 

Onko mielestäsi kaksi lihaskuntotreeniä ja kaksi-kolme aerobista todella paljon liikuntaa??

Vierailija
76/88 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kysyt tyhmiä?

Ei ole tyhmä kysymys, vaan täysin aiheellinen ketjun aiheeseen liittyen. Kuten tuossa jo ylempänä toinen kommentoi, niin öljy on maailankaikkeuden kaloririkkainta ravintoa. Aloittaja ihmettelee, miksei laihdu nykyisellä ruokavaliollaan ja kertoo lisäävänsä lähes jokaiseen ateriaansa oliiviölyjä. Ei myöskään maininnut määrää. 100 gramassa oliiviöljyä on 884 kcal ja yhdessä ruokalusikallisessakin jo 119 kcal.

Vierailija
77/88 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka samalla tavalla, ap, 0.5 kg/ viikko on hyvä tahti.

Vierailija
78/88 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kysyt tyhmiä?

Ei ole tyhmä kysymys, vaan täysin aiheellinen ketjun aiheeseen liittyen. Kuten tuossa jo ylempänä toinen kommentoi, niin öljy on maailankaikkeuden kaloririkkainta ravintoa. Aloittaja ihmettelee, miksei laihdu nykyisellä ruokavaliollaan ja kertoo lisäävänsä lähes jokaiseen ateriaansa oliiviölyjä. Ei myöskään maininnut määrää. 100 gramassa oliiviöljyä on 884 kcal ja yhdessä ruokalusikallisessakin jo 119 kcal.

Kaikki ei riipu kaloreista ja rasva on elimistölle välttämätön.

Vierailija
79/88 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt laihtunut kesän jälkeen 10kg oltuani 16:8 pätkäpaastolla. Mitään muuta muutosta en ole ruokavaliooni tai elämääni muuten tehnyt kuin rajoittanut syömiseni klo 11-19 välille. Aamuisin juon teetä eikä ole edes ollut nälkä ennen lounasta. Syön edelleen myös herkkuja ja roskaruokaa mutta en tietysti joka päivä. Syön surutta pastaa, riisiä ja perunaa eli hiilareita syön paljon. Olen koko aikuisikäni liikkunut 5 kertaa viikossa hikiliikuntaa mutta sekin on siis pysynyt samana. Ihan huomaamatta on tällä lähtenyt kilot vaikka olin normaalipainossa jo lähtötilanteessa (tosin aivan ylärajoilla). Muutamia päiviä on tässä puolen vuoden aikana ollut kun en ole pitänyt noista ajoista kiinni (jouluaatto, ystävän häät, illanistujaiset, kesälomareissulla jotkut päivät) mutta niiden jälkeen on aina palattu tuohon 16:8 rytmiin.

Vierailija
80/88 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti näin on.

Älä keksi omiasi toisen viestistä.

Mitä se sinulle kuuluu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän