Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en laihdu? Ruokavalio + treenit

Vierailija
15.03.2021 |

Olen nyt kuukauden ajan ollut mahdollisimman vähähiilarisella ruokavaliolla, mutta tulokset ovat laihat toisin kuin minä pysyn vaan löysänä ylipainoisena. Onko tämä Ok tahti vai olenko vain hätäinen? Löhtöpainoni aamupainona oli 75,6kg ja tänä aamuna se oli 73kg. Olen valehtelematta tuntenut todella huutavaa nälkää monta kertaa ja kuvitellut hoikistuvani hyvin tämän ruokavalion myötä. Mutta ei.

Aamupala
Neljän viljan puuro
Marjoja 100g
Raejuusto
Kahvi ja soijamaito

Lounas
Mantelileipä (itsetehty hiilariton)
Kana/ kala 75g
Kasviksia 100g
Avokado puolikas
Öliiviöljy

Välipala
Manteleita
( joskus myös Omena )

Illallinen
Liha/ kala/ kana 75g
Avokado 50g
Kasviksia 100g
Oliiviöljy

Iltapala
Manteleita / hasselpähkinöitä 30g
Teetä soijamaidolla

Treenit lihaskuntoa 2-3krt viikossa, aerobista hiihtoa/ lenkkeilyä 2 kertaa viikossa.

Ikää 40.v
Mikä hitto tässä tökkii? Ikä?

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin on vaikea uskoa, että kuukaudessa tulisi vielä tulosta lihaksen puolella. Se varmaan alkaa näkymään painossa tuossa puolen vuoden kohdalla.

Kiitos näistä kaikista vastauksista, hyvää pohdintaa ja kyllä toki varmasti omaan ikääni nähden tämä tahti on oikeaan suuntaan. Tuo suuri manteleiden määrä jäi varmaan tavaksi aiemmin kokeilemastani ketogeenisestä dieetistä, mutta nyt näillä vinkeillä otan niitä hiukan pois, lisään kasviksia lisää ja kenties koko iltapalan välistä.

Joku ihmetteli sitä, miksi aikuinen ihminen syö välipaloja. Itse ainakin syön siksi, koska treenaan ja liikun, enkä jaksa muuten tehdä niin. Lisäksi olen huomannut, että liikunta ja pieni nälkä kulminoituu helpommin aivan törkeään repsahdukseen tyyliin puoli paketillista leipää tai keksejä, kun arvostelukyky nälässä liikunnan jälkeen pettää kovan nälän edessä. Siksi mielummin omena ja pähkinät/ tai jotain muuta välipalana, kuin hillitön nälkä treenin jälkeen.

Se joka ehdotti proteiinia lisää, mille aterialle sitä lisäisit? Lämpimälle ruualle?

Ap

Vierailija
42/88 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmahan tässä on se, että et varmasti ole syönyt juuri tuota samaa ruokavaliota kuukauden ajan. Me emme ihmisinä aina muista, kun olemme sattuneet syömään suklaapatukan siellä ja vaikka jonkun herkun tuolla, tai välillä juomaan alkoholia.

Kokeile seuraavan kuukauden aikana punnita ja kirjata kaikki syömiset JA juomiset ruokapäiväkirjaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin on vaikea uskoa, että kuukaudessa tulisi vielä tulosta lihaksen puolella. Se varmaan alkaa näkymään painossa tuossa puolen vuoden kohdalla.

Kiitos näistä kaikista vastauksista, hyvää pohdintaa ja kyllä toki varmasti omaan ikääni nähden tämä tahti on oikeaan suuntaan. Tuo suuri manteleiden määrä jäi varmaan tavaksi aiemmin kokeilemastani ketogeenisestä dieetistä, mutta nyt näillä vinkeillä otan niitä hiukan pois, lisään kasviksia lisää ja kenties koko iltapalan välistä.

Joku ihmetteli sitä, miksi aikuinen ihminen syö välipaloja. Itse ainakin syön siksi, koska treenaan ja liikun, enkä jaksa muuten tehdä niin. Lisäksi olen huomannut, että liikunta ja pieni nälkä kulminoituu helpommin aivan törkeään repsahdukseen tyyliin puoli paketillista leipää tai keksejä, kun arvostelukyky nälässä liikunnan jälkeen pettää kovan nälän edessä. Siksi mielummin omena ja pähkinät/ tai jotain muuta välipalana, kuin hillitön nälkä treenin jälkeen.

Se joka ehdotti proteiinia lisää, mille aterialle sitä lisäisit? Lämpimälle ruualle?

Ap

Jos treenaat kovaa, voi tulla 0,5-1kg ja lihakset keräävät myös nestettä jonkin verran.

Tee niin, että vähennä pähkinöiden määrää ja lisää kasvisten määrää. Vaihda puuro kaurapuuroon. Mene vielä pari viikkoa niin ja jos mitään ei tapahdu, kiristä hieman kaloreita jättämällä esimerkiksi iltapala tai välipala pois. Syö lisäproteiini treenin jälkeen. Itse en pysty, koska ovat pahoja, joten sekoitan sen aamupuuroon. 

Minulla auttaa aina myös se, että vaihtelee hieman kalorimääriä päivittäin. Eli kerran tai kaksi viikossa pidän päivän, jolloin syön tavoitemäärää vähemmän ja joskus on päivä, että syön tavoitemäärää enemmän.

Vierailija
44/88 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan sinä laihtunut. Ei ne kilot tulleet yhdessä yössä, joten ei ne lähdekään kerralla. Rauhallisella tahdilla takaat sen, että tulos on pysyvä. Jos aloitit urheilun samaan aikaan, niin se voi hidastaa alkuun painon putoamista.

45/88 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään teen ison perussalaatin ja laitan siihen eri höysteet kolmena päivänä. Tänään katkaravun pyrstöjä pakasteesta sekä lohen lopun. Huomenna ehkä tonnikalaa. kolmantena päivänä jotain  ,en ole vielä päättänyt. Laitan salaattiin keitettyjä perunoita ja oljuviinietikka kastikkeen hunajan kanssa. 

Vispaa yksi kananmuna. Laita joukkoon tummaa ja vaaleaa ( yksi näistä väkevä) sinappi. Öljyä ja viinietikkaa.  Lämmäytä hunajaa hieman että on juoksevaa. Laita se ja valkoviini joukkoon .Mausta . Tämän voi syödä myös lämpöisenä esim lohelle. 

Vierailija
46/88 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ap ikäisesi nainen, treenaan 12 h viikossa ja syön 60% kalorimäärästäsi. Painoni laskee 0,5 kg/viikko.

Jätä ap välipalat pois ja lisää aerobista treeniä.

Tämä on sitten se varmin tapa pilata omaa aineenvaihduntaansa ja varmistaa se, että kilot palaa takaisin, kun kuuri loppuu.

Vierailija
47/88 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap. älä ole tyhmä ja vähennä ruokamäärääsi. Siitä ei seuraa mitään hyvää. Sun paino on pudonnut oikein hyvää tahtia. Ruoasta nipistämällä vain hidastat ja huononnat aineenvaihduntaasi ja altistat itsesi repsahduksille.

Vierailija
48/88 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa näistä vastauksista on täysin idoo ttimaisia.

Ap. ON LAIHTUNUT ERITTÄIN HYVIN! Kuukaudessa 2 kiloa on se erittäin hyvä ja terveellinen laihtumistahti, yhtään nopeampaa ei pidä edes yrittää.

joten ap pidä toi. Vasta jos enää ei mitään tapahdu useampaan kuukauteen, niin tee joku muutos. Mutta vältä viimeiseen asti nälkäkuureja, niistä seuraa AINA huonoja asioita, holtitonta syömistä jne.

Vierailija
49/88 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän tuo paino on sulla jo pudonnut! Vertaukseksi: itse laihduttanut myös kuukauden ja painoa pudonnut kilo, tavoite oli se 500 g viikossa eli 2 kg kuussa. Eikä haittaa yhtään, kun olo on kuitenkin virkumpi ja fyysisesti kivempi olla, kun on tullut liikuttua enemmän :) Mulla lähtöpaino siis 86 kg ja oon 177 cm pitkä.

Varsinaisesti en tosin edes laihduta, kyse on enemmän elämäntapamuutoksesta. Nälkä ei jää kaihertamaan iltaisin, joten ei tule mielitekojakaan. Mikäpä kiire tässä muutenkaan mihinkään :)

Hyviä vinkkejä sait jo ap ruokavalioon liittyen, samoja juttuja tuli itselläkin mieleen. Jätä vaa'alla käynti vähemmälle, käy vaikka kerran viikossa tai kahdessa. Tee siis pienet muutokset ruokavalioon ja jatka muuten samaan tahtiin, niin hyvä tulee. Tsemppiä! :)

Vierailija
50/88 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aivan liian kärsimätön. Ne kilot eivät ole tulleet kuukaudessa eivätkä ne kuukaudessa lähde. Laihtumistahtisi on erinomainen. 

Vierailija
51/88 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähtöpaino oli n. 74kg ja alkuun lähti paino tippumaan todella hitaasti. Neljän kuukauden päästä aloituksesta olin 69kg. Kävin siis salilla treenaamassa 3-5 kertaa viikossa, plus lenkkeilyä. Puolen vuoden päästä painoinkin jo 63kg. Siinä vaiheessa jaksoinkin juosta pitkiä lenkkejä. Alkuun vain kävelin ja jaksoin juosta vain 20-30 minuuttia. Ruokavalio ei kyllä ollut erityisen tiukka. Hiilareitakin oli reilusti, että jaksoin juosta ja treenata.

Vierailija
52/88 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt enemmän, kuin kulutat.

Vierailija
53/88 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko laskenut kaloreita, minun mielestä syöt liian vähän. Onko hyvin energiaa?

Vierailija
54/88 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravitsemussuosituksissa on siemeniä, manteleita pähkinöitä 20g/vrk, eli 1 ruokalusikallinen. Joten sitä osastoa syöt aika paljon, taitaa mennä ainakin tuplat. Niissä on kuitenkin painoon nähden enemmän energiaa kuin sokereissa.

Vierailija
55/88 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli lisää aikaa vaan niin alkaa tapahtua? Tämä on ihan tuskaisen hidasta, mutta niin se kai vaan on.

Viikonloppuna söin sushia ja paino nousi heti 500g. On ollut aamupaino välillä jo 72 alkuinen. Onko tässä vaan jatkettava samaan malliin eteenpäin?

Ja siis manteleilla yritän saada hyviä rasvoja, kun hiilareita ei tule muusta kun aamupuurosta ja kasviksista.

Ap

Kävitkö myös kakalla käymisen jälkeen vaalla?🤣

Silloin kun olin pahasti syömishäiriön syövereissä, niin kävin. Joskus jopa pissalla käymisen jälkeen. Mun vaaka oli melkein kuin steppilauta, helposti punnitsin itseäni sata kertaa päivässä. Ihan sairasta.

-eri-

Vierailija
56/88 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mikä itselläni on pidemmässä juoksussa tuonut tulosta on kcal laskuri.

Siitä näkee kuinka helposti syö yli, ja paino joko junnaa paikallaan, tai jopa nousee.

Vierailija
57/88 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä on kiinnostava aihe, miten menee ap? Paino?

Vierailija
58/88 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä on kiinnostava aihe, miten menee ap? Paino?

Vastausta tässä odotellaan, ap?

Vierailija
59/88 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutat enemmän kuin syöt. Siinä se. Liikkuu, liikkuu.

Kävele enemmän kauppaan, töihin, raput ylös ja alas, töissä pieni taukojumppa. Tee siitä liikkumisesta jatkuva tapa. Ei tarvitse ähistä ja puhista, mutta kunhan on liikettä päivässä. Mielenkiintoa pitää yllä erilaiset liikuntamuodot. Sali voi olla raskaampi, sen ohelle kevyttä lenkkeilyä, joogaa ynm. Taivas vaan on rajana.

Itse en vähentänyt hiilareita ruokavaliostani, mutta alkoholi, karkit, keksit, suklaat sun muut paskat kaikki pois. Ei yhtään ylimääräistä sokerirasvapaskaa kehoon. En muista missä ajassa tapahtui, mutta 10kiloa on lähtenyt elopainosta ja poissa pysyy.

Liikun myös työmatkat plus siivoan työkseni, lisäksi vapaa-ajalla tulee liikuttua jaksamisen mukaan.

Alussa piti viedä itseään sinne epämukavuusalueelle, koska oli jo tottunut laiskuuteen, mutta sisimmässään sitä tiesi aina mitä pitäisi tehdä.

Muutoa ei tapahdu hetkessä, joten opettele nauttimaan tekemisestä. Onnea matkaan!

Vierailija
60/88 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni paino putoaa mukavasti ilman nälkää.

0.5kg viikkovauhtia. (ikä 50v.)

Syön aika lailla noin kun ap kirjoitit.

180g lihaa, kalaa päivässä

4dl uuni tai höyrytettuja kasvikia juureksia

4dl juuresraastetta tai salaattia.

Aamukahvilla leipä 100% kaura tai ruis, salaatilla ja tomaatti, kurkkusiivuilla.

Aamupuuroon 1,25dl hiutaleita, 1dl marjoja ½dl rahkaa tai raejuustoa

Välipalaksi hedelmä ja 6 pähkinää

Iltapalaksi kuppi hyvää teetä.

Hiilariton ei oikein meille naisille sovi. Sopiva määrä hyviä hiilareita tasaa verensokeria ja pitää nälän loitolla.

Kokeile hiukan isompaa aamupuuroannosta ja kasvisten määrä ainakin tuplaten, ehkä kolminkertaisesti. Iso salaatti/raasteannos ennen lämmintäruokaa, täyttää vatsaa mukavasti.

Kehosi luulee että on nälkävuosi (koska kärsit jatkuvasti nälästä) ja pitää tiukasti kiinni rasvavarastoista. Kun syöt itsesi kylläiseksi, keho alkaa luopua ylimääräisestä taakasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi