Vaatekaapin järjestys - onko sinulla ja pysyykö se? Miksi, miksi ei?
Järjesteletkö vaatekaappisi ja pysyykö se järjestyksessä? Onko järjestyksessä joku tietty logiikka?
Minä järjestelen kaappini niin että siinä on omissa kohdissaan esim. housut, neuleet, ohuemmat puserot tms samaa tyyppiä olevat vaatteet. Sitten on erillinen kohta työvaatteet (koska ne ovat käytännössä 6kpl eri värisiä neutraalin sävyisiä jakkupukuja).
Paikat sinällään kyllä pysyvät, mutta jossain vaiheessa herpaannun ja alan kiireessä vaan tunkea vaatteita kaappiin ja hyllyt ovat sitten sekaisin ja vaatteet rutussa. Tämä taitaa johtua siitä että vaatteita on liikaa eikö niitä saa omille paikoilleen helposti ja nopeasti. Henkarivaatteiden kanssa käy niin että jossain vaiheessa rekistä tulee liian täysi ja joutuu tunkemaan. Sitten saan hepulin ja vien vaatteita kirppikselle. Oikeasti tykkäisin todella paljon, että olisi vain vähän laadukkaita vaatteita, mutta en näköjään pysty. Olen siis ihan aikuinen ihminen, 37v.
Kommentit (32)
On järjestys ja se pysyy. Käyttövaatteet on 100 cm leveässä pax-kaapissa, jossa on henkaritilaa ja (pysty)viikatuille vaatteille vetolaatikot. Vaatteita on kaapissa kerrallaan maltillinen määrä eikä koskaan tarvii penkoa mitään ja räjäyttää pinoja (koska niitä ei ole).
Mikään ei pysy mulla siistissä järjestyksessä. Niin se vaan on. Ehkä luonnekysymys?
Olette neuroottisia mutta mitä muuta voi täällä odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Luin Rinna Saramäen kirjan Hyvän mielen vaatekaappi, sen jälkeen vaatekaappi pysynyt hyvässä kuosissa ja pääasiassa vain vaatteita, joista todella pidän.
#naiset
#naistenlempikirjat
😂🤣
Sellaista se on kun halpamuotirätit täyttää elämän...
Mulla on tosi vähän vaatteita, mutta ei ne siltikään pysy järjestyksessä. Puhtaat vaatteet vaan nakkaan hyllylle, housut ja paidat erikseen. Mutta koska vaatteita on niin vähän, ei se haittaa.
Ei pysy koska liikaa! Voisiko joku tuoda romukeräyslavan mun parvekkeen alle. Niin helppoo vaan ois heittää parvekkeelta...
Pysyy järjestyksessä, mutta useimmin käytetyt ei päädy koskaan kaappiin asti vaan haen käyttöön narulta/puhtaan pyykin korista.
Mulla on nykyisin tosi vähän vaatteita koska ostan vain kun vastaan tulee jotain mieleistä ja istuvaa (ei tule) tai sitten mulla on jos vastaavia kaapissa enkä tarvitse enempää tai äärimmäisessä hädässä joku riepu johonkin kesätilaisuuteen josta tiedän jo ostaessa että inhoan sitä ja päätyy kierrätykseen heti.
Pysyy vaatehuoneen järjestys kunnossa. Avohyllyt helpottaa, jos olisi kaappi, hankkisin ulosvedettäviä laatikoita tai hyllyjä, koska pienet ahtaat ja pimeät välit saa tunkemaan vaatteita perälle ja unohtamaan ne sinne. Minulla saattaa olla hyllyllä mataliassa pinoissa vain muutama vaate, vaikka 3 toppia yhdessä pinossa tai 2:t farkut toisessa, niin ei tule sullottua mitään väärään paikkaan. Vähän käytetyt menee hengariin, ja pyykistä tulee vaatteet vain viikattuna kaappiin. Helpoin on laittaa aina takaisin paikoilleen, eikä etsiä uutta paikkaa vaatteille, siksi järjestys säilyy.
Ei pysy. Muutaman kerran vuodessa otan itseäni niskasta ja järjestän kaikki ja viikon kuluttua se on taas räjähtänyt. Yleensä samat vaatteet kiertää pesun kautta takaisin päälle eikä edes käy kaapissa.
Alusvaatteet ja sukat pysyy omissa laatikoissaan.
Olen ollut lapsesta saakka tälläinen ja tuskin muutun ikinä. Lisäksi vaatteiden viikkaus on kamalaa.
Itselläni ei ole käytössä vaatekaappia. Joudun säilyttämään vaatteitani muovikasseissa. Ehkä johonkin kolmeen muovikassiin kaikki mahtuvat. Tämän lisäksi on toki vielä ulkotakit ja kengät.
Ei ole missään järjestyksessä. Liian vähän tilaa ja liikaa vaatteita. Alusvaatteet ja sukat on omassa laatikostossa ja ulkovaatteet eteisessä henkareissa mutta kaikki muu on vaan tungettuna kaappeihin. Järjestän vaatteet muutaman kerran vuodessa mutta järjestys pysyy ehkä viikon kun aina tulee se aamu kun haluan just sen paidan joka on jossain pinon alimmaisena ja sen jälkeen pino on jo sekaisin.
Inhoan ylikaiken vaatteiden viikkaamista kaappeihin. Usein samat vaatteet kiertääkin päältä pesuun ja kuivurin kautta takaisin päälle.
Meillä on hyvin siistiä muuten mutta kaikki kaapit on ihan katastrofeja.