Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvojen osakesäästötili pitäisi saada äkkiä voimaan ja siihen tulisi panostaa kunnolla verorahoja

Vierailija
17.09.2024 |

Ehdotetun parin-kolmensadan sijaan esimerkiksi 20000 euroa per jokainen vauva. Jos tämä laitettaisiin jokaiselle syntyvälle lapselle, kustannus olisi viime vuoden syntyvyydellä 830 miljoonaa euroa per vuosi, mikä on huomattavasti vähemmän kuin esimerkiksi tunnin juna. Jos tällainen toteutettaisiin, olisi jokaisella suomalaisella jo hyvä pesämuna kasassa ennen opiskeluita ja vaikkapa mahdollisuus ostaa oma asunto. Miksi tällaiseen ei löydy rahaa?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat voi laittaa sen 20000 ihan itse, itse tienaamistaan rahoista. Tai vaikka 200000 tai 2000000.

Vierailija
2/25 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat voi laittaa sen 20000 ihan itse, itse tienaamistaan rahoista. Tai vaikka 200000 tai 2000000.

Jos tulonsiirtojen ja tasa-arvon perään mangutaan, niin tämä olisi paras mahdollinen tulonsiirto, joka hyödyttäisi kaikkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain 830 miljoonaa lisää lainaa! Älkää vaan kertoko orpolle, ties mitä tapahtuu.

Vierailija
4/25 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitsis edes noin paljon, puolet riittäisi. Mutta se olisi liian fiksua, revitään mieluummin miljoonat työntekijöiden palkasta suoraan eläkeläisten tileille. 

Vierailija
5/25 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakesäästötilille maksettavat osingot vähentävät työmarkkinatuen 595 netto määrää, jos irtisanotaan töistä.

Vierailija
6/25 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun valtio sotkeutuu ihan mihin tahansa sijoitustoimintaan niin vituiksi menee. Tai näin ainakin tähän mennessä.

Vierailija
7/25 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun valtio sotkeutuu ihan mihin tahansa sijoitustoimintaan niin vituiksi menee. Tai näin ainakin tähän mennessä.

Tässähän valtio nimenomaan ei sotkeutuisi siihen sijoittamiseen muuten kuin antamalla alkupääoman. Itse sijoittaminen on vanhempien ja aikanaan myös sen lapsen vastuulla esim. 15-vuotiaasta eteenpäin, kun alkaa ymmärtää rahojen päälle.

Vierailija
8/25 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit itse säästää vauvallesi.Avata tilin kun syntyy tai vähintäänkin 1 vuotiaana ja sanoa kummeille ym että sinne voi laittaa ahjarahat sen sijaan että ostellaan turhanpäiväisiä syntymäpäivälahjoja. 

Vierailija
9/25 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis suomalaiset maksaisi somaleille että niistä tulee miljonäärejä.

Vierailija
10/25 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, taasko sitä ollaan toisten rahoja jakamassa "hyviin tarkoituksiin"??

Vierailija
11/25 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen omaisuudesta tulee pitää hyvää huolta ja tehdä vuosittain tiliä maistraattiin. Ainakin ennen on ollut näin. Lahjoittamalla lapselle omaisuutta valtio pääsee luikertelemaan perheen elämään uudella tavalla ja olet selvitysvelvollinen.

Vierailija
12/25 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän valtio nimenomaan ei sotkeutuisi siihen sijoittamiseen muuten kuin antamalla alkupääoman. Itse sijoittaminen on vanhempien ja aikanaan myös sen lapsen vastuulla esim. 15-vuotiaasta eteenpäin, kun alkaa ymmärtää rahojen päälle.

Suurin osa kansasta ei ymmärrä sijoittamisesta mitään.

Ja seuraappas joskus ns. asiantuntijoiden analyyseja yrityksistä, lähes kaikki menevät jo vuoden sisään pieleen, kun tuli se ennakoimaton muutos

Vierailija
13/25 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama vaikka tulis miljoona vauvan tilille ja toinen mokoma vielä vanhemman tilille. En lähtisi hommaan. Niin kivaa se raskaana oleminen ja synnytys tosiaan on. Kätilöt odottaa sormet syyhyten että saisi pilata naisen seksi-elämän lopullisesti, mm. välilihan leikkauksen avulla. Hullu pitää olla jos tuota haluaa ja vieläpä monta kertaa.

Vierailija
14/25 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen omaisuudesta tulee pitää hyvää huolta ja tehdä vuosittain tiliä maistraattiin. Ainakin ennen on ollut näin. Lahjoittamalla lapselle omaisuutta valtio pääsee luikertelemaan perheen elämään uudella tavalla ja olet selvitysvelvollinen.

Jep. Anoppini jäi yksinhuoltajaksi kolmelle lapselleen kun puolisonsa kuoli äkillisesti. Joutui tekemään seuraavat 15 vuotta siitä hetkestä selvitykset maistraattiin. Kaikki kuitit yms piti säästää ja tehdä lisäselvityksiä jos niitä pyydettiin. Ihan persuksista koko homma. Pointtisi on oikea, valtio pääsisi ihan alusta asti luikertelemaan perheen elämään tuon myötä!

Vierailija
15/25 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, lisää rahansiirtoa mamuille

Vierailija
16/25 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan, mutta vain sillä ehdolla että samalla lakkautetaan näiltä henkilöiltä, jotka tämän saavat syntymässään oikeus eläkkeeseen (eikä tietenkään eläkemaksujakaan) ja lapsilisät.

Eli tuo olisi yhtäaikaa heidän lapsilisänsä että vanhuuden turvansa.

Vierailija
17/25 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tulonsiirtojen ja tasa-arvon perään mangutaan, niin tämä olisi paras mahdollinen tulonsiirto, joka hyödyttäisi kaikkia.

Miten se hyödyttäisi kaikkia?

- Lapsettomia (tahattomasti tai tahtomattaan)?

- Eläkeläisiä?

- Lapsensa jo tehneitä?

Vierailija
18/25 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osakesäästötilille maksettavat osingot vähentävät työmarkkinatuen 595 netto määrää, jos irtisanotaan töistä.

So?

eikös se olekin nimenomaan tarkoitus että ihminen ELÄTTÄÄ ITSE ITSENSÄ.

Vierailija
19/25 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Eläkeläisiä?

- Lapsensa jo tehneitä?

Eihän se lapsen VANHEMPIA olekaan tarkoitus hyödyttää vaan sitä SYNTYVÄÄ YKSILÖÄ.

Siinä mielessä olet oikeassa että tämähän ei tietenkään hyödytä mitenkään JO SYNTYNEITÄ.

Vierailija
20/25 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Eläkeläisiä?

- Lapsensa jo tehneitä?

Eihän se lapsen VANHEMPIA olekaan tarkoitus hyödyttää vaan sitä SYNTYVÄÄ YKSILÖÄ.

Siinä mielessä olet oikeassa että tämähän ei tietenkään hyödytä mitenkään JO SYNTYNEITÄ.

Sen minä juuri kyseenalaistin. Ei tämä ole sellainen etu joka hyödyttää kaikkia. Tämä hyödyttää ainoastaan hyvin pientä osaa ihmisistä.