Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko tarvittaessa töihin kutsuttava kutsua töihin jos vakkari henkilökunta lomautetaan?

Vierailija
14.03.2021 |

Miten on?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökuntaa, ei siis kaikkia

Vierailija
2/26 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi. Näin meillä tehtiin, muutettiin koronan takia pari työsuhdetta määräaikaisesti tarvittaessa -tyyppiseksi, niin ei tarvitse lomauttaa edes. Tämä tehtiin yhteisestä halusta. Näin oli mahdollista saada edes muutama tunti töitä täyden lomautuksen sijasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvittaessa kutsuttavan soppari tehty ennen yt neuvotteluja. Töitä hänellä muutamia päiviä viikossa. Vakkari henkilökuntaa lomautettuna. Työ mitä kutsuttava tekee vaatii erikoisosaamista. Sen pystyisi muutkin oppimaan, mutta se vaatisi aikaa. Ap

Vierailija
4/26 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Tarvittaessa töihin kutsuttava ei tee työvuorolistoja, vaan ne tekee esimies

Vierailija
5/26 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos töihin kutsuttava on vakkari.

Vierailija
6/26 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi. Näin meillä tehtiin, muutettiin koronan takia pari työsuhdetta määräaikaisesti tarvittaessa -tyyppiseksi, niin ei tarvitse lomauttaa edes. Tämä tehtiin yhteisestä halusta. Näin oli mahdollista saada edes muutama tunti töitä täyden lomautuksen sijasta.

Kirjoitin vähän epäselvästä. Siis vakkari porukkaa lomautettu kokonaan. Tarvittaessa töihin kutsuttava saa työvuoroja. Tosin se homma vaatii erikoisosaamistamista.

Vierailija
7/26 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakituisuus ja kokoaikaisuus ovat toisistaan riippumattomia.

Vierailija
8/26 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan tehtävään ei voi kutsua, josta on lomautettuna työntekijöitä. Ei tietenkään. Jos niin tehdään, on kyseessä vilunkipeli.

Vierailija
9/26 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain vakituisen työn, mutta menetin sen rajoitusten vuoksi ennen kuin ehdin edes aloittaa. 500 lomautettua, ja myöhemminkin (kun rajoituksia toistuvasti uusittiin) 99 lomautettua. Paikkaa oli tarjottava lomautetuille, kouluttanalla heidät siihen erikoistehtävään.

Vierailija
10/26 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi. Tarvittaessa töihin kutsuttava ei tee työvuorolistoja, vaan ne tekee esimies

Listoja? Siis hän ei tee työvuorolistoja (tämä kutsuttava) hän käy töissä muutamana päivänä viikossa. Esimies antaa hänelle vuorot. Ap

Vierailija
11/26 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan tehtävään ei voi kutsua, josta on lomautettuna työntekijöitä. Ei tietenkään. Jos niin tehdään, on kyseessä vilunkipeli.

Tehtävä ei ole sama, vaatisi koulutusta/opettelua.

Vierailija
12/26 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olennainen kysymys on, onko vakituisilla työntekijöillä eri oikeuksia riippuen työmäärästään. En tiedä. Voi olla, että kokoaikainen etuoikeutettu.

Vierailija
13/26 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Listoja? Siis hän ei tee työvuorolistoja (tämä kutsuttava) hän käy töissä muutamana päivänä viikossa. Esimies antaa hänelle vuorot. Ap

Aa, ok Eli otsikossa oli typo :)

Vierailija
14/26 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta voidaan unohtaa termi "vakkarityö". Se vaan johtaa ihmisten lainanottoon ja velkaantumiseen. Väitän että vuosikymmenen päästä ei juuri ole vakkaritöitä tai niitä ei ainakaan niin kannata kokea, koska yt:t lävähtää käyntiin hyvinkin nopsaan ja sitten on mono perseessä.

Itse olen valinnut tarkoituksella sosiaalialalla keikkatyöt. Näin olen useamman yksikön käytössä ja rakennan itse työvuorolistani. Vihdoinkin vapaat ja lomat ovat juuri siellä missä haluan. Myös niiden pituus on omissa käsissä.

-sosiaaliala

Vierailija
15/26 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tarvittaessa töihin kutsuttava - käytän lyhennettä TTK - joskus ollut kokoaikaiben samassa firmassa?

Ai niin, jis tehtävään kouluttaminen olisi kohtuutonta... se voi muuttaa asiaa, niin että TTK:lle saa antaa vuoroja, ellei sitä oikeutta muuten ollut

Vierailija
16/26 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olen useamman paikan käytössä, niin nimenomaan rakennan tarjonnasta ITSE työvuorolistani.

Vierailija
17/26 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehtävä ei ole sama, vaatisi koulutusta/opettelua.

Nyt on kyllä epäselvää. Kuka tässä kouluttaisi ja ketä? 

Vierailija
18/26 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi kutsua tarvittaessa työhön kutsuttavan työhön, vaikka "vakkari" olisi lomautettu. Kyllähän tarvittaessa kutsuttavakin voi olla ihan yhtä "vakkari", työn määrä vain on sovittu erilaiseksi. Eri asia on, jos tätä tarvittaessa kutsuttavaa aletaan käyttää täysien tuntien edestä, toisen ollessa lomautettu.

Myös lomauttaa voi osa-aikaisesti. Eli jos "vakkarille" olisi töitä vaikka 1/5 pvää viikossa, hänet voi lomauttaa 4/5 pvää.

Vierailija
19/26 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin ymmärsin heti mitä kysytään. Missä virhe on?

Vierailija
20/26 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin ymmärsin heti mitä kysytään. Missä virhe on?

Ap tarkoitti ilmeisesti, että "voiko tarvittaessa töihin kutsuttavan kutsua..."