Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän työpaikalla ei katsota hyvällä, jos menet lievillä oireilla koronatestiin.

Vierailija
14.03.2021 |

Meidän työpaikalla heti epäillään, jos joku käy lievillä oireilla koronatestissä. Siksi en itsekkään ole uskaltanut vielä käydä. Milloinkohan se olisi sitten sallittua? Onko muilla samoja kokemuksia?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäillään mitä?

Meillä ei saa ehdottomasti mennä töihin lievillä oireillla. Ja ehdottomasti on kiellettyä olla menemästä töihin ennen kuin on todistettu, että lievät oireet eivät ole koronaa.

Tee ilmoitus aviin, työsuojelupäällikölle ja/tai työterveyteen, jos teillä urputetaan testiin menemisestä ja/tai käsketään oireellisena töihin.

Vierailija
2/22 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä työpaikalla tiedetään oletko käynyt tai ollut käymättä testissä jos et sitä itse kerro?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäillään mitä?

Meillä ei saa ehdottomasti mennä töihin lievillä oireillla. Ja ehdottomasti on kiellettyä olla menemästä töihin ennen kuin on todistettu, että lievät oireet eivät ole koronaa.

Tee ilmoitus aviin, työsuojelupäällikölle ja/tai työterveyteen, jos teillä urputetaan testiin menemisestä ja/tai käsketään oireellisena töihin.

Meillä on myös näin. Tiukat ohjeet on kuinkan missäkin epäilytapauksessa pitää toimia.

Vierailija
4/22 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri sanoi että pomonsa oli kieltänyt koronatestiin menemisen lievien flunssaoireiden vuoksi. Sote-alan työpaikka vieläpä.

Vierailija
5/22 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä työpaikalla tiedetään oletko käynyt tai ollut käymättä testissä jos et sitä itse kerro?

Olet karanteenissa niin kauan kuin tulos on tulematta = et saa mennä töihin.

Vierailija
6/22 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten vaan töihin tartuttamaan kaikki. Mieluiten vaan esimiehet. Vinkkaa muille että pysyvät kotona!

Vierailija
7/22 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulos tuli hus-alueella viimeksi kun kävin 8 tunnin päästä. Ei siitä käynnistä työnantaja tiennyt mitään. Syksyllä tuloksen tulo kesti 2 päivää ja silloin tietysti työnantajankin täytyi tietää koska olin töistä pois. Mutta nopeaa se nykyään on.

Vierailija
8/22 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulos tuli hus-alueella viimeksi kun kävin 8 tunnin päästä. Ei siitä käynnistä työnantaja tiennyt mitään. Syksyllä tuloksen tulo kesti 2 päivää ja silloin tietysti työnantajankin täytyi tietää koska olin töistä pois. Mutta nopeaa se nykyään on.

Minä asun Jyväskylässä ja minulla on tuloksissa mennyt 4 päivää ja toisella kerralla tasan vuorokausi. Miehellä meni 1,5 viikkoa pari kuukautta sitten. Oulussa asuvalla ystävällä on myös mennyt aina noin kolme päivää.

Vierailija
9/22 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodit...siellä varmaankin käydään joka nuhanenän, aivastuksen, yskäisyn, takia testissä...

Ööööö ei käydä ei.

Vierailija
10/22 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tulos tulee 1-2 vrk:ssa, usein jopa alle 12h sisällä...

Vierailija
11/22 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös meidän työpaikalla painostusta, että lievillä oireilla pitäisi mennä töihin normaalisti ja unohtaa testissä käynti. Kyseessä on hienovarainen vihjailu siihen suuntaan. Esimies on flunssaisena töissä.

Kyseessä on päiväkoti ja myöskään lapsia meillä ei ole lupa lähettää kotiin lievien oireiden vuoksi.

Vierailija
12/22 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä siihen testiin kenenkään lupaa tarvitse vaan jos on oireita niin jäät kotiin, käyt testissä, odotat tuloksen ja toimit sen tuloksen mukaan. 

Se on ihan sama millä silmällä töissä katsotaan.

Vierailija
13/22 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteyttä Iltapäivälehtiin, mainitse toki myös paikkakunta! Julkinen paskamyrsky on ainoa tapa, millä ne asiat nykypäivänä korjautuu, ei muuten.

Vierailija
14/22 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodit...siellä varmaankin käydään joka nuhanenän, aivastuksen, yskäisyn, takia testissä...

Ööööö ei käydä ei.

Pakko käydä, jos mielii lapsensa tuoda hoitoon.

Vierailija
15/22 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän pomot kusevat omaan nilkkaansa,koska puljut ovat kohta kiinni kokonaan kun ei tautia saada hillittyä näiden välinpitämättömien idioottien takia.

Vierailija
16/22 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri sanoi että pomonsa oli kieltänyt koronatestiin menemisen lievien flunssaoireiden vuoksi. Sote-alan työpaikka vieläpä.

Sote ala, arvasin. Siellä suhtaudutaan ääripahasti poissaoloihin. Minutkin haukuttiin lintsariksi koska sairastuin eräänä pääsiäisenä. Oli lääkärin kirjoittama sairauslomatodistuskin. Olin niin kivulias etten saanut laitettua kunnolla paitaa päälle. Siellä pesii ilkeitä ihmisiä ja puhutaan toista mitä tarkoitetaan.

Vierailija
17/22 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä tykkää siitä, jos nostetaan asia iltapäivälehtiin ennen kuin on yritetty ratkoa ongelmaa työpaikan sisällä, mutta tässä AP:n tapauksessa ei olisi ollenkaan huono idea vihjata lehdille. Todella törkeää ja vastuutonta toimintaa esimieheltä.

Vierailija
18/22 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä siihen testiin kenenkään lupaa tarvitse vaan jos on oireita niin jäät kotiin, käyt testissä, odotat tuloksen ja toimit sen tuloksen mukaan. 

Ei se ole ihan sama jos aletaan halveksia ja kiusata. Ei ap.

Vierailija
19/22 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testissä käynyt on karanteenissa tulosten tuloon asti.

Vierailija
20/22 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole ihan sama jos aletaan halveksia ja kiusata. Ei ap.

Kannattaa suosiolla sitten vaihtaa työpaikkaa jos koronatestistäkin jo kiusataan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän