Miksi irtotiski leivonnaisia ei pakata valmiiksi, miksi siitä luovuttiin?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No notta sinne lasikaapin sisään vois aivastaa.
No yhtä hyvin joku vois aivastaa maitohyllyllä ottaessaan maitoa.
Onko maitopurkit auki maitohyllyllä?
No yhtä lailla saat sen viruksen, jos nappaat sen tuotteen, johon joku on aivastanut. Kun kosket sitä purkkia. Korona elää nääs pinnoilla.
Kai sä tajuat että paistopisteen tuotteen eivät ole pakkauksissa.
Kai sinä tajuat, että voit saada sen viruksen teoreettisesti yhtä lailla joltain pinnalta kuten tuo maitopurkki kuin sillä tavalla että se on leijaillut tuollaiseen irtotuotteeseen. Lopputulos on sama.
Ainoa ero tuossa on se, että leivonnaisia ei voi putsata desinfiointiaineella. Maitopurkin voi. Ja kädetkin voi pestä maidon kaadon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä asiasta oikeasti tietäviä., oliko se määräys 2020 ja nyt ei.
Ei ollut määräys, päätös tehtiin ilmeisesti ketjutasolla, kun kaikki kauppaketjut siirtyivät siihen.
Vierailija kirjoitti:
Meidän kaupassa on käsidesiä, jota voi laittaa ennen kuin ottaa pihdeillä niitä tuotteita.
Tiedätkö kuule, sen käsidesin voi joku vaikka juoda. Ei se silti tarkoita, että kaikki sitä laittavat, laittavat oikein, ja sitten on vielä sekin erittäin korkea todennäköisyys, eli se, että tämä korona leviää suun kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No yhtä lailla saat sen viruksen, jos nappaat sen tuotteen, johon joku on aivastanut. Kun kosket sitä purkkia. Korona elää nääs pinnoilla.
Ei se virus käden läpi tartu. Kädet kuuluu pestä. Jos virus on jo syötävässä tuotteessa (esim. se paistopisteen pulla), niin käsien pesu ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sä tajuat että paistopisteen tuotteen eivät ole pakkauksissa.
Kai sinä tajuat, että voit saada sen viruksen teoreettisesti yhtä lailla joltain pinnalta kuten tuo maitopurkki kuin sillä tavalla että se on leijaillut tuollaiseen irtotuotteeseen. Lopputulos on sama.
Ainoa ero tuossa on se, että leivonnaisia ei voi putsata desinfiointiaineella. Maitopurkin voi. Ja kädetkin voi pestä maidon kaadon jälkeen.
Taitaa olla myöhäistä alkaa pyyhkimään purkkia kotona kun olet siinä vaiheessa kosketellut sitä jo monta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Noin viikko sitten näin kun kaupassa iäkäs ihminen tiputti pihdit lattialle, haroi hetken että sai ne ylös, ja -tadaa- suoraan pullien päälle! En koskaan osta noista mitään, pl. ani harvoin jonkun tuotteen jotka voi lämmittää kuumaksi mikrossa. Olen nähnyt ihmisten myös ottavan noita paljain käsin.
Kun aiemmin tänä vuonna oli pussitettu valmiiksi muutaman kerran ostin, eli minun kohdalla valmiiksi pakkaus kasvatti myyntiä. Onneksi lähellä on leipomo josta saa leipomotuotteita "tiskin takaa" ilman muiden asiakkaiden lähmimisiä.
Sisko kertoi nähneensä äs oo malin kähmineen erilaisia pullia paljain käsin ja sitten ei ottanutkaan mitään.
Leijuuko tiski irrallaan ilmassa?
Mua harmittaa kans. En koskaan osta niitä, kun olen huomannut miten ihmiset lääppii niitä käsin. Valikoi ja laittaa takaisin, pudottelee pihtejä lattialle. Mutta viime keväänä kun ne oli suljetuissa pusseissa, niin ostin ekaa kertaa ja useammankin kerran. Nyt ei tee taaskaan mieli ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin viikko sitten näin kun kaupassa iäkäs ihminen tiputti pihdit lattialle, haroi hetken että sai ne ylös, ja -tadaa- suoraan pullien päälle! En koskaan osta noista mitään, pl. ani harvoin jonkun tuotteen jotka voi lämmittää kuumaksi mikrossa. Olen nähnyt ihmisten myös ottavan noita paljain käsin.
Kun aiemmin tänä vuonna oli pussitettu valmiiksi muutaman kerran ostin, eli minun kohdalla valmiiksi pakkaus kasvatti myyntiä. Onneksi lähellä on leipomo josta saa leipomotuotteita "tiskin takaa" ilman muiden asiakkaiden lähmimisiä.
Sisko kertoi nähneensä äs oo malin kähmineen erilaisia pullia paljain käsin ja sitten ei ottanutkaan mitään.
Ite oon kans nähnyt. Maistelivat jopa niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se virus käden läpi tartu. Kädet kuuluu pestä. Jos virus on jo syötävässä tuotteessa (esim. se paistopisteen pulla), niin käsien pesu ei auta.
Ja sitten kun seuraat ihmisten käyttäytymistä, havaitset hyvin monen koskettelevan kasvojaan usein. Ja jos joku on aivastanut maitopurkkeihin viruspinnoitteen, kuinka moni tajuaa mennä maitokaapilta desinfioimaan ottamansa purkin ja kädet, niinku heti? Kaupoissa on aika vähän käsienpesupaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Leijuuko tiski irrallaan ilmassa?
Joo. Ne on ihan uutuustiskejä. LT on merkki (Levitoivat Tiskit).
Varmaan siksi kun ei oo pakko. Muita sääntöjä kun on jonkinverran joita on vaan pakko noudattaa. Ja ihan mukavasti ne kauppansa tekee kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä asiasta oikeasti tietäviä., oliko se määräys 2020 ja nyt ei.
Ei ollut mitään erillistä määräystä, perustui maalaisjärjen käyttöön ja otettiin tosissaan riskit, kun asia oli uusi Varmasti myös asiakaspalaute vaikutti, irtomyyntituotteita ei ostettu entiseen malliin.
Joo, keväällä niiden myynti loppui ku seinään, nyt se on tavanomaista.
Kauppojen salaattipuffetteja ihmettelen eniten..
Itse en ostaisi niistä, oli pandemiaa tai ei. Niistä hän oli jo vuosia sitten kritiikkiä, että eivät lähtökohtaisestikaan täytä hygieniamääräyksiä.
Mulla on ratkaisu tähän(kin). Käyn ostamassa ne paistopisteen tuotteet heti aamusta, kun kauppa avataan.
Vierailija kirjoitti:
Kauppojen salaattipuffetteja ihmettelen eniten..
Itse en ostaisi niistä, oli pandemiaa tai ei. Niistä hän oli jo vuosia sitten kritiikkiä, että eivät lähtökohtaisestikaan täytä hygieniamääräyksiä.
Entäs työpaikkaravintoloiden salaatti- ja ruokapuffeet?
Kyllä mun lähikaupassa on edelleen pääosin valmiiksi pakattuna, joitain tuotteita tosin nykyään myös irtomyyntinä.
Ei mitään määräystä ollut silloin, eikä ole nytkään. Kaupat päättävät itse.