Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset mieluummin seisottavat omakotitaloja tyhjillään ja kylmänä vuosia kuin myisivät markkinahinnalla?

Vierailija
14.03.2021 |

Siinähän se arvo vasta sulaakin kun ehtii menemään rakenteet pilalle kun talo seisoo kylmillään useamman vuoden. Sillä, mitä itse maksoivat talosta, ei ole juurikaan merkitystä, jos sen arvo ei vaan yksinkertaisesti vastaa samaa summaa tänä päivänä.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo on pilalla vuoden jälkeen ilman peruslämpöä , että melko turhaan haaveilet jostain hylätystä talosta.

Vierailija
2/63 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska

"Kyllähän tästä vuosimallin 1981 jykevästä tiiliverhoillusta talosta joka jämäkästi seisoo vuokratontilla pitää se 300 tonnia saada. Täysin huollettu eikä mitään vikaa. Vasta uusittu keittiö vuonna 1997 ja roskakatoskin öljyttiin 21v sitten".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia syitä.

Vierailija
4/63 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"sentimental value" kuten Viggo Mortensen sanoi Eastern promises-leffassa, ja on muute sikahyvä leffa.

Vierailija
5/63 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko38 kirjoitti:

Koska

"Kyllähän tästä vuosimallin 1981 jykevästä tiiliverhoillusta talosta joka jämäkästi seisoo vuokratontilla pitää se 300 tonnia saada. Täysin huollettu eikä mitään vikaa. Vasta uusittu keittiö vuonna 1997 ja roskakatoskin öljyttiin 21v sitten".

Niin ja ei unohdeta tunnearvoa lisätä siihen kauppahintaan.

Vierailija
6/63 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Itsekin tiedän kesämökkimme lähellä yhden talon (korvessa), jota tutut yrittivät ostaa 15 vuotta sitten, mutta eivät päässeet myyjän kanssa sopuun hinnasta. Tuo tuttu ostoa tehnyt on jo kuollut, mutta talo se vaan sinnikkäästi pysyy tyhjillään.

Omistajat teettäneet kattoremontinkin tyhjään taloon. Ohiajaessa ikinä en ole nähnyt talon pihassa ketään, ja kesällä pitkä ruoho kasvaa.

Ilmeisesti jotkut jääneet jumiin niihin hintoihin, joita joskus vuonna 2005 makseltiin. Jäävät ikuisesti odottamaan niitä hintatasoja.

Vierailija
7/63 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on naapurissa tällainen talo, mietittiin just yksi päivä että mahtoiko vesiputket paukahtaa tämän talven pakkasissa hajalle.

Tämäkin talo on sellainen ”tunnearvotalo”, omistajan pappavainaa on omin käsin rakentanut. Omistaja itse asuu hienommassa talossa, mutta pappavainaan mökkeröä ei voi myydä tai vuokrata. Käyvät kerran pari vuodessa katsomassa.

No, minä käyn pöllimässä puutarhasta raparperia, omenoita ja pioneja.

Vierailija
8/63 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan samasta ahneesta syystä, kun isäni ei mielestään saanut ladossa seisovasta vanhasta autostaan tarpeeksi, kun sen joku aikoinaan halusi ostaa. Siellä se sitten seisoi taas vuositokulla lahoten entisestään, kunnes lopulta myi sen aivan pilkkahinnalla verrattuna ekaan tarjoukseen.

Vierailija
9/63 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä! Eikä näillä samaisilla ole edes haluja vuokrata lyhytaikaisesti näitä taloja?! Itse haluaisin kyllä ostaa, mutta aivan ehdoton vaatimus on muutaman yön nukkuminen kohteessa (testaus). Mielelläni vuokraisin kiinnostavan talon vaikka 1 -3 kk:ksi, ehkä vuodeksikin, jos sopiva löytyisi. Vuokrasopimukseen voisi myös sisällyttää jnkl ostomahdollisuuslausekkeen. En ikinä ostaisi taloa pelkästään lyhyen näytön perusteella, enkä ainakaan mistään korvesta.

Vierailija
10/63 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä myös perikunnat ovat niin riitaisia ja hulluja, että eivät pääse sopuun myynnistä ja hienoillakin paikoilla olevat talot vain mätänee pystyyn.

Vierailija
11/63 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelin iäkkään miehen kanssa, joka oli ottanut vaimonsa kanssa 50 000 kalliskorkoista kulutusluottolainaa ja heidän taloaan oli remontoitu.

Mietin, mikä sai heidät ajattelemaan, että heidän makunsa mukaan remontoitu talo myy paremmin?

Talo oli edelleen myymättä ja maksettavana oli luotto, korot ja kulut. 

Vierailija
12/63 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se nyt on jollekin joka omistaa useita taloja aika sama jos siitä saa pikkuisen rahaa. Kauppahinta olisi niin pieni, ettei sillä ole juuri merkitystä. 

Vierailija
13/63 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on naapurissa tällainen talo, mietittiin just yksi päivä että mahtoiko vesiputket paukahtaa tämän talven pakkasissa hajalle.

Tämäkin talo on sellainen ”tunnearvotalo”, omistajan pappavainaa on omin käsin rakentanut. Omistaja itse asuu hienommassa talossa, mutta pappavainaan mökkeröä ei voi myydä tai vuokrata. Käyvät kerran pari vuodessa katsomassa.

Kannattaa myös kaivaa marjapensaat maasta ja hakata omenapuut haloiksi.

Kaltaisesi varkaat hämmästyttävät minua.

Vierailija
14/63 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska leski elää vielä, vihanneksena kylläkin.

Vierailija
15/63 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne odottaa, että Navalny ottaisi yhteyttä ja kertoisi haluavansa kuvata siellä seuraavan länsimarkkinoille tarkoitetun  "Puuttinin palatsi" elokuvan. Se on kohta käynyt läpi kaikki hylätyty palatsit ja keskeneräisiksi jääneet raksat kotimaassaan :D

Vierailija
16/63 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän ikäluokka näitä taloja enimmäkseen omistaa? Heillä on aikaa odottaa, että nuoremmat järkiintyy, tajuavat kuinka ylivertainen asumismuoto on öljylämmitteinen valesokkelitalo ja maksavat siitä käyvän hinnan ja tunnearvolisän kaupan päälle. Ei tarvi kuin vielä vähän odottaa, että kypsyvät ja viisastuvat, nuo kakarat.

Vierailija
17/63 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai mikseivät vuokraa niitä.

En minä esim koskaan ostaisi taloa mutta vuokrata voisin.

Vierailija
18/63 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa myös kaivaa marjapensaat maasta ja hakata omenapuut haloiksi.

Kaltaisesi varkaat hämmästyttävät minua.

No tää nyt on vähän sama jos loukkaantuisi siitä että joku vie toisen roskat. Mitä väliä, jos eivät itse kasvatuksillaan mitään tee? 

Vierailija
19/63 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on riistakameralla kuvattu monia kivoja kuvasarjoja naapureista varkaissa pihassamme. Aution mökin pihapiiri ei kuulu jokamiehenoikeuksien piiriin,vaikka moni niin luulee.

Mökkiä ei ole pakko myydä, siksi sitä ei myydä.

Vierailija
20/63 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttelin iäkkään miehen kanssa, joka oli ottanut vaimonsa kanssa 50 000 kalliskorkoista kulutusluottolainaa ja heidän taloaan oli remontoitu.

Mietin, mikä sai heidät ajattelemaan, että heidän makunsa mukaan remontoitu talo myy paremmin?

Talo oli edelleen myymättä ja maksettavana oli luotto, korot ja kulut. 

Jos asuvat siinä talossa, niin mitä väliä sillä on sinulle? Ja jos eivät asu, niin maalarinvalkoinen joka paikkaan on aina varma valinta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi