Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri pilkkaa raskauskilojani - miten suhtautua?

Vierailija
14.03.2021 |

Olen viimeisilläni raskaana, odotan esikoista ja laskettu aika on ensi viikolla. Ennen raskautta olin normaalipainoinen. Olen saanut raskausaikana +20 kiloa painoa, mikä tuntuu itsestäkin jo valmiiksi ikävältä, liikkuminen on hankalaa yms. Muun muassa nilkat ja kädet ovat ihan turvoksissa. Sukumme naisilla on raskausaikoina kertynyt painoa 15-30 kiloa ja naiset ovat palautuneet synnytysten jälkeen entisiin mittoihinsa.

Eräs lapseton kaverini on pilkannut minua raskauskiloistani siitä asti, kun niitä alkoi kertymään alkuraskaudesta. Ensin kommentoi, kuinka näytän raskaana olevan sijaan vain lihoneen tosi paljon ja sitten on naureskellut kiloilleni ja niiden hankaloittamalle elämälle. En ymmärrettävästä syystä ole halunnut enää loppuraskaudesta nähdä lainkaan, kun en jaksaisi kauhistelua nykyisestä ulkomuodostani. En tiedä, tajuaako tuo kaveri, kuinka paljon suhtautumisensa loukkaa.

Tuntuu tosi kurjalta tuo raskauskilojen pilkkaaminen. Toisille painoa kertyy raskausaikana enemmän ja eipä sitä oikein voi estääkään. Olen syönyt ihan normaalisti raskausajan, ei ole radia eikä sokeria virtsassa, kun sitä joku kuitenkin kysyy. Miten ihmeessä voin jaksaa tuon kaverin kanssa ja suhtautua häneen normaalisti sitten aikanaan, kun tytön syntymän jälkeen nähdään? Sen tiedän, ettei huvita nähdä heti synnytyksen jälkeen, kun en jaksaisi kommentointia palautumisesta, synnytyksen jälkeisestä mahasta tms.

Ap

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan raskaana oleva näinä aikoina edes tapaa kavereita? Vastuutonta. Älä tapaa ketään perheen ulkopuolisia paitsi välttämättömissä tilanteissa (terveydenhuolto).

Sama tavata kavereita, olen muutenkin aspassa töissä (turvaväleistä ei yleensä tietoakaan, ja maskittomia asiakkaita piisaa...).

- eri

Ei, ei todellakaan ole. Ei ihme, että korona leviää kun suhtautuminen on tuota. Erityisen vastuutonta on turhat kontaktit (kaverit ym) jos tietää tai epäilee altistuneensa koronalle. Sen takia se tauti leviää, kun kontakteja ei rajoiteta.

Ap vaarantaa kavereita tapaamalla oman ja syntymättömän lapsen hengen. Täysin järjetöntä ja turhaa.

Vierailija
22/34 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan raskaana oleva näinä aikoina edes tapaa kavereita? Vastuutonta. Älä tapaa ketään perheen ulkopuolisia paitsi välttämättömissä tilanteissa (terveydenhuolto).

Sama tavata kavereita, olen muutenkin aspassa töissä (turvaväleistä ei yleensä tietoakaan, ja maskittomia asiakkaita piisaa...).

- eri

Ei, ei todellakaan ole. Ei ihme, että korona leviää kun suhtautuminen on tuota. Erityisen vastuutonta on turhat kontaktit (kaverit ym) jos tietää tai epäilee altistuneensa koronalle. Sen takia se tauti leviää, kun kontakteja ei rajoiteta.

Ap vaarantaa kavereita tapaamalla oman ja syntymättömän lapsen hengen. Täysin järjetöntä ja turhaa.

Minulla yksi aspakontakti saattaa kestää pidemmän aikaa kuin kaverin kanssa kahvittelu (kampaaja).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- eri

Minulla yksi aspakontakti saattaa kestää pidemmän aikaa kuin kaverin kanssa kahvittelu (kampaaja).

Ja jokainen näistä kontakteista voi levittää koronaa? Miten oma vastuu voi unohtua?

Jos töissä on kontakteja, sitä suuremmalla syyllä vapaa-ajalla niitä ei pidä olla yhtään enempää kuin on pakko. Kaverin kanssa kahvittelu on turhaa ja tartuntariski.

Vierailija
24/34 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jo törkeää.Sano kaverille se on sitten moro.

Vierailija
25/34 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- eri

Tuo on kyllä niin minäkeskinen ajattelutapa, ettei mitään rajaa: Jos minä sairastun, on ihan sama, vaikka kaikki muutkin sairastuisivat.

Tajuatko, jos saat asiakkaaltasi koronatartunnan, ja levität sen myös kaveripiiriisi, ei kukaan kavereistasi voi käydä sinun puolestasi kaupassa silloin, kun sinä makaat koronoissasi sängynpohjalla, koska he tekevät sitä samaa.

Vierailija
26/34 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vielä homauttelee, kysy suoraan onko hänellä joku ongelma sinun kiloistasi? Tai miksi hän jaksaa niistä huomautella?

Älä vaan ala puolustella itseäsi tai myötäilemään häntä, vaikka itee tiedätkin painon nousua olevan liikaa

Vierailija
27/34 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten kummastuttaa, miksi täysin asiallinen kehotus olla tapaamatta kavereita saa alapeukkuja? Raskaana oleva on vieläpä riskiryhmää. Miksi kukaan haluaisi ottaa täysin turhia riskejä.

Älä ole ap liian kiltti. Älä näe kavereita naamatusten edes lyhyitä aikoja, yhteyttä voi pitää muillakin tavoin.

Vierailija
28/34 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on turvotusta ja se jää sairaalapedille. Tottakai osa kiloista jää sitten sullekin, mutta mitä niistä. Sano sille kaverille, että hei, mä olen raskaana, luuletko sä että raskaana ollessa voi säilyä täysin muuttumattomana!

Vierailija
29/34 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella moni puhuu täällä miten kilot jää lapsen jälkeen, mutta en vain voi olla ainoa, keneltä lähti jo raskausaikana ja sen jälkeen tulleet ihan muutamassa viikossa? Olin hoikka kuin lanka kun lapsi oli kuukauden ikäinen. 

Vierailija
30/34 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olet kertonut kaverille, että hänen kommenttinsa ovat mielestäsi asiattomia? Joillekin v*ttuilu on välittämistä. Tai ehkä hän ei tajua, että raskaudesta huolimatta toisen kehoa ei voi kommentoida miten tahansa. Jostain syystä raskaana olevan kehoa pidetään usein alitajuisesti "yhteisenä omaisuutena", rajat katoavat. Tähän on voinut saada mallin vaikka jo lapsuudessa.

Jos kaveri ei sanomisesta huolimatta ymmärrä, miksei hänen käytöksensä ole ok, niin kannattaa varmaan ottaa etäisyyttä. Mutta uskoisin, että tuosta on vielä ihan mahdollista parantaa tapansa.

Vierailija
31/34 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä oot aikoinaan itse piikutellyt häntä jostain ja hän nyt antaa takaisin? Voi olla että on jotain jäänyt hampaankoloon.

Täytyy olla todella sekaisin, jos loukkaa kommenteillaan viimeisillaan raskaana olevaa ystävää. 

t. lapseton

Minun mielestäni on sekaisin jos ylipäätään tahalleen loukkaa toisia ihmisiä, sellaisten kanssa ei pidä olla missään tekemisissä

Vierailija
33/34 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ihan mielestäni täytä "kaverin" määritelmää tuollainen ihminen. :D siis miks vietät aikaa ihmisen kanssa, joka haukkuu sua? Mikä sellaisessa ihmisessä on niin hienoa, että se täytyy pitää elämässä läsnä?

Vierailija
34/34 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns kaveri vaihtoon ....ja äkkiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän