Malmin lentokenttä ... asuinalue
Jos Malmin lentokentästä rakennetaan asuinalue, siellä pitää säilyttää kentän alkuperäinen ilme. Kiitotiet ja betonialueet säilytetään ja niistä tulee katuja, vierelle kerrostalot. HELSINKI-teksti säilytetään ja sen ympärillä puistoa. Terminaalirakennus ja alkuperäinen hangaari säilytetään. Terminaalirakennuksen vieressä olevian betonipäällysteen vierelle voi rakentaa palveluita.
Näin esimerkiksi.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä järki tässä koko jutussa on? Havainnekuvassa nimenomaan se lentotoiminnan alue on jätetty täysin rakentamatta. Annetaanko tällaista oikeasti tapahtua? Miksei sen lentotoiminnan anneta vaan olla siellä?
Ehkä kaupunkikin on huomannut miten onnetonta se maa on, mutta miksei lentämisen anneta vaan jatkua niin olisi jotain hyötyä siitäkin surkeasta maasta. Eikös se maa ole täysin asuinkelvotonta eli loistavaa jos se voidaan hyödyntää siten, että toimii lentotoiminnan maaperänä.
Varmaan todella haastavaa, vuosikausia kestävää ja todella kallista puuhaa. Kuka tuon lystin maksaa, helsinkiläisetkö?
Pahoin pelkään sitä, että alue jää täysin hyödyttömäksi joutomaaksi.Uppoava ja myrkyllinen savimaa on hyödytöntä joutomaata. Malmin viereen rakennetut talot vajoavat. Lisäksi on ongel mia tien, viemäröinnin ja muun maahan haudatun kaapeloinnin kanssa. Grynderit ovat jo kadonneet ja asukkaat ja kaupunki maksavat korjauskulut.
Koko alue on suojeltua RKY- aluetta. Mutta kun eivät lapsukaiset tiedä mitä se tarkoittaa ja kirjoittelevat mitä sattuu.
Jos Malmi tuhotaan ja täytetään asunnoilla, se on valmis noin 30 vuoden kuluttua. Ehkä nämä lapsukaiset ovat silloin jo 50 vuotiaita.
Itse en muuttaisi rakennustyömaan viereen, meluhaitta on karmea
kun paalutus alkaa jo klo 7.Malmin kentän alla on muuten, suojeltu sekin, noin 40 km salaojitusta. On vaikeaa uskoa et tuota aluetta oikeesti koskaan rakennetaan. Kunhan itu...ipit jotka uskovat hallitsevansa asioita saavat lentokoneet pois, muulla niin väliä
Normaalit ihmiset on seiskalta tekemässä töitä, joten metelöinti ei haittaa.
Ihan normaalit ihmiset tulee myös seiskalta töistä kotiin ja nukkumaan. Ihan normaalit ihmiset tekee töitä kotonaan. Lisäksi monet on eläkkeellä jos noista varakkaammista jotka asuu omakotitalossa helsingissä puhutaan.
Vuorotyöläisen helvetti. Rakentaminen kestää 30 vuotta???? Voi v....tu.
Terveisiä Tapanilasta
Muuta pois. Niin teen minäkin. Onneksi en omista tuolta asuntoa ja vuokralle voin mennä mihin huvittaa. Voi olla tiukkaa saada kaupaksi asunto/talo Tapanilasta tai Malmilla jos tuossa alkaa kymmenien vuosien rekkaralli ja työmaa. Radan varteen jo nousee korkeita taloja, no se nyt ei ole sitä alueen idyllisintä osaa.
Minä muutan heti Helsinkiin kun Nallenrinteelle valmistuu Aso-asuntoja. On hieno mesta.
Mualta hyvvee päevee kirjoitti:
Hölömöläisten kaupunki tuo Helssinki.
Ne lähtivät jo muille korpikentille.
Että näinkin kirjoitti:
Minä muutan heti Helsinkiin kun Nallenrinteelle valmistuu Aso-asuntoja. On hieno mesta.
Ei tarvi odottaa vuosia. Sinne voi muuttaa jo nyt. Asoja haettavana jatkuvasti.
Minä ostin asunnon Espoon puolelta meren ääreltä joten soronoo Stadi synnyinkaupunkini.
Voi hyvää päivää,ettei yötä. kirjoitti:
Mualta hyvvee päevee kirjoitti:
Ne lähtivät jo muille korpikentille.
Hölmöläisetkö? Ehei, täällähän lässytät.
Minä muutan tuolle uudelle alueelle. Lähellä monipuoliset Malmin alueen palvelut.
Vierailija kirjoitti:
Että näinkin kirjoitti:
Ei tarvi odottaa vuosia. Sinne voi muuttaa jo nyt. Asoja haettavana jatkuvasti.
Minä ostin asunnon Espoon puolelta meren ääreltä joten soronoo Stadi synnyinkaupunkini.
Mie muutan takaisin keski- Suomeen kun valmistun.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki viittaa kintaalla Unescon maailmanperintökohdetta.
Älä valehtele! Ei kelvannut Unescolle tuhottu "pyöreä" . Vaikka kuinka yritettiin. Liikaa pilattu vuosien saatossa. Kaukana alkuperäisestä.
Vierailija kirjoitti:
Lauri.Ä kirjoitti:
Aloitan ilmailuopinnot Espanjassa syksyllä. Ulkomailla paremmat palkatkin liikennelentäjillä.
Ja opetuskieli varmaan espanja.
No voi harmi! Olikin näin: https://company.finnair.com/fi/toihin-finnairille/liikennelentajat/amma…
Malmillahan huostettiin suomea ja savvoa,junantuomia suurin osa.