Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä kahvimaito säilyy parhaiten?

Vierailija
14.03.2021 |

Käyn kaupassa tosi harvoin, eikä minulla ole pakastinta. Jos kahvimaito loppuu, elämä muuttuu välittömästi onnettomaksi. Maitojauhe ei miellytä. Mikä siis olisi pisimpään säilyvä kahvimaito tai sen kaltainen tuote?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskukuumennettu (UHT)

Vierailija
2/22 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konjakki. VSOP.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellanen hyla elikkä laktoositon

Vierailija
4/22 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän sä et kysynyt, mutta itse olen siirtynyt iKaffe-kaurakahvimaitoon. Ne säilyvät kuukausia. Se maksaa vähän enemmän mutta on itselleni kätevämpi, koska hävikki on nolla.

Vierailija
5/22 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon kahvikerman kanssa.avattu purkki on viikon käytössä.vähälaktoosinen.lopun käytän ruokaan.

ei kyllä kysytty kermaakaan.

Vierailija
6/22 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! :)

Konjakki olisi tosi hyvä ratkaisu, mutta olen semmoinen kahvisieppo, että siitä saattaisi seurata ongelmia. Etsiskelin netistä juuri tuota UHT-maitoa, mutta epäilytti, olisiko siinä samanlainen makea vivahde kuin laktoosittomassa maidossa. Miten lienee? Kauramaitotuotteetkin tulivat vastaan, mutta maku on siinäkin kysymysmerkki.

Ap

Vierailija
7/22 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arttu Wiskarin käyttämä kahvimaito

Vierailija
8/22 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ne maidot joita myydään ei kylmätilassa.

Siis muualla kuin kaupan kylmätavara hyllyssä.  Ja niissä on sekä tavallista maitoa, että kaura- ja muita maitoja.

Vierailija
9/22 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä juon kahvikerman kanssa.avattu purkki on viikon käytössä.vähälaktoosinen.lopun käytän ruokaan.

Kermakin kävisi, koska ei sitä niin hirveästi kahviin tarvita.

Purkin pitäisi riittää pari viikkoa ja avaamattomana mielellään kolmekin. Onkohan olemassa sellaisia purkkikermavaahdon kaltaisia tuotteita, jotka säilyvät painepakkauksessaan miljoona vuotta?

Ap

Vierailija
10/22 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee siitä maitojauheesta maitoa! Mä teen joskus itse niin, että teen jääkaappiin esim 0,3 litran vichypulloon. Siitä saa maitokahvit muutamaan kupilliseen ja ainesosat löytyy kotoa, jos tarvii lisää :)

Vierailija
11/22 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkään nuo pitkään säilyvät maidot eivät ole yhtä hyviä kuin tuore maito.

Mutta se pitää vaan kestää jos maitoa haluaa kahviinsa ja käy erittäin harvoin kaupassa.

Tosin avattu tuore maitokin säilyy jääkaapissa ainakin viisi päivää käyttökelpoisena.

Vierailija
12/22 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ne maidot joita myydään ei kylmätilassa.

Siis muualla kuin kaupan kylmätavara hyllyssä.  Ja niissä on sekä tavallista maitoa, että kaura- ja muita maitoja.

Ahaa! Tavoilleni uskollisena en ole vilkuillut maitokaapin ympäristöön. Kiitos vinkistä. :)

Ap

Vierailija
13/22 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee siitä maitojauheesta maitoa! Mä teen joskus itse niin, että teen jääkaappiin esim 0,3 litran vichypulloon. Siitä saa maitokahvit muutamaan kupilliseen ja ainesosat löytyy kotoa, jos tarvii lisää :)

Siis kahvimaidot, ei maitokahvit :D hups.

Vierailija
14/22 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kermakin kävisi, koska ei sitä niin hirveästi kahviin tarvita.

Purkin pitäisi riittää pari viikkoa ja avaamattomana mielellään kolmekin. Onkohan olemassa sellaisia purkkikermavaahdon kaltaisia tuotteita, jotka säilyvät painepakkauksessaan miljoona vuotta?

Ap

Jos noin vähän menee, niin ehkä kannattaisi ostaa pienemmässä purkissa?

Vierailija
15/22 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut kahvimaito tai kerma  jauheesta.onkohan vaan maitojauhoa?

Vierailija
16/22 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oatly iKaffe, saa puolen litran purkissa.

Vierailija
17/22 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista! :)

Konjakki olisi tosi hyvä ratkaisu, mutta olen semmoinen kahvisieppo, että siitä saattaisi seurata ongelmia. Etsiskelin netistä juuri tuota UHT-maitoa, mutta epäilytti, olisiko siinä samanlainen makea vivahde kuin laktoosittomassa maidossa. Miten lienee? Kauramaitotuotteetkin tulivat vastaan, mutta maku on siinäkin kysymysmerkki.

Ap

Lienee tottumiskysymys. Itse pidän nykyään iKaffesta enemmän kuin tavallisesta maidosta.

Kannattaa varmaan tehdä niin, että ostat näitä ja testaat. Ja tosiaan pitää olla kahviin tarkoitettu versio, joka kestää kuumennusta.

Vierailija
18/22 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut kahvimaito tai kerma  jauheesta.onkohan vaan maitojauhoa?

Ei ole! Maistuukin ihan kamalalta. 

Pikaisella googletuksella tuli tällainen vastaus:

"Although the ingredients can vary by brand, most coffee creamers are made from a combination of water, sugar, and vegetable oil. Coffee creamer is usually heavily processed and loaded with added sugar. Some popular types of coffee creamer can contain up to 5 grams of added sugar in a single serving".

Kun taas maitojauhe on pelkkää maitoa.

"Maitojauhe valmistetaan tuoreesta maidosta haihduttamalla vettä. Jauhe sisältää maidon luonnollista proteiinia ja kalsiumia. Se on homogenoimaton eli vähemmän käsitelty maitotuote. Maitojauheesta saadaan maidon tapaan käytettävää sekoittamalla 2 dl maitojauhetta 1 litraan vettä"

Vierailija
19/22 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo maitojuoma-tuotteet eivät ole makeita ja säilyvät minusta avattunakin pitkään. Eli jos ostat kuukauden kahvimaidot, niin voit tehdä esimerkiksi niin, että ostat pari arkimaitojuomaa, jotka kestävät ekan pari viikkoa ja sitten loppuviikoille iKaffea tai vastaavaa.

Vierailija
20/22 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan itse niitä laktoosittomia kahden desin tetroja, joita ei tarvitse säilyttää kylmässä ennen avaamista. Ei se 2 dl niin kauaa kestä, menee muutamassa päivässä, ja sitten avaan uuden parin desin tetran. Kätevää, ei hävikkiä.