Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytetäänkö hyviä ihmisiä aina hyväksi?

Vierailija
14.03.2021 |

Siis sellaisia, jotka haluavat auttaa muita ja jotka eivät pidä niin meteliä omista tarpeistaan?

Tunnen erään aivan upean ihmisen, jonka läsnäolo valaisee koko huoneen. Hän löytää aina oikeat sanat ja toimintatavat. On hiljainen ja ymmärtää heti muita, millaisia vaikeuksia heillä on. Itsestään puhuu vain harvoin, ja jotenkin kiusaantuneena. Nytkin oli käynyt kaupassa eräälle sairaalle ihmiselle ihan hyvää hyvyyttään, eikä halunnut edes rahojaan takaisin. Puhui vaan jotain että vuorostaan auttaa muita kun on itse saanut apua.
Mietin vain, kuinka helppo häntä on hyväksikäyttää. Kun ei tahdo kenellekään pahaa. Tunnen itseni todella kehittymättömäksi ihmisenä hänen rinnallaan ja se vähän ärsyttää, vaikka hän ei varmasti edes kerro kaikkia asioita mitä on muiden hyväksi tehnyt.
Ei siis ole tekopyhä, vaan aidosti välittävä . En muista että kukaan olisi häntä auttanut missään, enemmän häntä pidetään itsestäänselvyytenä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkeuksetta. Eläinmaailmassakin vain röyhkeimmät pärjäävät.

Vierailija
2/21 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se joka muita auttaa niin häntä myös autetaan".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannu et jos on ystävällinen ja auttavainen niin osa haluaa yrittää pakottaa mut johonkin tyhmän uhrautujan rooliin josta joudun sit aina kieltäytymään ja sitä ihmetellään. Ihmetelkööt 🙈

Vierailija
4/21 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti aina. Hyvyys (se että haluaa auttaa muita) ei pois sulje sitä, että osaa pitää kiinni omista rajoistaan. Kiltteys yhdistettynä huonoon itsetuntoon ja ihmistuntemukseen kyllä johtaa helposti siihen, että tulee hyväksikäytetyksi. Kiltti saattaa olla liian hyväuskoinen ja ajatella muista paremmin kuin olisi aina aihettakaan.

Vierailija
5/21 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä helposti tapahtuu, jos ei osaa pitää puolensa. Itse olen juuri sellainen joka antaisi vaikka viimeiset vaatteet päältään muille ja kyllä mun hyväntahtoisuutta on käytetty hyväksi. Olen esimerkiksi lainannut rahaa vaikka itsellänikään sitä ei ollut yhtään ylimääräistä, ei maksettu takaisin ja sitten jouduinkin itse ongelmiin.

Monenlaisista ongelmista itseni nuorena löysin vain sen takia, että olin aina jeesaamassa muita. Siihen aikaan olin vielä juuri sellainen hölmö, mitä sarjamurhaajat etsii teeskentelemällä hädänalaista jossain syrjäpolulla. Olisin suin päin rientänyt auttamaan.

Vierailija
6/21 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään tuskin on saanut apua ikinä keneltäkään, mutta selittää itselleen noin tai sitten ulkopuolisille. Hyvät ihmiset imetään kuiviin ja käytetään hyväksi niin kauan kun niistä vaan jotain irti saa. Sitten kun ne väsyy ja sanoo ettei enää jaksa, ne on narsisteja kaikkien mielestä.

Vierailija
7/21 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jos ei itse laita mitään rajoja.

Tuli mieleen kun jossain elokuvassa jollain oli käsissä jotain likaisia pyyhkeitä ja kun muut näkivät että hän kantaa niitä niin sitten vuoron perään jokainen heitti omansakin siihen päälle.

Vierailija
8/21 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollenkaan yllätys, että tällaiset ihmiset sairastuvat jossakin elämänvaiheessa esim. syöpään.

Vierailija
9/21 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ihminen ei huijaa, valehtele, varasta, käytä toisia hyväkseen, kunnioittaa toisia ja heidän eriäviäkin mielipiteitään, ei mustamaalaa selän takana. Onneksi valtaosa ihmisistä kuuluu hyviin ihmisiin.

Vierailija
10/21 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nytkin oli käynyt kaupassa eräälle sairaalle ihmiselle ihan hyvää hyvyyttään, eikä halunnut edes rahojaan takaisin. Puhui vaan jotain että vuorostaan auttaa muita kun on itse saanut apua."

Ei halunnut ottaa rahoja ostoksista koska koki, että tekee oikein lahjoittaessaan ja itselle jää myös parempi mieli. Varmasti hän luottaa siihen, että rahat siunaantuvat muuta kautta takaisin.

Vierailija
11/21 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nytkin oli käynyt kaupassa eräälle sairaalle ihmiselle ihan hyvää hyvyyttään, eikä halunnut edes rahojaan takaisin. Puhui vaan jotain että vuorostaan auttaa muita kun on itse saanut apua."

Ei halunnut ottaa rahoja ostoksista koska koki, että tekee oikein lahjoittaessaan ja itselle jää myös parempi mieli. Varmasti hän luottaa siihen, että rahat siunaantuvat muuta kautta takaisin.

Toivottavasti näin käy. Joskus sitä tulee kyynisesti mietittyä, että eipä näytä siltä että hyvät teot palkitaan. Toisaalta ei sitä voi tietää ennen kuin on tämä filmi katsottu loppuun asti ja sitäpaitsi ei hyvyys ole sitä, että siitä vaaditaan kourat ojossa palkintoja.

Vierailija
12/21 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa hyvä ihminen ei pärjää, jos puolisolla on menneisyydessään hankaluuksia tai traumaattisia taustoja. Hyvää hyvyyttään yrittää auttaa toista, vaikka puolisolla on olemassa omat tukiverkostot terveydenhoito- ja psykologisten palveluiden puolella. Hyvää tarkoittava ihminen yrittää auttaa liikaa kotioloissa, ei pysty terveellä tavalla sivuuttamaan toisen pahaa oloa tai antamaan ajatteluaikaa toiselle. Oma elämä väljehtyy - ja puolisoa ei sittenkään voi pelastaa.

Vierailija
13/21 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti näin käy. Joskus sitä tulee kyynisesti mietittyä, että eipä näytä siltä että hyvät teot palkitaan. Toisaalta ei sitä voi tietää ennen kuin on tämä filmi katsottu loppuun asti ja sitäpaitsi ei hyvyys ole sitä, että siitä vaaditaan kourat ojossa palkintoja.

Jos voin auttaa apua tarvitsevaa ihmistä, se on sellaisenaan palkinto, koska se tuo molemmille hyvän mielen. Ei siihen muuta tarvita.

Vierailija
14/21 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että ihminen jota tuollainen ärsyttää, on todellakin vajaavainen. Toivottavasti kehityt henkisesti ap, ainakin on hyvä merkki jo että tiedostat puutteesi!

15/21 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Se joka muita auttaa niin häntä myös autetaan".

Itse olen aina se ensimmäinen vapaaehtoinen auttamaan .Sairastuin ,eräs nainen tuli auutamaan siivouksessa ja varasti yli 4000 euron edestä vaikka mitä, että ei saa takaisin jos auttaa . 

Vierailija
16/21 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen osapuoli on fiksu niin hän ei kehtaa käyttää toista hyväksi siksi, että hän on kiltti.

Toisin sanoen hän on hyvin hienotunteinen ja huomaavainen lisäksi hän ymmärtää, että minkä teet toiselle teet sen myös itsellesi.

Vierailija
17/21 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo ihminen haluaa auttaa ja hänellä on varaa maksaa toisen kauppalaskukin, niin mikä on ongelma? Jos hänelle selviää myöhemmin, että autettavalla olikin miljoona tilillä ja oli ihan kyvykäs toimittamaan kauppa-asiansa muutenkin, niin tuskin se auttaja siitäkään hätkähtää. Jos auttaa kohtuuden ja oman jaksamisen ja varallisuuden rajoissa niin hyvin voi auttaa ilman, että tulee hyväksikäytetyksi ja silloinkin jos joku toinen on ollut epärehellinen, se ei ole mikään katastrofi.

Vierailija
18/21 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ihminen ei huijaa, valehtele, varasta, käytä toisia hyväkseen, kunnioittaa toisia ja heidän eriäviäkin mielipiteitään, ei mustamaalaa selän takana. Onneksi valtaosa ihmisistä kuuluu hyviin ihmisiin.

Suurin osa ihmisistä kyllä valehtelee päivittäin ja juoruilee muista. Tämä on ihan tutkittua. On meille lajina ollut eduksi ja on varmaan edelleen, että käyttäydymme näin. Tulisi vielä enemmän ristiriitoja, jos asioita ei ollenkaan kaunisteltaisi ja informaatio ei kulkisi.

Vierailija
19/21 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla hyvä, mutta jämäkkä ja pitää huolta rajoistaan. Eivät ne sulje toisiaan pois.

Vierailija
20/21 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kiltti naapuri lapioi aina lumet sinun pihatieltäsi pyytämättä ja ilman että teet mitään vastapalveluksia, tuskin menet kieltämäänkään ja näin toimii suurin osa ihmisistä. Kaikki mikä on kotiinpäin otetaan vastaan, jos ei itse tarvitse antaa mitään vastineeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi