Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsellä tilillä 30 000 ja ei todellakaan mitään maksuhäiriöitä: minkälaiset ihmiset niitä saavat?

Vierailija
14.03.2021 |

Tätä olen ihmetellyt.
M35

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin masentuneet voi saada. Ei avata laskuja ja niin sitten käy.

Vierailija
2/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä esim. Olen adhd aikuinen, jolla on haastetta impulssikontrollin ja elämänhallinnan kanssa. Sopivaa lääkitystä hiotaan, se saattaa auttas pitkällä tähtäimellä. Uhkapeliongelmaa ei onneksi ole. Se saattaa osalla olla taustalla maksuhäiriöissä.

Vierailija
4/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se on yhdistelmä monenlaista ongelmaa. Kyvyttömyyttä, taitamattomuutta hoitaa omia asioitaan. Ehkä joskus kaikki-mulle-heti-nyt asennetta, halutaan enemmän kuin mihin omat rahkeet riittää. Peliongelma, alkoholiongelma, huumeongelma, nämä on ihan oma lukunsa.

Vierailija
5/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin alaikäisenä velkaisen maatilan omistaja.

Vierailija
6/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksikäytetyt, mielenterveyden kanssa kamppailevat, työttömäksi jääneet, sairastuneet, kehitysvammaiset tai sitten vaan välinpitämättömyys.

Nyt tietenkin korona on suurin syy, ennen jos työt loppui yhdessä paikassa oli edes mahdollisuus päästä toiseen paikkaan nyt se mahdollisuus on viety.

Vierailija
7/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se aloittajan maailma avartuu! :D

Vierailija
8/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomaisten kannattajat jotka muutenkin ovat ongelmissa ja syyttävät niistä muita

Vierailija
9/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisille tulee kriisejä. Menee työpaikka alta, kumppani lähtee vetämään ja jäät hetkeksi selviämään liian ison asunnon kuluista mihin et ollut varautunut, sairastut masennukseen eikä voimat riitä mihinkään ( edes laskujen maksuun) jne. Meille kaikille voi tulla tilanteita, joihin emme ole varautuneet ja, jos tulotilanne on silloin heikko voi taloudellinen tilanne romahtaa, vaikka yrittäisimme kaikkemme. Kaikilla ei ole sellaisia tuloja, joista voisi säästää itselleen taloudellista turvaa.

Itselläni viimeisin yllättävä tilanne oli vähän aikaa sitten, kun vanhempani kuoli ja hautajaisiin perunkirjoituksineen ym. meni noin 5000 euroa. Kuoleminen on kallista.

Minulla ei ole maksuhäiriömerkintöjä ja tilillä huomattavasti isompi summa kuin sinulla.

Vierailija
10/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli ulosotossa aikoinaan mutta nyt päästy yli ja tilillä 6 numeroinen luku.

Vierailija
11/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippuminen työmarkkinatuelle, jos on jotain velkaa joka on otettu työssäoloaikana.

Vierailija
12/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkaltaiset pienituloiset, mielenterveysongelmaiset. Tavaran tilaaminen netistä luotolla tuo edes jotain piristystä. Tuloni ovat 2700€/kk netto, eikä sillä pitkälle pötkitä, jos haluaa tilailla jotain kivaa.

Vierailija
13/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Thinking is difficult, that’s why most people judge.”

Vierailija
14/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset, joilla ei ole tilillä 30 tonnia.

Vierailija
15/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksut. Hallitus aikoo mahdollistaa henkilökohtaisen konkurssin, eli tyhmät ne vaan maksaa laskunsa ja veronsa.

Vierailija
16/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten saattaa tulla huomaamatta. Kuulostaa ihan oudolta toki, mutta itselle melkein kävi niin johtuen muutosta ulkomaille osoitteeseen yksi, ja myöhemmin vuoden sisällä toiseen. Vaikka päivitin tunnollisesti väestötietojärjestelmään osoitetiedot niin silti viranomaiset muistivat laskuilla vanhoihin osoitteisiin, meni ulosottoon ja melkein sain häiriömerkinnän myös. Ja tililläni myös varallisuutta ihan kunnolla.

Mitä vain voi tapahtua.

Vierailija
17/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yrittäjänä ja työllistin vuosia kokopäiväisesti 7-12 henkilöä. Jossain vaiheessa kun piti laajentaa toimintaa, otin isoja riskejä (joihin pankki kannusti) ja ne riskit konkretisoituivat, jolloin yritys kaatui ja sen velat jäivät minun maksettaviksi, kun olin ne henk.kohtaisesti taannut. Vajaa puoli miljoonaa on nyt ulosotossa.

Ehkä sinäkin ap olet yksi entisistä työntekijöistäni.

Vierailija
18/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko laittanut loput osakkeisiin, vai miksi on noin vähän, tai toisaalta liikaa tilillä?

Vierailija
19/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloiset. Tuloista ei riitä senttiäkään säästöön. Ei ole mitään taloudellista puskuria pahan päivän varalle, joka yleensä koittaa lähes kaikille jossain vaiheessa elämää.

Vierailija
20/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko laittanut loput osakkeisiin, vai miksi on noin vähän, tai toisaalta liikaa tilillä?

Samaa mieltä että hölmöä makuuttaa tilillä tuota summaa ellei sitä ole lähiaikoina käyttämässä. Itse tein samoin vuosikausia ja harmittaa että ymmärsin sijoittamisen järkevyyden vasta vuosia myöhemmin

Mutta että yrität vihjata että 30,000 tilillä on vähän niin on vähän tyhmä kommentti. Onhan se nyt aika paljon rahaa ja vaikka olisi tämän henkilön ainoat säästöt niin siitäkin määrästä moni olisi tyytyväisiä - eli hölmöä yrittää vähätellä tuollaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi