Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhällä ei ole varaa koronarokotukseen

Vierailija
14.03.2021 |

Rokotusta ja tehostetta varten pitäisi ottaa vähintään 2 päivää palkatonta vapaata ja varautua siihen, että kotiin voi joutua jäämään pidemmäksikin aikaa jos rokotteesta saa oireita. Tällöin kyse on itse aiheutetusta sairauslomasta, joka menee omaan piikkiin. Miten köyhällä olisi varaa menettää iso osa palkastaan, jos elämä on muutenkin yhtä sentinvenytystä?

Jos köyhä sairastuu koronaan, hänellä on oikeus palkalliseen sairarauslomaan / tartuntatautipäivärahaan ja ilmaiseen hoitoon. Miksei rokotuksen ottamisesta aiheutuvia kuluja korvata mitenkään, vaikka kattava rokottaminen tulisi yhteiskunnallekin paljon halvemmaksi?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä rokotetaan työikäiset lauantaiaamuisin.

Vierailija
2/32 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut asiaa. Lisäksi monelle aiheutuu isoja kustannuksia rokotuksiin menemisestä, kun rokotuspaikkoja on niin harvassa eikä julkiset kulje. Se karsii jo osan porukasta pois. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässäkin rokotetaan lauantaina työikäistä väkeä.

Vierailija
4/32 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on ensinnäkin tilausaika. Ja jos siitä sairastuu niin että tarvitsee sairaslomaa, niin sairasloma varmasti onnistuu ihan palkallisena.

Vierailija
5/32 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on ensinnäkin tilausaika. Ja jos siitä sairastuu niin että tarvitsee sairaslomaa, niin sairasloma varmasti onnistuu ihan palkallisena.

Koronarokotus ei ole välttämätön kenellekään, joten jos sen jälkeen tarvitsee saikkua, työnantajalla ei todellakaan ole velvollisuutta mitään palkkaa. Eihän palkkaa tarvitse maksaa silloinkaan, jos työntekijä menettää työkykynsä kauneusleikkauksen takia tai aloitettuaan baaritappelun. 

Vierailija
6/32 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotuksessa käymiseen ei todellakaan mene koko työpäivää. Itse kävin rokotettavana 08:00 ja yhdeksältä olin jo työpaikalla, ehtien tehdä koko työpäivän hommat, kun vastaavasti jäin sitten töihin tuntia myöhempään. Jos pelkäät rokotereaktiota, ota rokotus niin, että seuraava päivä on vapaapäivä. Reaktio ei tule yleensä niin nopeasti, itse ehdin tehdä koko työpäivän ihan hyvävointisena ja 12 tunnin kohdalla nousi kuume. Mahdollinen sairasloma on palkallinen ihan samoin kuin mikä tahansa muu normiflunssa, eikä itseaiheutettu.

Vierailija
7/32 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronarokotus ei ole välttämätön kenellekään, joten jos sen jälkeen tarvitsee saikkua, työnantajalla ei todellakaan ole velvollisuutta mitään palkkaa. Eihän palkkaa tarvitse maksaa silloinkaan, jos työntekijä menettää työkykynsä kauneusleikkauksen takia tai aloitettuaan baaritappelun. 

On ihan eri asia käydä rokotuttamassa itsensä yleisvaarallisen tartuntataudin takia kuin joutua sairaslomalle baaritappelusta tai silikoneista.

Vierailija
8/32 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on vaikeeta, jos siitä tekee vaikeeta.

Vierailija
9/32 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa köyhien ulina?

Vierailija
10/32 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs niin on vaadittu? Et oikein pitiäisi ottaa palkatonta? Linkkiä kiitos!

Kaikille ei tule rokotuksesta mitään. Eli ihan vaan menee sinne rokotukseen. Jos sit nousee kuume, niin tietenkin palkallista. Vastuutonta olla ottamatta rokotusta jos on rokotusvuorossa. Jos pomo on denialisti eikä ymmärrä, niin sit se vaan on hänen oma mokansa.

Vierailija
11/32 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan eri asia käydä rokotuttamassa itsensä yleisvaarallisen tartuntataudin takia kuin joutua sairaslomalle baaritappelusta tai silikoneista.

Itse aiheutettu sairasloma on itse aiheutettu sairasloma riippumatta siitä, kuinka hyvä syy taustalla on. Työnantajalla ei ole mitään velvollisuutta maksaa sairausajan palkkaa, jos työkyvyttömyys on itse aiheutettua. 

Vierailija
12/32 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi. Älä ota rokotusta sitten.

Vierailija
13/32 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

juu

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse aiheutettu sairasloma on itse aiheutettu sairasloma riippumatta siitä, kuinka hyvä syy taustalla on. Työnantajalla ei ole mitään velvollisuutta maksaa sairausajan palkkaa, jos työkyvyttömyys on itse aiheutettua. 

Eikö loppujen lopuksi kaikki sairaslomat ole itse aiheutettuja🤔 jos saat flunssa ja nousee kuume, mitäs liikuit paikassa josta se tarttu. Jos joudut onnettomuuteen ja käsi pakettiin, mitäs läksit kotoa. Jos saat sydänkohtauksen, sulla on huonot elintavat/ geenit... Eli tuolla sun logiikalla voitaisiin kaikki paikalliset sairaslomat lopettaa

Vierailija
14/32 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

juu

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö loppujen lopuksi kaikki sairaslomat ole itse aiheutettuja🤔 jos saat flunssa ja nousee kuume, mitäs liikuit paikassa josta se tarttu. Jos joudut onnettomuuteen ja käsi pakettiin, mitäs läksit kotoa. Jos saat sydänkohtauksen, sulla on huonot elintavat/ geenit... Eli tuolla sun logiikalla voitaisiin kaikki paikalliset sairaslomat lopettaa

Tässä lainaus työsopimuslaista: "Työntekijällä ei ole oikeutta sairausajan palkkaan, jos hän on aiheuttanut työkyvyttömyytensä tahallaan tai törkeällä huolimattomuudella. Työntekijän on pyydettäessä esitettävä työnantajalle luotettava selvitys työkyvyttömyydestään." 

Koronarokotus ei ole pakollinen, joten sen ottaminen on jokaisen oma päätös. On myös tiedossa, että rokotuksesta voi seurata työkykyä tilapäisesti haittaavia sivuvaikutuksia. Rokotuksen ottaja ottaa siis tietoisesti riskin siitä, että saattaa joutua itse aiheutetulle sairauslomalle - aivan samalla kuin kauneusleikkaukseen menijä ottaa riskin siitä, ettei pysty palaamaan töihin heti leikkauksen jälkeen. 

Vierailija
15/32 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote on ilmainen...

Vierailija
16/32 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan sairastaminen se vasta halpaa onkin!

Vierailija
17/32 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronan sairastaminen se vasta halpaa onkin!

Olet oikeassa. Korona on yleisvaarallinen tartuntatauti, jonka hoito on saajalleen täysin ilmaista. 

Vierailija
18/32 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä taas aivottomien vaatimus ! Kaikki pitää saada ilmaiseksi ja vieläpä isot korvaukset , tyhjästä. Asennevamma on ilmeinen, mikään ei eräille riitä.

Vierailija
19/32 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko päivää ei mene rokotuksen hakemisessa. Ja jos asut niin syrjäseuduilla että menee, silloin tuskin olet kovin suuressa vaarassa sairastua ja rokotus voidaan varmaan antaa jollekin enemmän tarvitsevalle🤗

Vierailija
20/32 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole jokaisen työnantajan etu, että työntekijät ottavat rokotuksen ennemmin kuin sairastuvat koronaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä